Klienti VÚB si opäť začali otvárať bežné a termínované účty a realizovať denné obchody.
"Veľmi si vážim pokoj rozhodnej väčšiny našich klientov, ktorí veria v silu a stabilitu banky," povedal Tomas Spurny, generálny riaditeľ a predseda predstavenstva VÚB, a. s. "Potvrdilo sa, že VÚB je dobre zorganizovaná a dostatočne silná na to, aby rýchlo dokázala zvládnuť i takéto nečakané situácie."
Oproti situácii zo stredy, keď banka zaznamenala zvýšené výbery v oblastiach na severnom a východnom Slovensku, už vo štvrtok poklesol dopyt po hotovosti v korunách a cudzích menách zo strany klientov až o 50 percent. V pobočkách bol zároveň zaznamenaný nárast klientov najmä masového segmentu, ktorí si otvárali účty a vypisovali žiadosti o zriadenie služieb elektronického bankovníctva, či vydanie platobných kariet. Takisto nahlásené výbery klientov na štvrtok boli vo veľa prípadoch zrušené, prípadne klienti požadovali vyplatenie len malej časti z nahláseného objemu peňazí. Podnikateľská klientela a V.I.P. klienti banky, ktorých správanie bolo v uplynulých dňoch štandardné, pokračovali v realizácii svojich obchodov.
Fámy o údajných problémoch banky sa začali pred týždňom šíriť medzi obyvateľmi Komárna a okolitých oblastí a začiatkom tohto týždňa sa presunuli na horné Ponitrie a západné Slovensko. V pondelok podala VÚB trestné oznámenie na neznámeho páchateľa za šírenie nepravdivých informácií.
Autor: kla
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk. Všetky správy z Košíc nájdete na košickom Korzári