Korzár logo Korzár Košice

Štrajk spôsoboval problémy aj košickým podnikom

Košice Historicky najväčší štrajk slovenských železničiarov bude mať za následok vážne hospodárske škody. Výrobcovia sa včera v priebehu dňa

aktivizovali a vyzývali železničiarov, aby obnovili aspoň nákladnú dopravu. Vážnym spôsobom sú ohrozené dodávky materiálu a surovín, problémy sú s exportom, plnia sa sklady, minimalizujú sa tržby z predaja.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Počas dňa sme mapovali, aká je aktuálna situácia v najväčších košických podnikoch, ktoré musia namiesto železničnej využívať vo väčšej miere kamiónovú dopravu. Podľa niektorých informácií títo prepravcovia vzhľadom na aktuálnu situáciu zvýšili ceny svojich služieb. V žiadnom z oslovených podnikov nám to však nepotvrdili.

SkryťVypnúť reklamu

Anna Mišinová, riad. Odboru vonkajších vzťahov U. S. Steel Košice: "Prevádzku prispôsobujeme súčasnej situácii. Čo najviac sa snažíme využívať kamiónovú dopravu. Pravdou však je, že sklady sa napĺňajú. Zatiaľ však nie je v tomto smere problém, našli sme si zvonku ďalšie skladové priestory. Do nedele bežala výroba v optimálnom režime, až dnes (rozumej včera - pozn. red.) sme začali prispôsobovať chod prevádzok aktuálnej situácii. Bolo by zavádzajúce v tomto štádiu hovoriť v číslach o nejakých stratách. Nemôžem vám povedať, aký je cenový rozdiel v preprave po železnici či po ceste, pretože každý dopravca má vlastnú cenu. Spoločnosť pokračuje v podrobnom sledovaní vývoja situácie. Zmeny nastali pri distribúcii hotových výrobkov ku zákazníkom. Nakoľko spoločnosť nemá k dispozícii železničnú dopravu, výrobky sa predbežne umiestňujú v skladoch podniku. Kritickou pre výrobu ocele je dodávka rôznych surovín. U. S. Steel Košice potrebuje na svoju prevádzku rôzne typy uhlia, šrotu, atď. Pri ďalšom pokračovaní štrajku môže dôjsť ku problémom pri zásobách jednotlivých surovín." A. Mišinová nechcela špecifikovať, na koľko dní podniku vydržia suroviny, rovnako tak, dokedy kapacitne postačia skladové priestory.

SkryťVypnúť reklamu

Marián Boga, hovorca VSŽ: "Vyčísliť straty budeme môcť až po ukončení štrajku. Najviac sme jeho dopady pocítili na závode VSŽ Inžiniering. Máme naložených 13 vagónov s oceľovými mostnými konštrukciami o hmotnosti zhruba tristo ton. Bola to termínovo viazaná zákazka pre zahraničného odberateľa, ktorý na ňu čaká. Pravdepodobne nás to bude stáť sankcie za nedržanie termínu dodávky. Skladové priestory zatiaľ nie sú problém, ak však štrajk potrvá dlhšie ako týždeň, dostaneme sa do problémov s expedíciou aj s dodávkou. Zatiaľ máme dostatok surovín aj materiálu, takže sme nemuseli obmedziť výrobu. Situácia by sa mohla vyhrotiť v prípade dlhodobejšieho štrajku."

Pavol Košš, riaditeľ sekretariátu Hydina ZK Košice: "Zatiaľ sme u nás ešte nepocítili dopady štrajku železničiarov. Rozvoz aj dovoz robíme autami. Problém sa nás však môže dotknúť, ak štrajk potrvá dlhšie, a to v druhom pláne cez našich dodávateľov. Už máme signály, že napríklad dodávateľ - celulózka Kappa zo Štúrova, od ktorého odoberáme kartonáž na naše výrobky, začína pociťovať problémy. Problémy s dopravou zamestnancov nemáme, väčšina z nich je miestnych, respektíve z blízkeho okolia, kde sú aj autobusové spoje."

SkryťVypnúť reklamu

Karol Mizla, finančno-marketingový riaditeľ Medea, a. s.: "Zatiaľ beží prevádzka v riadnom režime. Problém môže nastať, ak bude štrajk trvať dlhšie, pretože múku dovážame po železnici. Zatiaľ máme zásoby, v prípade potreby budeme problém riešiť alternatívne prostredníctvom kamiónovej dopravy. S dopravou zamestnancov je to v poriadku, nemám informácie o ich výpadku kvôli problémom na železnici."

Darina Semjanová, hovorkyňa VSS: "Do pondelka (rozumej do včera pozn. red.) akciová spoločnosť VSS Košice nezaznamenala žiadne vážnejšie následky štrajku. V prípade, že by sa situácia neskonsolidovala v priebehu nasledujúcich 2-3 dní, následky by sa prejavili ako pri exporte tovaru tak aj pri dovoze."

Štefan Tarášek, finančný riaditeľ Inžinierskych stavieb: "Chod Inžinierskych stavieb štrajk železničiarov nijak významne neovplyvnil. Keďže sme stavebnou firmou, naša činnosť je sezónna, v zime logicky dochádza k útlmu stavebných prác. Surovinami, ktoré inak dovážame železnicou, sme dostatočne zásobení. V krajnom prípade môžeme využiť vlastnú dopravu. Menšie problémy nám vznikli pri doprave zamestnancov a pri služobných cestách."

Najčítanejšie na Košice Korzár

Komerčné články

  1. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  2. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  3. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  4. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  5. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže
  6. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  7. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  1. Motoristi späť za volantom. Riziko nehôd opäť rastie.
  2. Lávové polia i skvostné pláže. Lanzarote je dôkazom sily prírody
  3. Tvorivé háčkovanie aj 30 otázok pre Hanu Gregorovú
  4. Budúci lesníci opäť v teréne: S LESY SR vysadia les novej generá
  5. Slovenské naj na jednom mieste. Stačí lúštiť
  6. Nový rekord v politickom terore utvorili Červení Khméri
  7. Šéf nemocníc v Šaci Sabol: Nemôžeme byť spokojní s počtom roboti
  8. Chcete dokonalé zuby? Čo vám reklamy nepovedia
  1. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 103 515
  2. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 21 825
  3. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže 11 635
  4. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 6 787
  5. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 6 339
  6. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky 5 443
  7. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde 4 743
  8. Šaca - centrum robotickej chirurgie na východe Slovenska 4 528
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Už ste čítali?

SME.sk Najnovšie Najčítanejšie Minúta Video
SkryťZatvoriť reklamu