odniesla si to len vetrovka. Bola nová za dvetisíc korún a kompletne ju natrhol. Môžeme kupovať ďalšiu," rozhorčene sa nám posťažovala naša čitateľka.
Táto príhoda pôsobí viac menej banálne, lenže skutočnosť je taká, že chodníky sú naozaj v zlom stave a podobnú skúsenosť môže mať hocikto z nás. Väčšinou, keď sa vám takáto neplecha stane, šťavnato si zanadávate a ak prežijete v zdraví, idete ďalej. S pocitom, že ste prišli "iba" o kus šatstva. Ale zákon o ochrane spotrebiteľov vám predsa len dáva priestor na vyrovnanie.
"Ak sa stane hocijaká nehoda na neudržiavanom chodníku, alebo komunikácii, pri ktorej sa vám poškodí vec, máte nárok na finančné vyrovnanie," informoval nás prvý podpredseda Združenia Slovenských spotrebiteľov Jozef Lounek.
Ako však ďalej dodal, máte síce na to nárok, lenže správca dotyčného chodníka alebo komunikácie nemusí uznať navrhnutý rozsah škody:
"To znamená, že keď napríklad chcete za vetrovku 2 800 korún, on vám bude chcieť uznať len 500 korún. Preto je dôležité sa najprv o sume dohodnúť. Ak to nejde, musíte problém riešiť iným spôsobom. A to buď mimosúdnym vyrovnaním, alebo ak to nepomôže, tak dať predmetný spor k súdu. Na súde sa takéto prípady riešia Občianskym zákonníkom."
J. Lounek tiež upozorňuje: "Zákon síce nehovorí, kedy máte tento problém nahlásiť zodpovedným za škodu, ale pri poškodení veci sa rozumie, že to nahlásite bezodkladne, čiže čo najskôr. Inak náhradu za spôsobenú škodu si môžte uplatňovať podľa Občianskeho zákonníka až do 2 rokov, a vyrovnanie musí byť uplatnené do 3 rokov. To sa však týka iných problémov a nie roztrhnutého šatstva. Zničený odev si uplatnite čo najskôr."
Náhradu škody za zničenú vec, ale aj bolestné za spôsobený úraz si poškodený musí vymáhať od majiteľa alebo správcu dotyčnej komunikácie a chodníka.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk. Všetky správy z Košíc nájdete na košickom Korzári