starčekmi či babičkami, veď najstaršie vystavované autíčko - Tatra 30 - má už 76 rokov a motorka BSA 550 dokonca o osem viac. Oba prekrásne kusy patria rodine Mladoňovcov z Popradu a napriek ich úctyhodnému veku "fachčia" lepšie, ako ich kolegovia v tínedžerskom veku.
"Zbierať týchto veteránov začal môj otec, ktorý je jedným zo zakladateľov Veterán Car Clubu v Poprade jedného z prvých na Slovensku. Jemu sa podarilo získať do našej zbierky viaceré vzácne kusy, väčšinou výmenou za fľašu vodky... Tak prišiel k motorke Ariel Red Hunter z roku 1936 či Harley Davidson z roku 1942. Za ‚sajdku' BSA 550 však zaplatil pred dvadsiatimi rokmi päťtisíc korún, čo boli na tú dobu obrovské peniaze," prezradil Martin Mladoň, ktorého otec donedávna pracoval ako záchranár v Tatranskej horskej službe. Vo svojej zbierke majú Mladoňovci aj spomínanú Tatru 30 r roku 1927, ktorá premávala ako jeden z prvých taxíkov po Vysokých Tatrách. "Patrí nám aj Tatra 57 K z roku 1941, ktorá je jednou z mála kusov vo svete. Je ich možno iba pätnásť," hovorí M. Mladoň.
Každý z vystavovaných kusov má svoju históriu. Vysedené sedadlá by mohli veľa hovoriť o svojich pôvodných majiteľoch, starostlivo namaľovaná a vyleštená karoséria zas o láske tých aktuálnych. Pred Divadlom Janka Borodáča včera defilovali rôzne značky i ročníky veteránov. Škodovky, tatrovky, fiatky, fordy, citroëny. Cvakali fotoaparáty, klipkali očká detí. S povzdychom sa na ne ale pozeral i nejeden dospelý, hocktorý by sa rád povozil v starom jaguári či športovom Chevrolete Corvette.
Košičania si mohli prezrieť na Hlavnej aj výstavu historických električiek, najstarším exponátom bola nákladná z roku 1913, ktorou sa rozvážal tovar a suroviny po meste. História tejto dopravy v Košiciach siaha až do predminulého storočia, keď začala takzvaná "koňka" premávať (v roku 1891).
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk. Všetky správy z Košíc nájdete na košickom Korzári