Korzár logo Korzár Košice
Pondelok, 18. december, 2017 | Meniny má Sláva, Slávka
Pridajte si svoje mesto

Prepravcovia z východu tvrdia, že povolenia na vývoz končia zväčša v okolí Bratislavy

Bratislava - Niektorí z malých autodopravcov prepravujúcich tovar do Nemecka zažívajú ťažké chvíle. Na nemeckých hraniciach im totiž hrozí, že ich

tovar neprekročí závory. Chýba im totiž prepravné povolenie. Od júna minulého roka platí medzi Slovenskom a Nemeckom dohoda, podľa ktorej pri preprave tovaru s hmotnosťou nad 3,5 tony povolenie potrebujú. Raz za štvrťrok ich vydáva združenie prepravcov Česmad.

Česmad sa nepovažuje za vinníka kauzy a podľa svojej generálnej tajomníčky Kataríny Vinceovej je situácia okolo prepravných povolení do Nemecka mediálnou bublinou. Počet 58 000 jednorazových povolení považuje za dostatočný pre tých dopravcov, ktorí si uplatnili svoje požiadavky včas. "O ostatných, ktorí tak neurobili, získavame prehľad a do konca týždňa snáď budeme vedieť, koľko ich je a koľko povolení bude treba," myslí si Vinceová.

Prepravcovia však tvrdia, že si Česmad nesplnil svoju úlohu. Roman Koláčkovský z dopravnej firmy z východného Slovenska síce o povoleniach a zákone vie, Česmad však podľa neho zabúda na východ krajiny. Povolenia sa podľa neho nedistribuujú rovnomerne podľa krajov, veľká časť skončí v okolí Bratislavy. "Dnes sme sa dostali k prepravcovi, ktorý má povolenie a sprosto to zneužíva. Teraz si za prepravu do Nemecka zapýtal takmer dvojnásobok ceny - 35 000 korún spôsobom 'ak nechceš, nechaj tak'." Navyše niektoré firmy začali na prepravu využívať českých prepravcov, hoci sú podľa Koláčkovského o niečo drahší ako tí slovenskí.

"Človek sa o povoleniach dozvie až na hraniciach, keď dostane pokutu," povedal Peter, prepravca z Rovinky. Problémom je podľa neho ministerstvo, ktoré jediné podpísalo takúto dohodu na rozdiel od Čechov, Poliakov a Maďarov. "Ide mi srdce prasknúť pri špedícii, keď českí dopravcovia nakladajú našu robotu, čo sme mohli urobiť my. Česi tak vozia náš tovar," dodla Peter.

Prehodnotenie dohody s nemeckou stranou, na základe ktorej sú povinné povolenia, pripadá do úvahy najskôr od júna tohto roka. Prepravcovia sa pýtajú, prečo rovnaké dohody nepodpísali aj okolité krajiny ako je Česko, Poľsko a Maďarsko. "Členské štáty to nevyžadujú len od nás, ale dohoda sa uzatvárala už v čase platnosti nových nariadení únie, ktorým ju bolo treba prispôsobiť," vysvetlila Vinceová.

Podľa ministra dopravy Pavla Prokopoviča okolité štáty podpísali príslušnú dohodu v roku 1997, dohodu z júna 2002 podpisoval predošlý minister Jozef Macejko. "Ani ja by som sa pravdepodobne nezachoval inak, dohoda je celkovo výhodná až na spomenutý bod, celkové výhody však prevažujú," uzatvoril Prokopovič.

Vinceová nevidí dramaticky ani situáciu na hraniciach s Nemeckom. "Z nemeckej strany nejde o žiadny 'pohon' na slovenských dopravcov, situácia na hraniciach je bez problémov, ide len o náhodné kontroly povolení u prepravcov," dodala Vinceová. Počas soboty a nedele neprebiehali podľa nej na nemeckej strane žiadne kontroly. "Od septembra vstúpil do platnosti nový zákon o cestnej doprave, pripravili sme semináre pre dopravcov v spolupráci s ministerstvom dopravy, žiaľ, z celej členskej základne sa ich zúčastnilo len dvesto členov, čo o čomsi vypovedá. Dopravcovia mali dosť času sa informovať," dodala Vinceová.

