verejnosť - návrh komplexného systém parkovania, od ktorého si radnica sľubuje zvýšenie príjmov do mestskej pokladne o sto percent.
Filozofia je jasná - osadiť parkoviská v lokalitách, v ktorých je to možné, rampovým systémom, ktorý znemožní zaparkovať bez platenia a paradoxne zlacniť hodinovú taxu z dnešných 30 Sk na 15, či 20 Sk, pretože "menej je niekedy viac."
"Koncepcia rozvoja parkovania sa tvorila dlho. Je to živý materiál, na ktorom sa bude ďalej pracovať, aj preto sme požiadali Útvar hlavného architekta o reálne zosúladenie stavu parkovacích plôch s potrebami logistiky. Celý proces je rozdelený do niekoľkých etáp a budeme pri ňom musieť použiť popri vlastnom financovaní aj možnosti projektového financovania," povedal primátor Zdenko Trebuľa. "Podporujem zníženie parkovného v centrálnej mestskej zóne, pretože súčasná výška podporuje tendencie vodičov vyhýbať sa plateniu a mesto má problémy s vymáhaním pokút. Skôr sa prikláňam k nižším taxám, ktoré budú vodiči skôr ochotní zaplatiť. Vyberanie poplatkov treba z našej strany podmieniť skvalitnením služieb."
"Pripravenú koncepciu vítame, je nad slnko jasnejšie, že s tým treba niečo urobiť. Príjmy z parkovného sú mizerné. Materiál je hrubý, navrhujú sa v ňom závažné zmeny, nové lokality, ktoré sa spoplatnia, výstavba parkovacích domov a ďalšie záležitostí, preto ho "musíme prežuť", prediskutovať aj s odborníkmi na túto oblasť, aby sme to urobili čo najefektívnejšie," hovorí poslanec Marián Dittrich.
V koncepcii, o ktorej budú rozhodovať poslanci 24. apríla je navrhované zvýšenie počtu parkovacích automatov, vytvorenie špecializovaného oddielu pri parkovacej službe Mestskej polície na kontrolu dodržiavania plateného parkovania, umožniť platenie parkovného prostrednístvom mobilu cez SMSky, ale napríklad aj zabezpečenie bonusových celoročných parkovacích kariet pre predajcov nových motorových vozidiel.
Autor: ren
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk. Všetky správy z Košíc nájdete na košickom Korzári