alebo sú funkčné už niekoľko desaťročí. Túto skutočnosť dokumentuje aj dopravná nehoda, ktorá sa stala pred pár dňami na Južnej triede. O život pri nej prišli dvaja mladí ľudia, keď na križovatke Južnej triedy s Cintorínskou ulicou došlo k zrážke dvoch škodoviek Octavie a Favorita.
Octavia šla smerom od centra, favorit premával opačným smerom. Na križovatke jeho vodič odbočoval vľavo, pričom sa zrazil s protiidúcim autom. Život dvom ľuďom už nič nevráti, ostáva však na zamyslenie, či vodič odbočujúcej Škody Favorit mohol mať dokonalý prehľad, či mu v ňom nebránil ostrovček so zábradlím. Podobných miest, kde človek vychádzajúci z vedľajšej cesty, či odbočujúci doľava, nemôže mať dokonalý prehľad o cestnej premávke, je však v metropole východu viacero.
"K tejto dopravnej nehode došlo okolo 23. hodiny. Nechcem teraz špecifikovať, ako k nej došlo, nehoda je v štádiu vyšetrovania. Pravdepodobne však zlyhal ľudský činiteľ. Vodič octavie mal zapnuté svetlá, neviem si dokonale predstaviť, že by ho vodič favorita nevidel. Je možné, že tam je niekde bod, odkiaľ nevidieť na križovatku, to nepopieram. Pravdepodobne však neodhadol vzdialenosť idúceho vozidla, ale ako som povedal, nehoda sa vyšetruje," povedal nám riaditeľ Krajského dopravného inšpektorátu PZ JUDr. František Lukačko.
O stave križovatiek v meste povedal, že sú aj menej prehľadné, no polícia nemá možnosti, ako ich zmeniť. "Viete, mnohé boli projektované pred rokmi a my už len vychádzame z podmienok, aké reálne sú. Premávka sa neustále zhusťuje, nie je možné zvýšiť počet jazdných pruhov, mesto je upchaté. Jednou z možností je zvýšenie počtu dopravných značiek. Ani to však už nie je také jednoduché ako v minulosti. Tie sa vybavujú cez okresné úrady, my ich len schvalujeme."
Neprehľadnosť križovatiek by iste pomohla vyriešiť aj inštalácia zrkadiel. "To nie je také jednoduché, problémom sú peniaze. Zrkadlo stojí okolo 20-tisíc korún. Aj keď sa inštaluje, niekto doň hodí kameň a už je po ňom. Veľa vodičov nedodržuje dopravné predpisy, zaparkuje priamo v križovatke. To by sa dalo riešiť zvýšením počtu dopravných hliadok. Nie sú však ľudia, oproti minulosti mám k dispozícii len asi štvrtinu ľudí. A tí sú vyťažení na maximum. Križovatky sú teda také, aké sú, veľa sa robiť nedá. Určite sa tým však budeme zaoberať, prejdeme si všetky križovatky a prekontrolujeme ich priepustnosť. Vodiči musia byť disciplinovaní a dávať si na prechodoch cez križovatky pozor, venovať tomu zvýšenú pozornosť."
Na otázku, prečo sa s križovatkami nič nerobí, keď varovný prst zdvíhajú smrteľné nehody, F. Lukačko odpovedal: "Za štyri mesiace sme mali v Košiciach 1200 dopravných nehôd, pri ktorých utrpeli štyria ľudia smrteľné zranenia. Nedá sa však povedať, že by sa tieto vážne nehody kumulovali na jednom mieste. Medzi najviac nehodové však patria úseky Palackého, Sečovská - Prešovská, Slanecká cesta a križovatka na Mieri."
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk. Všetky správy z Košíc nájdete na košickom Korzári