Neprehliadnite tiež

Na zastávke v Košiciach horela električka

Požiar spôsobil podľa predbežného odhadu škodu za 100-tisíc eur

Okradol spiace poľské turistky

Zlodej vyčíňal počas víkendu vo Vrbove.

Nevábne Tesco demolujú. Nahradí ho moderné Forum

Obchodný dom tri desaťročia slúžil Prešovčanom.

Nová košická štvrť môže pochovať ťažbu magnezitu. Poslanci sú za

Ťažobná firma: Došlo k hrubým porušeniam predpisov.

Hlavné správy zo Sme.sk

ŠPORT

Velez-Zuzulová: Išla som do niečoho, čo sa doteraz nikomu nepodarilo

Som športovkyňa, ktorá sa nikdy neuspokojí s tým, čo dosiahla, hovorí slovenská slalomárka.

KOMENTÁRE

Soros píše pre SME. O takzvanom Sorosovom pláne

Rozhodnutie, ako riešiť migračnú krízu, robia priamo členské štáty EÚ.

KOMENTÁRE

Rok 1998: Keď Mečiar urobil národu jedinú službu

Najviac pomohol tým, že odišiel.

KOMENTÁRE

Horcruxy na ústavnom súde

Prezident výberom Mamojku, Laššákovej a Duriša trafil jednu z lepších kombinácií.

Najčítanejšie na Košice Korzár


Inzercia - Tlačové správy


  1. BonoPay - platobné služby a vernostný program v jednom
  2. Používate make-up? Potom spozornite
  3. Naše Finančné Družstvo - projekt s vlastným riešením dôchodkov
  4. Meškanie výstavby diaľnic brzdí ekonomiku aj stavebný sektor
  5. Legendárna Transsibírska magistrála
  6. Volkswagen a jeho štedrá nádielka modelov
  7. Venujte na Vianoce darček plný informácií!
  8. Týchto 18 rád ako ušetriť som mal počuť ešte pred osemnástkou
  9. Päť faktorov, prečo môže skolabovať slovenský dôchodkový systém
  10. Ceny elektriny rastú. Firmy ale môžu ušetriť
  1. Top 10 inzerovaných áut za posledné 3 roky
  2. Henkel taught 5000 students in Slovakia about sustainability
  3. BonoPay - platobné služby a vernostný program v jednom
  4. Naše Finančné Družstvo - projekt s vlastným riešením dôchodkov
  5. Meškanie výstavby diaľnic brzdí ekonomiku aj stavebný sektor
  6. Používate make-up? Potom spozornite
  7. Legendárna Transsibírska magistrála
  8. Auto ako vianočný darček, rastie záujem o zánovné vozidlá
  9. Vianočný bázar chalaňov
  10. Vianočné mecheche 2017
  1. Legendárna Transsibírska magistrála 33 954
  2. Týchto 18 rád ako ušetriť som mal počuť ešte pred osemnástkou 5 136
  3. Päť faktorov, prečo môže skolabovať slovenský dôchodkový systém 3 060
  4. Volkswagen a jeho štedrá nádielka modelov 2 010
  5. Hyundai Kona prekvapí výbavou aj dizajnom 1 049
  6. Top First moment dovolenky na leto 2018 1 043
  7. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám 1 035
  8. Venujte na Vianoce darček plný informácií! 991
  9. Ceny elektriny rastú. Firmy ale môžu ušetriť 677
  10. Naše mobilné bankovníctvo si prišli vyskúšať novinári z Rakúska 628

Už ste čítali?

Domov Najnovšie Najčítanejšie Desktop