súvisia so zmluvou o výkonoch vo verejnom záujme v MHD na tento rok, ktorú po dlhotrvajúcich jednaniach podpísalo mesto s DPMK. Podľa nej by však Dopravný podnik v tomto roku odjazdiť hromadnými dopravnými prostriedkami v MHD a pri súvisiacich režijných výkonoch až o takmer 800-tisíc kilometrov menej, ako v roku predchádzajúcom.
"Zmluvnému partnerovi pre MHD - mestu Košice a príslušným správnym úradom v dráhovej a cestnej doprave sme museli navrhnúť opatrenia, aby sme ušetrili. Niektoré sa už zrealizovali, iné zavádzame teraz, ďalšie sú už schválené a k ich realizácii pristúpime v dohľadnom čase," vysvetľuje vedúci odboru Dopravné služby DPMK Ing. Karol Kuzma, ktorý dodáva, že tieto zmeny neboli zďaleka posledné.
"Od pondelka z ekonomických dôvodov trvale rušíme autobusové linky č. 51 a 57 a súčasne trolejbus č. 70 a autobus č. 54 budú premávať len počas dní školského vyučovania. Už máme schválené zrušenie zachádzky linky č. 30 k železničnej stanici, okrem prípoja od Furče na prvý ranný IC vlak a prípoja od posledného večerného IC vlaku na Furču. Taktiež máme súhlas na skrátenie časti spojov linky č. 25 o úsek Poľov - Šaca. Tie budú skrátené cez pracovné dni po 19. hodine, okrem posledného večerného spoja do Šace a cez voľné dni obmedzíme všetky spoje okrem prvého ranného spoja zo Šace a posledného do Šace. V tejto súvislosti máme schválené aj prečíslovanie zrýchlenej autobusovej linky č. 52 na č. 38 a tá bude zastavovať na všetkých zastávkach na svojej trase. Schválené máme aj zníženie počtu autobusových spojov o jeden na linkách RA 3, 4, 6, 7 pri striedaniach zmien železiarní, kde evidujeme nižšie počty cestujúcich. Pritom sa nebude jednať o dopravu na hlavné zmeny. Všetky tieto zmeny sú rozpracované a budú zavedené v najbližších dňoch, okrem obmedzenia na linkách "RA", ktoré zavedieme neskôr. Udeje sa tak v súvislosti s novým grafikonom autobusovej dopravy. Železiarne totiž po tridsiatich rokoch pristupujú k vytvoreniu osobitného vchodu pre autobusy. V tejto súvislosti pripravujeme grafikon vnútropodnikovej dopravy, kde sa bude jazdiť so zníženou rýchlosťou," uviedol Ing. Kuzma.
Na záver ešte dodal, že do úvahy prichádza i skrátenie linky č. 32 v úseku Sídlisko KVP - Myslava o niektoré spoje. "Musíme realizovať zmeny čo najrýchlejšie, pretože otáľanie v tomto smere nutne znamená potrebu ešte drastickejšieho obmedzovania v závere roka. To by sme neradi. Okrem uvedeného navrhneme aj určité prehĺbenie letných prázdninových obmedzení voči bežným zvyklostiam. Po uplatnení zmien rozanalyzujeme ich dopady na kvalitu dopravy a ich celkovú úsporu. Podľa toho sa zariadime ako ďalej. Či už v smere ďalších obmedzení, alebo v smere ich zmierňovania. Zatiaľ nám však iná cesta, ako šetrenie nezostáva."
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk. Všetky správy z Košíc nájdete na košickom Korzári