V centre mesta ubudlo v rámci rekonštrukcie 300 parkovacích miest
Centrum Košíc už roky zápasí s nedostatkom parkovacích miest. Táto lokalita je však špecifická najmä tým, že ide o historické jadro, a je zaujímavá
Redakcia SME
Písmo:A-|A+ Diskusia nie je otvorená
najmä pre turistov. Preto okrem áut obyvateľov tam denne prichádzajú aj motorizovaní turisti. A tí tiež potrebujú niekde parkovať. Ako nám povedal Ing. Karol Iglody z Útvaru hlavného architekta, v centre mesta za posledné roky ubudlo okolo 300 parkovacích miest v rámci rekonštrukcie komunikácií. Bolo to na Hlavnej, Kováčskej, Alžbetinej a Mäsiarskej, kde sa robila dlažba.
"V centre je nedostatok parkovísk a na ploche sa už nedajú vytvoriť. Preto musíme uvažovať o hromadných a viacpodlažných parkoviskách. Hromadné parking garáže by mali vzniknúť na Sennom trhu, Kasárenskom námestí, Vodnej ulici a Strojárenskej."
Týmto spôsobom by vzniklo 1 650 miest. Všetko je však záležitosť financií.
"Výstavba jednej hromadnej garáže sa pohybuje od 10 do 50 miliónov korún. Cena závisí aj od pozemkov."
Podľa slov architekta K. Iglodyho výstavba parkovísk patrí medzi dlhodobé zámery v obecnom pláne, ale mestu sa ešte nepodarilo získať nového investora.
V radovej výstavbe sa od roku 1994 postavilo v rámci garážových lokalít 228 garáži. Taktiež sa podarilo vystavať 428 miest v hromadných garážach.
"Hromadné garáže vznikli na Furči na Kurskej ulici, Na jazere na Raketovej, Na západe v lokalite III. hôrky a Idanskej ulici. Mesto už totiž zakázalo radové garáže, zbytočne totiž zaberajú miesta. Ešte sa však dokončujú dostavby radových garáži, kde sa už začali stavať. Ale je to len do 100 miest. Okrem návrhov v urbanistických štúdiach sú navrhované aj ďalsie lokality, mimo týchto štúdií. Sú to plánované poschodové hromadné garáže na sídliskách ako Furča, KVP a sídlisko Ťahanovce. Sú to zvyčajne dvojúrovňové garáže, pri ktorých sa využíva konfigurácia terénu," doplnil K. Iglody.
Na plánovanie parkovísk existuje norma, ktorá vraví, na 100 zamestnancov v podniku má byť 25 parkovacích miest. Napríklad pre obchody, objekty služieb, je to podľa čistej úžitkovej plochy, kde na 30 metrov štvorcových treba 1 parkovacie miesto. Samozrejme, netýka sa to takých inštitúcií, ako sú obchodné centrá. Tam musí byť parkovísk podstatne viac, podľa predajnej plochy.
Autor: em
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk. Všetky správy z Košíc nájdete na košickom Korzári