Korzár logo Korzár Košice
Utorok, 21. november, 2017 | Meniny má Elvíra
Pridajte si svoje mesto

Regionálni politici nevedia pochopiť myslenie vlády

Podľa riaditeľa odboru cestného hospodárstva na ministerstve dopravy Gejzu Végha je myšlienka, aby košický región bol prepojený na dopravný systém

okolitého štátu cez rýchlocestu Košice - Miškolc síce zaujímavá, ale zatiaľ na ňu asi nedozrel čas. Rovnako je to aj v prípade samotnej rýchlocesty, teraz vraj na ňu nie sú peniaze a ani ten čas ešte nie je "prezretý". Kompetentí v Košickom kraji však majú na to iný názor...

"Viem, aké sú priority nášho diaľničného programu. No nechápem, prečo my budeme náš krátky úsek stavať dlhšie ako Maďari svoj 61-kilometrový," čuduje sa predseda komisie dopravy košického VÚC Ladislav Lumtzer (SDKÚ).

"Maďarská strana na rozdiel od nás si stojí za tým, čo povie, a preto svoju časť cesty buduje. Navyše už dávno pochopili, že to nie je len o priepustnosti cesty... Keď mám hovoriť za seba, ja už teraz chodím do Bratislavy alebo na letisko do Viedne cez Miškolc lebo je to najkratšie a najrýchlejšie. Ak nebudeme napojení na diaľničnú sieť cez Maďarsko, tento región sa bude rozvíjať tak ako doteraz... Investori sa vždy pýtajú ako ďaleko je od ich novej fabriky napojenie na diaľnicu. Aj preto sa chcem opýtať kompetentných u nás, prečo tak zdržujú realizáciu tejto cesty," konštatuje košický primátor Ján Trebuľa.

"Verím, že sa nám podarí zmeniť koncepciu ministerstva dopravy, ktorá ďalšie tri roky s výstavbou rýchlocesty nepočíta. Som presvedčený, že je v záujme rozvoja nášho regiónu, aby bola rýchlostná komunikácia Košice - štátna hranica s Maďarskom čo najskôr vybudovaná a pripravená. Nepotrebujeme kvalitnú cestnú infraštruktúru iba v smere východ - západ, ale aj sever - juh. Preto aj pre nás je prioritou výstavbu práve tejto komunikácie," tvrdí predseda košického VÚC Rudolf Bauer.

"Cesta do Miškolca, je to pre nás priorita najvyššieho významu a chceme sa budeme o to, aby sa začala stavať. Podľa mňa sa ten časový harmonogram dá pri troche ústretovosti zosúladiť s maďarskou stranou tak, aby oba úseky z Miškolca a Košíc na štátnu hranicu mohli byť hotové v rovnakom termíne," myslí si prednosta Krajského úradu v Košiciach Ján Dolný.

"Už onedlho bude v našom priemyselnom parku pracovať 1200 ľudí, no štúdia vyťaženosti súčasnej cesty s tým asi nepočíta... Vláda by mala zmeniť dynamiku rozhodovania. Žiaľ, my nie sme pripravení na čerpanie eurofondov, z ktorých by sa dala financovať aj táto cesta. Takisto nechápem, prečo príprava na jej realizáciu tak dlho trvá. U nás sme vybavili stavebné povolenie pre Molex za mesiac a za pol roka bol postavený závod. Pri tomto sa má štúdia na rýchlocestu robiť 6 rokov?! O tomto projekte by sme nemali len hovoriť, ale konečne ho začať aj realizovať," dodáva starosta obce Kechnec Jozef Konkoly.

Neprehliadnite tiež

Okradnúť U. S. Steel pomohol zamestnanec bezpečnostnej služby

V decembri 2009 zmizli z oceliarní medené výfučne za desaťtisíce eur.

Rozhovor

Albert Rusnák: Odchod do Ameriky bol stopercentne správny

Reprezentačný futbalista má za sebou prelomový rok.

Komentár Petra Schutza

Berme vážne OĽANO

Matovič je isteže Matovič, ale premiér je, samozrejme, čisto politická, nie odborná funkcia.

Hlavné správy zo Sme.sk

EKONOMIKA

Štátna firma ukázala, ako by sa dalo obísť zvyšovanie príplatkov

Najväčší súkromní zamestnávatelia zhodne tvrdia, že také kroky, ako chystá železničné Cargo, neplánujú.

PLUS

Čo sa deje v Smere? Fico drží Kaliňáka aj za cenu, že stranu pochová

Premiér umlčal hlasy, ktoré volali po personálnych zmenách v jeho strane.

EKONOMIKA

PSA bude v Trnave vyrábať elektromobily. Model je tajomný

Koncern PSA Groupe na Slovensku vyrába Citroën C3 a Peugeot 208.

DOMOV

Bratislavu zradila doprava aj kultúrna uzavretosť, hovoria experti

Lieková agentúra v Bratislave nebude.

Najčítanejšie na Košice Korzár


Inzercia - Tlačové správy


  1. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  2. Slovenské deti dostávajú mesačne 22€
  3. V tomto roku si už konečne užijem Vianoce bez vrások.
  4. Online analýza spotreby elektriny vám pomôže ušetriť
  5. Stavba domu na kľúč – úspora času aj financií
  6. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu
  7. Moskva alebo Petrohrad?
  8. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  9. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  10. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  1. V tomto roku si už konečne užijem Vianoce bez vrások.
  2. Online analýza spotreby elektriny vám pomôže ušetriť
  3. Stavba domu na kľúč – úspora času aj financií
  4. Zóna Nové Nivy splnila kvalifikačné podmienky pre registráciu
  5. Dekan ocenil študentov Stavebnej fakulty STU v Bratislave
  6. Application of GDPR with respect to the size of the enterprise
  7. Modern luxury next to the Blue Church
  8. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu
  9. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  10. Moskva alebo Petrohrad?
  1. Moskva alebo Petrohrad? 7 936
  2. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 4 154
  3. 3 pravidlá pre lepší dôchodok 3 769
  4. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 2 105
  5. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu 1 424
  6. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni 1 400
  7. Nový Jaguar XF Sportbrake 1 299
  8. Slovenské deti dostávajú mesačne 22€ 1 194
  9. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program 1 143
  10. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov 1 119

Už ste čítali?

Domov Najnovšie Najčítanejšie Desktop