Korzár logo Korzár Košice
Nedeľa, 19. november, 2017 | Meniny má Alžbeta
Pridajte si svoje mesto

Minister Prokopovič: Dobudovanie severnej diaľnice je nemenné

Ministra dopravy Pavla Prokopoviča sme o rozhovor požiadali včera pred jeho odletom do Kyjeva. Na stretnutí s ukrajinským ministrom dopravy mal v

pláne hovoriť okrem iného o plánovanej výstavbe diaľničnej siete na Ukrajine, kde by podľa nášho ministra mohli participovať aj slovenské stavebné firmy, ktoré majú s výstavbou diaľnic skúsenosti.

Živnostníci pripravujú petičnú akciu za vybudovanie diaľnice alebo rýchlostnej komunikácie južným ťahom. Aký je váš názor na budovanie južnej diaľnice?

"Samozrejme, podporujem akýkoľvek projekt výstavby diaľnice alebo rýchlostnej komunikácie na Slovensku, pretože prispeje ku skvalitneniu infraštruktúry. Len by som chcel zdôrazniť, že je veľký rozdiel medzi diaľnicou a rýchlostnou komunikáciou. Nepripúšťam možnosť, aby južná rýchlostná komunikácia bola alternatívou severnej diaľnice. Dobudovanie severnej diaľnice je nemenné a všetky prostriedky zo štátneho rozpočtu v najbližších rokoch budú smerovať na jej výstavbu. Takisto časť kohézneho fondu, ktorý začneme čerpať v budúcom roku, pôjde jednoznačne na tento projekt. Ak budeme schopní súbežne budovať južnú rýchlostnú komunikáciu, ja to len uvítam a my ako ministerstvo na to načas vytvoríme podmienky či už týkajúce sa predprojektovej prípravy, prieskumov a podobne. Otáznym je v tomto smere získanie zdrojov. Niektoré politické strany vyšli s alternatívou vstupu súkromných investorov. Poviem však úprimne, že nepredpokladám, že južná trasa bude atraktívnou pre budúcich investorov. Máme čísla, ktoré nepustia. Hovoria o tom, že intenzita dopravy na severe je niekoľkonásobne vyššia. Ale potvrdzujem, že uvítam, ak južnú komunikáciu zabezpečí niektorá politická strana alebo regióny cez súkromných investorov. Ďalšia vec je čerpanie z európskych fondov. Máme možnosť získať prostriedky zo štrukturálnych fondov, a tak som sľúbil aj predsedom VÚC, že budeme uvažovať o tom, aby sa prioritou pri ich čerpaní stalo budovanie južnej rýchlostnej komunikácie."

Keby ste teraz stáli pred rozhodnutím stavať diaľnicu severnou trasou alebo južnou, akú alternatívu by ste zvolili?

"Myslím, že severná trasa má svoje opodstatnenie, jednak čo sa týka intenzity dopravy, ale aj industrializácie severnej časti Slovenska. Tento projekt je už v takom štádiu rozostavania, že iná alternatíva ani neprichádza do úvahy."

Hovoríte, že na severnej trase je väčšia intenzita dopravy. Nie je to aj tým, že ten južný ťah je taký, aký je? Ak by bola južná cesta kvalitná, asi by bola aj viac využívaná. Navyše by napojenie východu na zvyšok sveta diaľnicou znamenalo prílev investorov aj do tohto regiónu, čo by následne prinieslo zvýšenie dopravných tokov...

"To je hypotetická otázka. Pochybujem však, že by doprava, ktorá smeruje teraz na Ružomberok, Martin, Žilinu, prešla na južný ťah. Severná trasa je naviazaná práve na tieto priemyselné centrá."

Či už príde diaľnica do Košíc zo severu alebo z juhu, čo s ňou ďalej? Uvažuje sa o jej potiahnutí ďalej na východ až po hranicu s Ukrajinou?

"Samozrejme, uvažuje sa s pokračovaním až do Čiernej nad Tisou."

Čo prepojenie Poľska s Maďarskom cez východné Slovensko?

"Máme to vo svojej vízii. Momentálne sú však aktuálne iné priority. Uvažujeme však v budúcnosti aj s týmto projektom."

V ktorom roku by sa mohlo začať?

"Neviem povedať ešte ani to, kedy prepojíme východ a západ, pretože neviem, koľko prostriedkov sa nám podarí získať z mimorozpočtových zdrojov. Pracujeme na zháňaní investorov aj pre severnú trasu, aby sme ju maximálne urýchlili, takže o termínoch teraz ťažko hovoriť. Najskôr musíme ukončiť to, čo už máme rozostavané a až potom môžeme začať uvažovať o ďalších projektoch."

Neprehliadnite tiež

Deň, ktorý zmenil Tatry. Pozrite si fotografie spred 13 rokov

Víchrica zničila 19. novembra 2004 až 12-tisíc hektárov lesa.

Mladíka zo Svinej obvinili zo znásilnenia imobilnej sestry

Pristihli ho priamo pri čine v rodinnom dome rodičov.

Smrad na daňovom úrade: Plné boli umývadlá aj záchody

V novej budove sú sotva dva týždne.

Hlavné správy zo Sme.sk

ŠPORT

Nemecký tím zachránil najmenej pravdepodobný darca. Diktátor

Nemecký hokejový tím zachránil líbyjský diktátor pred krachom.

PLUS

Civilizovaná divočina. Na severe Slovenska to záhadne funguje

Oravská Polhora pôsobí ako vymyslená.

KOMENTÁRE

My sme les. Zastavíme katastrofu?

Slovenské lesy miznú, rozšírili sa v nich pilčíci a traktory.

Najčítanejšie na Košice Korzár


Inzercia - Tlačové správy


  1. Moskva alebo Petrohrad?
  2. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  3. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  4. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  5. Nový Jaguar XF Sportbrake
  6. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov
  7. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  8. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP
  9. Keď ide o zdravie a majetok, rozhodujú sekundy
  10. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program
  1. Moskva alebo Petrohrad?
  2. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené?
  3. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  4. Nový článokHB Reavis predstavuje projekt Stanica Nivy na veľtrhu
  5. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  6. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  7. Nový Jaguar XF Sportbrake
  8. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva
  9. Jeden nákup a všetko vybavené, alebo one stop shopping
  10. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  1. Moskva alebo Petrohrad? 9 601
  2. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 4 805
  3. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 2 467
  4. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli 2 085
  5. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program 1 994
  6. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni 1 986
  7. Nový Jaguar XF Sportbrake 1 769
  8. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva 1 472
  9. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov 1 300
  10. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP 885

Už ste čítali?

Domov Najnovšie Najčítanejšie Desktop