nie príliš veľkej ochoty sa stretla aj naša čitateľka, ktorá navštívila košickú autobusovú stanicu.
"Bola som pobúrená prístupom pokladníčky. Desiati študenti si prišli vyzdvihnúť meškanky, pretože ich spoj s príchodom do Košíc meškal 20 minút. To je, myslím si, dosť na to, aby študenti nestihli začiatok vyučovania. Pokladníčka za okienkom im však meškanky vydať odmietla s odôvodnením, že meškanie spoja nebolo oznámené. Zároveň odvrkla, že meškanie nie je spôsobené vinou SAD, ale poveternostnými podmienkami. Ja však viem, že cesty zjazdné boli, čo som aj žene za okienkom povedala. Tá sa ale nasrdila a povedala, že meškanky vydá, ak jej za každú zaplatia desať korún," hovorí sťažovateľka.
Podľa riaditeľa divízie vnútroštátnej dopravy Ing. Juraja Krempaského, pracovníčka SAD nekonala v súlade so svojimi pracovnými povinnosťami. "Určite nemala právo takto reagovať. Táto udalosť sa však stala v čase, keď sme mali veľa roboty so zvládnutím situácie na cestách. Pracovníčka bola zrejme v strese. My sme sa rozhodli, že pri mimoriadnych udalostiach meškanky vydávať nebudeme. Oboznámili sme riaditeľov škôl o predmetných skutočnostiach a všetci teda vedeli, že doprava škrípe," vysvetľuje J. Krempaský a dodáva, že pýtať peniaze za meškanku pracovník SAD nemá právo. "Ak sa na to pozriem zoširoka, za vydávanie rôznych potvrdení už všade pýtajú peniaze. My tak nerobíme, nedovoľuje to naša smernica, no nevylučujem, že v budúcnosti pristúpime aj k vyberaniu takýchto poplatkov. Nateraz však až tak veľa meškaní neevidujeme, aby sme mali problém pri vystavovaní meškaniek. V poslednom období sme prešli zaťážkavajúcimi skúškami, preto sa za neochotu našej pracovníčky ospravedlňujeme."
Problém so SAD však mala aj študentka, ktorá je vlastníčkou čipovej karty. Keďže sa presťahovala o jednu zastávku SAD ako bývala, chcela si pripísať zastávku do čipovej karty. "Tvrdili mi, že mi to urobia na moje vlastné náklady. Pýtali 50 korún. Keď som sa ohradila, že na to nemajú právo, ochotne sa môjho problému ujala pracovníčka pri inom okienku a tá mi zastávku pripísala bezplatne. Zdá sa mi, že títo ľudia nevedia, čo majú vo svojich kompetenciách," vysvetľuje študentka Eva.
"Ani v tomto prípade nemala a nemá pracovníčka právo pýtať peniaze. Problém tkvie v tom, že sme na spôsob úhrady cestovného prostredníctvom čipových kariet prešli ako prví na Slovensku. Doteraz nie sú ešte dokonale všetky veci zladené, usilujeme sa urobiť nápravu. My našich pracovníkov neustále upozorňujeme na to, aby sa k zákazníkom správali slušne a s ochotou. Budem s nimi rozprávať, aby sa už situácia nezopakovala. Nedá mi však, aby som nepovedal, že aj niektorí cestujúci občas, hlavne počas kritických situácií, akou bol aj nedávny štrajk železničiarov, vyvíjajú na našich pracovníkov neprimeraný nátlak. Celú situáciu si ešte dôkladne preverím a voči zodpovedným vyvodím dôsledky."
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk. Všetky správy z Košíc nájdete na košickom Korzári