tvárami modelov a modeliek propagujúcich módu či parfémy. "Zasahujem do free sveta bohýň a bohov, do obrazov a tvárí samotných osobností, ktoré sa nechali vyfotiť," rozpráva autor. Na jeho "plátnach", ktoré sú vlastne reklamnými plagátmi, mení tváre výtvarnými skratkami. Výstavu prác v Múzeu Vojtecha Löfflera nazval Pokus o portrét Doriana Graya. Ten, kto pozná rovnomennú poviedku Oscara Wilda, vie, že ide o samoľúbeho muža, ktorý chce byť navonok krásny a všetko zlo a škaredosť z jeho vnútra prechádza do jeho portrétu na plátne.
Miloš Kopták svoje krásne modely šmirgľuje brúsnym papierom a plastickou gumou, dotvára ich ceruzkou, pastelkou a často používa frotáže, teda odtlačky štruktúr, ktoré podkladá pod obraz. "Je v tom istá dávka irónie, ale nejde mi o to, aby som niekoho karikoval. To nebolo mojím zámerom. Sú to takí moji svedkovia, s ktorými pri tvorbe komunikujem," hovorí autor.
Ako dodáva, očakáva, aký bude ohlas v Benettone na to, že zasahuje do ich reklamy. "Pošlem im nosič s fotografiami z tejto výstavy. A bol by som veľmi rád, keby zareagovali. Veď napokon aj Lucca Toscani, dlhoročný supervízor reklamy Benettonu je tiež provokatér. Vlastne aj to bol môj zámer, zaujímalo ma, ako zareagujú firmy, keď ich fotografie použijem ako inšpiračný materiál," dodáva.
Miloš Kopták, ročník 1969, je absolventom Vysokej školy výtvarných umení v Bratislave, oddelenia voľnej grafiky a knižnej ilustrácie u profesora Dušana Kállaya. Štúdium si doplnil vo Francúzsku na troch tvorivých štipendijných pobytoch. Jeho práce ocenili vo Švédsku aj v Francúzsku.
Výstava s názvom Pokus o portrét Doriana Graya v Múzeu Vojtecha Löfflera potrvá do 27. apríla.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk. Všetky správy z Košíc nájdete na košickom Korzári