Kechnec bolo na mieste zmapovať rozostavanosť infraštruktúry v tamojšom priemyselnom parku a najmä preveriť čerpanie finančných prostriedkov. Stretol sa aj so zástupcami Gilbosu a Molexu, teda firiem, ktoré sa už v Kechneci etablovali.
"Finančné prostriedky sa čerpajú v súlade s harmonogramom. K 30. máju tohto roku sa preinvestovalo 58 miliónov 553-tisíc korún," povedal minister. Zdôraznil, že rozvojový potenciál kechneckého priemyselného parku je veľký. Do značnej miery ho však hendikepuje to, že potencionálni investori dostávajú len veľmi málo informácií o možnosti investovať práve v tejto lokalite. To by sa malo zmeniť v spolupráci s vládnou agentúrou SARIO.
Ešte väčším hendikepom, ktorý najviac zbrzďuje príliv investícií na východ Slovenska, je skutočnosť, že nie je so zvyškom Slovenska spojený diaľnicou. Nemcsics žiada vládu, aby urobila všetko pre diaľničné prepojenie západu a východu Slovenska do roku 2010. Poukázal na to, že trasovanie diaľnice len severom predpokladá výstavbu 22 tunelov a tak ukončenie trasy nie je reálne do spomínaného časového horizontu. Ako príklad použil výstavbu päťkilometrového tunela Branisko, ktorý sa stavia sedem rokov. K severnému variantu teda zaujal skeptický postoj. Minister za dôležité označil aj napojenie sa na maďarskú diaľnicu.
Celková rozloha priemyselného parku predstavuje 80 hektárov, pričom celková výmera poskytnutá obcou bola až 300 hektárov. Päť hektárov už odkúpil do vlastníctva Gilbos, ďalších desať je rezervovaných pre spoločnosť Via systems. "Spoločnosť bola rozhodnutá investovať, dostala sa však do prechodných finančných problémov a tak projekt ostáva zatiaľ otvorený. V najbližších týždňoch by sa mal na katastri uzavrieť proces týkajúci sa vstupu ďalších dvoch investorov do nášho parku. Zatiaľ môžem povedať len toľko, že ide o dve potravinárske spoločnosti, ktoré by mali zamestnať sumárne zhruba 350 zamestnancov," uviedol starosta Kechneca Jozef Konkoly.
Do konca roka by sa mal uzatvoriť proces týkajúci sa vstupu ďalšieho investora, o koho ide však nešpecifikoval. Určite to nebude automobilka, pretože ako povedal R. Nemcsics, výrobcovia automobilov, ktorí sa o Slovensko zaujímajú, hľadajú väčšie lokality ako ponúka Kechnec. A tak skončia pravdepodobne na strednom alebo západnom Slovensku. V kechneckom priemyselnom parku by sa však mohli podľa ministra uplatniť dodávateľské firmy.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk. Všetky správy z Košíc nájdete na košickom Korzári