Korzár logo Korzár Košice

SAD-ky by rady nahradili železničnú dopravu, ale...

Košice - Ministerstvo dopravy presadilo zrušenie osobnej železničnej dopravy na 25 lokálnych tratiach, čo pobúrilo nielen občanov, ale aj

predstaviteľov Vyšších územných celkov. V košickom VÚC pritom ide až o sedem tratí (Plešivec - Muráň, Plešivec - Slavošovce, Rožňava - Dobšiná, Moldava nad Bodvou - Medzev, Spišská Nová Ves - Levoča, Trebišov - Vranov nad Topľou, Bánovce nad Ondavou - Veľké Kapušany), ktoré prechádzajú jeho územím. Vlna nevôle sa vystupňuvola až do štrajku železničiarov, ktorý v pondelok skončil po rozhodnutí sudcu o jeho prerušení.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Zástupcovia ministerstva dopravy naďalej zdôrazňujú, že štát nemá k dispozícii ďalšie finančné prostriedky a podľa toho sa treba aj zariadiť. "Železničné trate v regiónoch sa nerušia, osobná doprava sa obmedzuje alebo úplne zastavuje. Ak VÚC so zástupcami Železničnej spoločnosti nájdu riešenia na záchranu aspoň niektorých spojov, nie je vylúčené, že osobná doprava na týchto regionálnych tratiach sa môže znovu obnoviť. Železnice sú pripravené na takéto rokovania s podmienkou, že VÚC a samosprávy prejavia ochotu podieľať sa na financovaní strát príslušnej trate," dozvedeli sme sa od riaditeľky odboru komunikácie MDPT SR Márie Mikovej. Zároveň dodala, že štrajk, či nátlakové metódy zo strany odborárov nie sú z pohľadu ministerstva nevyhnutné.

SkryťVypnúť reklamu

Rozhodnutie o zastavení železničnej dopravy na regionálnych tratiach k 2. februáru 2003 sa neodložilo ani napriek štrajkom. "Vláda sa k problematike do pol roka vráti a prerokuje informáciu, aby posúdila dopad redukcie na obslužnosť územia. Zástupcovia VÚC zvažujú prevádzkovanie železničnej dopravy na problémových tratiach, zároveň požadujú, aby štát zohľadnil, že autobusová doprava prevezme na seba navyše výkony vo verejnom záujme, ktoré nemá finančne kryté. Zástupcovia podnikov SAD vyhlásili, že sú pripravení zabezpečiť autobusovú dopravu namiesto železnice," uviedol hovorca Železničnej spoločnosti Miloš Čikovský.

Slovenská autobusová doprava Košice netuší, ako sa bude situácia ďalej uberať. Na programe sú ďalšie rokovania, ktoré by mali priniesť výsledok.

SkryťVypnúť reklamu

"Niektoré trasy problémové nebudú, iné zas kvôli väčšej vzdialenosti áno. Ľudia zvyknutí cestovať vlakom sa budú prepravovať drahšie. Radi by sme nahradili železničnú dopravu, no na prímestských linkách to bude ťažšie. Tam vzhľadom na vozový park nebudeme môcť veľmi lavírovať," dozvedeli sme sa od pracovníkov košicej SAD-ky.

V okolí Košíc došlo k zrušeniu lokálnej železničnej trate Moldava nad Bodvou - Medzev. Tá doteraz slúžila nielen ľuďom, ktorí prichádzali z okolitých obcí do Moldavy za prácou, ale i tým, ktorí do mesta chodili za zdravotníckymi a inými službami. Záchrana v podobe financovania náhradnej dopravy zo strany VÚC je, zdá sa, len utópiou ministerských úradníkov. Bráni tomu nedobrá legislatíva, ako aj nedostatok peňazí, pričom v rozpočte VÚC nie je naň vyčlenená ani koruna.

