čo len štipky zaváhania volia najkratšiu možnú cestu cez Južnú triedu. Mnohí z nich však už iste, práve pre tento naučený ´reflex´, zazmätkovali, odkedy je nový most na Jazere v plnej prevádzke.
Ak by sa totiž striktne držali toho, čo stojí na dopravnom značení pod mostom v smere z Jazera, kde sa hlavná cesta rozdvojuje (Michalovce, Prešov a CENTRUM - VĽAVO), tak by do centra šli vlastne ´naokolo´, dlhšou trasou, Južným nábrežím cez Vyšné Opátske a ďalej cez križovatku Prešovská-Sečovská.
Ak by však pod mostom neodbočili vľavo (takto ich totiž cesta oblúkom odvádza hore na most a na Opátske), ale pokračovali by rovno, svojou ´starou dobrou´ kratšou trasou by sa tak dostali na Južnú triedu.
Kto sa týmto novým dopravným značením raz nechal zmiasť, druhýkrát už vyznačený smer iste ignoroval a šiel podľa seba. Vodiči - Nekošičania však pochopiteľne nemôžu vedieť, že existuje aj kratšia než odporúčaná trasa do centra.
Aké boli dôvody takéhoto zámeru odvádzať vodičov do centra dookola, to sme sa opýtali Ing. Štefana Krigovského, vedúceho odboru dopravy a pozemných komunikácií Krajského úradu v Košiciach. "Projekt dopravného značenia týchto novovybudovaných ciest vypracoval Dopravoprojekt Prešov a bol konzultovaný a odsúhlasený Okresným dopravným inšpektorátom Košice II. Dôvody vyznačenia smeru do centra aj napriek kratšej vzdialenosti po Južnej triede, čo je 4 500 m oproti 5 150 m po Južnom nábreží, boli najmä tieto: Cesta po Južnom nábreží slúži ako vonkajší okruh a obchvat mesta, je stavaná na podstatne väčšiu intenzitu dopravy, v stavebne ukončenom úseku s rýchlosťou do 80 km/h. Po dobudovaní stavby Križovatka Prešovská Sečovská bude úplne spĺňať kritériá rýchlostnej komunikácie s napojením na diaľničnú sieť. Ďalej, podľa merania intenzity dopravy, podľa priemerného počtu vozidiel prechádzajúcich daným miestom za 24 hodín, v roku 2000 po Južnej triede prechádzalo 21 593 vozidiel za deň, oproti 15 359 po Južnom nábreží. A taktiež Južná trieda je dlhodobo evidovaná ako ulica so značným počtom dopravných nehôd. V roku 2002 na Južnej triede v úseku ulíc Milosrdenstva a Cintorínska bolo evidovaných 34 dopravných nehôd, pričom Južné nábrežie nie je v evidencii ako nehodovostný úsek," uvádza najdôležitejšie z dôvodov vo svojom stanovisku Ing. Krigovský. "Zároveň však je treba uviesť, že dopravné značky Návesť pred križovatkou patria pod informatívne značky. Z toho vyplýva, že vodiči, ktorí dopravnú situáciu v Košiciach poznajú, smer do centra mesta si vyberú podľa svojho poznania a potreby. Ak by prax ukázala, že jestvujúce dopravné značenie je nevyhovujúce, môže byť po vyjadrení Slovenskej správy ciest, dopravnej polície a KÚ - odboru dopravy a pozemných komunikácií kedykoľvek upravené."
Čiže zámer ´dopravákov´ presmerovať dopravu z Jazera do centra z Južnej triedy na Južné nábrežie je evidentný, zaujímavé by však určite bolo aj zistiť číselne vyjadrený súčasný efekt ich zámeru...
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk. Všetky správy z Košíc nájdete na košickom Korzári