spolufinancovanie nákladov na výstavbu štvorkilometrového diaľničného úseku D 61 Viedenská cesta - Prístavný most. Vďaka týmto peniazom sa výrazne zlepší doprava v našom hlavnom meste. Žiaľ, vláda vo svojich investičných zámeroch tak trochu "pozabudla" na Košický kraj. Minimálne do roku 2006 sa v našom kraji nebude stavať žiadna diaľnica, keďže všetky vládne prostriedky a úvery zo zahraničných bánk pôjdu na západ a sever Slovenska...
"My Bratislavčanom doprajeme aj túto miliardovú diaľnicu, keby sa podobná investícia realizovala aj u nás. Lenže z ministerstva dopravy sme dostali materiál, ktorý má byť zaradený na rokovanie vlády. A v ňom je uvedené, že do roku 2006 sa nepočíta s tým, aby sa na juh alebo západ od Košíc začalo niečo stavať. Teda žiadna diaľnica alebo štvorprúdová cesta na Miskolc alebo Rožňavu s pokračovaním na Lučenec a ďalej južnou vetvou až do Bratislavy," nepozdáva sa absolútny nezáujem vlády o náš región predsedovi košického VÚC Rudolfovi Bauerovi.
Ako tvrdí, kraju je v podstate jedno, či pôjde juhom diaľnica alebo štvorprúdová cesta. Kvôli známemu nedostatku financií sa skôr prikláňa k druhému variantu, ktorý by bol lacnejší a efektívnejší. "Som presvedčený, že by to bolo správne rozhodnutie nielen pre rozvoj južných častí Slovenska, ale výrazne by to zrýchlilo aj spojenie medzi Bratislavou a východom Slovenska."
Pred troma rokmi sa slovenský a maďarský premiér dohodli na tom, že výstavba štvorprúdovej rýchlocesty Košice - Miskolc bude prioritnou pre obe strany. Hoci slovenská vláda už v roku 1998 schválila uznesenie o výstavbe spomínanej rýchlocesty, zostalo to zatiaľ len na papieri.
"Je veľký rozpor v slovách premiéra Dzurindu i ministra dopravy Prokopoviča, a potom v ich činoch. Je to veľmi zvláštne, že práve v tejto otázke existuje taká disharmónia. My s tým oficiálne nevieme nič urobiť. Môžeme predložiť centrálnym orgánom argumenty, lobovať a snažiť sa všetkými silami, aby sa toto rozhodnutie zrevidovalo. V piatok príde do Košíc premiér Dzurinda, práve tento problém budeme riešiť ako prvý! Máme záujem na tom, aby sa investície rovnomerne rozdeľovali. Prečo, keď je to možné v Bratislave, tak rovnaký meter neplatí na zvyšok Slovenska," pýta sa zrejme nielen za seba, ale najmä za obyvateľov kraja R. Bauer.
Podľa neho by si naši vládni predstavitelia mali uvedomiť, že pokiaľ tu nebudú kvalitné cesty, budú sa Košickému kraju vyhýbať aj investori. "Príklad francúzskej automobilky PSA nám ukázal, že bez toho sem jednoducho neprídu. A práve takéto vládne rozhodnutia prehĺbia regionálne rozdiely, čím sa opäť zvýši priepasť medzi západom a východom republiky."
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk. Všetky správy z Košíc nájdete na košickom Korzári