Najčítanejšie na Košice Korzár

Komerčné články

  1. V podzemí sa skrýva poklad nezmenený už 182 rokov
  2. Kondičný tréner: Motivácia na zmenu nestačí
  3. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  4. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  5. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  6. Konferencia eFleet Day 2025 hlási posledné voľné miesta
  7. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje
  8. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie
  1. Katarína Brychtová: Každý nový začiatok je dobrý
  2. Šaca - centrum robotickej chirurgie na východe Slovenska
  3. Kondičný tréner: Motivácia na zmenu nestačí
  4. Najlepšia dovolenka s deťmi pri mori: Kam letieť z Košíc?
  5. Na koho myslíš, keď si pripínaš narcis?
  6. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu
  7. Na Marka oharka do jarka
  8. Najlepšie okamihy svojho života zachytené s HONOR 400 Lite
  1. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 22 078
  2. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 19 476
  3. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 8 615
  4. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 406
  5. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje 7 721
  6. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 4 248
  7. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 3 737
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky 3 541
  1. Timotej Opálek: Mumford & Sons - Rushmere
  2. Radko Mačuha: Slavín nieje Slovenská socha Slobody.
  3. Eva Záhorská: Katastrofa menom Slintačka a krívačka
  4. Aleksander Prętnicki: Bratislavský Expres - Vlna tieňov
  5. Adrián Néma: Kde zmizla láska?
  6. Dušan Piršel: Vojna je ničota a strata ľudskosti
  7. Ondřej Havelka: Nahé dredaté krásky, ultimátní svoboda a posvátné konopí. Rastafariánství v JAR
  8. Ján Škerko: Sedem minút v nebi. Čo sa to včera stalo
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 105 918
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 79 398
  3. Rado Surovka: Raši dostal padáka 77 554
  4. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 747
  5. Miroslav Daniš: Pec nám spadla, pec nám spadla, ktože nám ju postaví 14 549
  6. Martin Ondráš: Piate ohnisko nákazy SLAK - skutočná pravda 11 809
  7. Otilia Horrocks: Odporné, príšerné, drzé, nechutné 11 167
  8. Juraj Kumičák: ...radšej choďte kravy pásť... 9 793
  1. Radko Mačuha: Slavín nieje Slovenská socha Slobody.
  2. Tupou Ceruzou: Businessman
  3. Marcel Rebro: Rusi bombardujú energetickú infraštruktúru, Slováci elektrifikujú ukrajinské zákopy
  4. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  5. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
  6. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
  7. Tupou Ceruzou: Transakčná daň
  8. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Timotej Opálek: Mumford & Sons - Rushmere
  2. Radko Mačuha: Slavín nieje Slovenská socha Slobody.
  3. Eva Záhorská: Katastrofa menom Slintačka a krívačka
  4. Aleksander Prętnicki: Bratislavský Expres - Vlna tieňov
  5. Adrián Néma: Kde zmizla láska?
  6. Dušan Piršel: Vojna je ničota a strata ľudskosti
  7. Ondřej Havelka: Nahé dredaté krásky, ultimátní svoboda a posvátné konopí. Rastafariánství v JAR
  8. Ján Škerko: Sedem minút v nebi. Čo sa to včera stalo
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 105 918
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 79 398
  3. Rado Surovka: Raši dostal padáka 77 554
  4. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 747
  5. Miroslav Daniš: Pec nám spadla, pec nám spadla, ktože nám ju postaví 14 549
  6. Martin Ondráš: Piate ohnisko nákazy SLAK - skutočná pravda 11 809
  7. Otilia Horrocks: Odporné, príšerné, drzé, nechutné 11 167
  8. Juraj Kumičák: ...radšej choďte kravy pásť... 9 793
  1. Radko Mačuha: Slavín nieje Slovenská socha Slobody.
  2. Tupou Ceruzou: Businessman
  3. Marcel Rebro: Rusi bombardujú energetickú infraštruktúru, Slováci elektrifikujú ukrajinské zákopy
  4. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  5. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
  6. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
  7. Tupou Ceruzou: Transakčná daň
  8. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov

Už ste čítali?

SME.sk Najnovšie Najčítanejšie Minúta Video
SkryťZatvoriť reklamu