Korzár logo Korzár Košice

Z dier na cestách tečú vodičom nervy, správa komunikácií robí, čo môže

Košice - Tohtoročná mrazivá zima doslova spustošila košické cesty, na ktorých zostalo mnoho dier. Vodičom tečú nervy, sú presvedčení, že toľko

výtlkov na cestách ešte nebolo.

Hlavný inšpektor Správy komunikácií Košice Ing. Václav Kohoutek (na snímke) hovorí, že približne takto vyzerajú cesty po každej zime a chápe vodičov, že sa im nejazdí najlepšie. Na opravách havarijných úsekov sa však operatívne pracuje, snahou správy komunikácií je v čo najkratšom čase odstraňovať havarijné situácie. "Isté je však, že takáto nepretržitá zima a mráz, akú máme tento rok, už dlho naozaj nebola. Cestám neprospieva ani časté striedanie teplôt, keď sa cez deň oteplí a v noci opäť zamrzne. Len čo sú na vozovke praskliny, tak tieto výkyvy teplôt ich premenia na výtlky. Pravdou je aj to, že financovanie ciest je v celom štáte, a teda aj v našom meste niekoľko rokov podkapitalizované, čo v praxi znamená, že sa robí málo súvislých opráv komunikácií v meste," vysvetľuje V. Kohoutek, ktorý má každý deň na stole zoznam ulíc, kde sa vyskytli havarijné výtlky a je nutné ich okamžite opraviť. "Teraz mám pred sebou ulicu Československej armády, Kuzmányho, Toryskú a Triedu SNP. Priorita je daná podľa cestného zákona, to znamená štátne cesty musia byť v poriadku, ďalej komunikácie, po ktorých chodí mestská hromadná doprava a až po nich príde rad na ostatné cesty."

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

V súčasnosti rieši Správa komunikácií Košice len havarijné výtlky a to tzv. liatym asfaltom, technológiou, ktorá umožňuje opravovať cesty aj v miernych mrazoch.

Informácie o kritických miestach na vozovkách dostáva správa komunikácií od polície, dopravného podniku i občanov, pričom denne situáciu monitoruje prostredníctvom vlastnej inšpekčnej služby. "Diery zasypávame, resp. zalievame asfaltom priebežne, no vplyvom častých zmien teplôt sa nám objavujú ďalšie, častokrát hneď vedľa miesta, ktoré sme nedávno opravili. Napríklad na Štúrovej ulici pri Dome umenia sme urobili vysprávky priechodu pre chodcov pred troma týždňami, dnes sa 'vydrolilo' vedľa. Je to aj dôsledok celkového zlého stavu komunikácií, väčšina totiž už potrebuje súvislú opravu, ktorá je aj oveľa efektívnejšia ako plátanie," dopĺňa informácie Václav Kohoutek, ktorý by bol najradšej, keby mesto malo dostatok peňazí a mohlo začať s komplexnými opravami najfrekventovanejších ciest. "Väčšie vysprávky začneme robiť až po oteplení, všetko však závisí od rozpočtu, ktorý ešte poslanci neschválili. V pripravovanom návrhu sme na tento rok uvažovali o súvislej oprave Štefánikovej ulice, cesty cez Mlynský náhon, ktorá je veľmi frekventovaná. Práve na nej musíme v posledných rokoch robiť až štyri-päťkrát ročne vysprávky. Ale takých ciest, ktoré by si už vyžadovali súvislé opravy je množstvo. Všetko závisí od rozpočtu, aký bude schválený. Navrhovaná čiastka postačí len na vysprávky, na to, aby sa mohlo začať s väčšími investíciami do ciest, by bolo potrebných oveľa viac financií," dodáva hlavný inšpektor.

SkryťVypnúť reklamu

Ako ďalej uviedol, väčšie opravy by už potrebovali cesty na Gorkého ulici, na Národnej triede, na ulici Československej armády i Štúrovej. "V úplne katastrofálnom stave sú cesta na Jahodnú, cesta medzi Myslavou a Baškou, ktoré sú už v havarijnom stave. Aj tieto cesty v okolí Košíc patria pod správu mesta, lebo ide o cesty druhej a tretej triedy. Aj keď mesto odovzdalo 38 kilometrov ciest I. triedy pod správu štátu, uľaví sa nám len čiastočne. Stále nám zostáva do 700 kilometrov komunikácií, o ktorých sa treba postarať," uzavrel náš rozhovor Václav Kohoutek.

* * * Do rámčeka k článku:

Titul: Rozpočet mesta: Na cesty pôjde 50 miliónov, komplexne sa opraví Štefánikova ulica

Na budúci týždeň budú poslanci mestského zastupiteľstva schvaľovať rozpočet mesta na rok 2003. V návrhu, ktorý predložila radnica, sa na údržbu komunikácií ráta s finančnými prostriedkami vo výške 50 miliónov korún. Z tejto sumy sa má na údržbu ciest, to znamená na ich vysprávky, použiť 30 miliónov korún, 3,3 milióna bude zábezpekou na riešenie havarijných stavov a suma 16,7 milióna by mala byť preinvestovaná na súvislej komplexnej oprave frekventovanej cesty na Štefánikovej ulici, t. j. cesty v bývalom Mlynskom náhone.

Najčítanejšie na Košice Korzár

Komerčné články

  1. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  2. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  3. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  4. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  5. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže
  6. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  7. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  1. Motoristi späť za volantom. Riziko nehôd opäť rastie.
  2. Lávové polia i skvostné pláže. Lanzarote je dôkazom sily prírody
  3. Tvorivé háčkovanie aj 30 otázok pre Hanu Gregorovú
  4. Budúci lesníci opäť v teréne: S LESY SR vysadia les novej generá
  5. Slovenské naj na jednom mieste. Stačí lúštiť
  6. Nový rekord v politickom terore utvorili Červení Khméri
  7. Šéf nemocníc v Šaci Sabol: Nemôžeme byť spokojní s počtom roboti
  8. Chcete dokonalé zuby? Čo vám reklamy nepovedia
  1. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 103 462
  2. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 21 809
  3. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže 11 620
  4. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 6 785
  5. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 6 437
  6. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky 5 435
  7. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde 4 729
  8. Šaca - centrum robotickej chirurgie na východe Slovenska 4 528
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Už ste čítali?

SME.sk Najnovšie Najčítanejšie Minúta Video
SkryťZatvoriť reklamu