trasy 25-ky do Šace vysvetlil," vyjadril sa včera riaditeľ Dopravného podniku mesta Košice Igor Reiprich na margo negatívneho stanoviska mestskej časti Košice-Šaca k tomuto návrhu úsporného opatrenia DPMK.
"Nevyhnutne potrebujeme zredukovať počet najazdených kilometrov o 800-tisíc ročne. O zmenách ešte len uvažujeme, existujú iba ich návrhy a nebudú realizované ani od zajtra, ani od pozajtra, ich termín je zatiaľ neurčitý," vyvrátil informáciu o zmene trasy 25-ky už odo dneška.
Starosta Šace označil tento krok mesta za trucpodnik voči mestskej časti, ktorá znížila príspevok na mestskú hromadnú dopravu zo 40 na 25 miliónov. "Ak by sme chceli zrušiť len 25-ku, mohlo by to byť považované za trucpodnik, ale my predsa plánujeme plošné zmeny a 25-ka nie je jediným navrhovaným obmedzeným spojom. Naša filozofia má ďaleko od trucpodniku, veď priekami sa ešte nikdy nič nevyriešilo," mieni riaditeľ DPMK.
Snáď by Šačania (a možno i právom) očakávali, že aj napriek nevyhnutnosti úsporných opatrení práve preto, že Šaca ako jediná košická mestská časť už tretí rok prispieva na MHD, by sa obmedzenia tejto MČ predsa len nemuseli dotknúť (ako prejav istej vďaky). I. Reiprich: "Ale veď Šačania už majú od DPMK výhodu v tom, že aj keď sa ich mestská časť nachádza v druhom tarifnom pásme, platia iba ako za prvé..."
Ako ďalej objasnil, ich prieskumy ukázali, že často cestuje 25-kou do Šace len päť-šesť ľudí. Návrh síce ráta so skrátením trasy tejto autobusovej linky tak, že by nešla do Šace, ale mala by konečnú v Poľove, no o desať minút po 25-ke by šla 52-ka, ktorou by sa ľudia z Poľova dostali do Šace. "My predsa nie sme hlúpi... Rovnako ako železnice či SAD ani my nie sme imúnni voči súčasnej ekonomickej situácii, veď sa nám zvýšili vstupy a znížili príspevky."
Autor: jav
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk. Všetky správy z Košíc nájdete na košickom Korzári