nedajú. Presne ako v prípade našej čitateľky, ktorá si po zime odniesla opraviť čižmy do opravovne Obuv - Hric spol. s r. o. na Hlavnej 26 v Košiciach.
"Čižmy som do opravy odniesla 14. marca a mala som si ich už opravené prevziať 21. marca. Dopredu som zaplatila aj predpokladanú sumu za opravu vo výške 250 korún. V danom termíne však opravené čižmy neboli. Bola som v tej opravovni ešte trikrát a stále zbytočne. Poslednýkrát som sa tam zastavila 11. apríla a žiadala som pracovníčku, aby mi vrátili peniaze aj neopravené čižmy, že ich skúsim dať opraviť inde. Lenže mi nevyhoveli. Zdôvodnili to tým, že nie je prítomný vedúci. Ale nepovedali mi ani to, že túto prevádzku idú rušiť."
Keďže naša čitateľka býva na Furči, nechodí do mesta každý deň a preto opäť prišla do opravovne až po Veľkej noci. Aké však bolo jej prekvapenie, keď na dverách našla len oznam, že prevádzka je zrušená ku 14. aprílu, čiže tri dni potom, ako tam bola. "Na dverách som ale nenašla žiaden oznam o tom, kde sa prevádzka presťahovala, respektíve kde si môžeme prevziať našu obuv. Určite nielen ja mám tieto problémy a preto by ma veľmi zaujímalo, ako to riešiť."
Podobný prípad sme už na stránkach našich novín riešili a k takýmto problémom sa nám vyjadril riaditeľ Združenia slovenských spotrebiteľov (ZSS) Pavel Hraško: "Je to veľmi neférové od takýchto firiem. Podľa zákona totiž poskytovateľ služieb musí na viditeľnom mieste na zlikvidovanej prevádzke vyvesiť oznam, kde si môžu zákazníci uplatňovať svoje nároky."
My sme zistili, že firma Obuv - Hric patrí Verone Hricovej. Žiaľ, skontaktovať sa nám s ňou nepodarilo, ale každý poškodený občan sa môže obrátiť na príslušný okresný úrad, kde majú evidenciu o všetkých vydaných živnostiach. Potom by mal neseriózneho podnikateľa osloviť a pokúsiť sa s ním dohodnúť. Ak sa nedohodnú, môže sa obrátiť na súd a riešiť to pomocou Občianskeho zákonníka.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk. Všetky správy z Košíc nájdete na košickom Korzári