Korzár logo Korzár Košice

Dookola bližšie? To nie, ale vraj bezpečnejšie a raz možno aj rýchlejšie

Košice - Mnohí skúsení košickí vodiči už majú v sebe doslova podvedomý reflex, že ak sa chcú zo Sídliska nad jazerom dostať do centra mesta, tak bez

čo len štipky zaváhania volia najkratšiu možnú cestu cez Južnú triedu. Mnohí z nich však už iste, práve pre tento naučený ´reflex´, zazmätkovali, odkedy je nový most na Jazere v plnej prevádzke.

Ak by sa totiž striktne držali toho, čo stojí na dopravnom značení pod mostom v smere z Jazera, kde sa hlavná cesta rozdvojuje (Michalovce, Prešov a CENTRUM - VĽAVO), tak by do centra šli vlastne ´naokolo´, dlhšou trasou, Južným nábrežím cez Vyšné Opátske a ďalej cez križovatku Prešovská-Sečovská.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Ak by však pod mostom neodbočili vľavo (takto ich totiž cesta oblúkom odvádza hore na most a na Opátske), ale pokračovali by rovno, svojou ´starou dobrou´ kratšou trasou by sa tak dostali na Južnú triedu.

SkryťVypnúť reklamu

Kto sa týmto novým dopravným značením raz nechal zmiasť, druhýkrát už vyznačený smer iste ignoroval a šiel podľa seba. Vodiči - Nekošičania však pochopiteľne nemôžu vedieť, že existuje aj kratšia než odporúčaná trasa do centra.

Aké boli dôvody takéhoto zámeru odvádzať vodičov do centra dookola, to sme sa opýtali Ing. Štefana Krigovského, vedúceho odboru dopravy a pozemných komunikácií Krajského úradu v Košiciach. "Projekt dopravného značenia týchto novovybudovaných ciest vypracoval Dopravoprojekt Prešov a bol konzultovaný a odsúhlasený Okresným dopravným inšpektorátom Košice II. Dôvody vyznačenia smeru do centra aj napriek kratšej vzdialenosti po Južnej triede, čo je 4 500 m oproti 5 150 m po Južnom nábreží, boli najmä tieto: Cesta po Južnom nábreží slúži ako vonkajší okruh a obchvat mesta, je stavaná na podstatne väčšiu intenzitu dopravy, v stavebne ukončenom úseku s rýchlosťou do 80 km/h. Po dobudovaní stavby Križovatka Prešovská Sečovská bude úplne spĺňať kritériá rýchlostnej komunikácie s napojením na diaľničnú sieť. Ďalej, podľa merania intenzity dopravy, podľa priemerného počtu vozidiel prechádzajúcich daným miestom za 24 hodín, v roku 2000 po Južnej triede prechádzalo 21 593 vozidiel za deň, oproti 15 359 po Južnom nábreží. A taktiež Južná trieda je dlhodobo evidovaná ako ulica so značným počtom dopravných nehôd. V roku 2002 na Južnej triede v úseku ulíc Milosrdenstva a Cintorínska bolo evidovaných 34 dopravných nehôd, pričom Južné nábrežie nie je v evidencii ako nehodovostný úsek," uvádza najdôležitejšie z dôvodov vo svojom stanovisku Ing. Krigovský. "Zároveň však je treba uviesť, že dopravné značky Návesť pred križovatkou patria pod informatívne značky. Z toho vyplýva, že vodiči, ktorí dopravnú situáciu v Košiciach poznajú, smer do centra mesta si vyberú podľa svojho poznania a potreby. Ak by prax ukázala, že jestvujúce dopravné značenie je nevyhovujúce, môže byť po vyjadrení Slovenskej správy ciest, dopravnej polície a KÚ - odboru dopravy a pozemných komunikácií kedykoľvek upravené."

SkryťVypnúť reklamu

Čiže zámer ´dopravákov´ presmerovať dopravu z Jazera do centra z Južnej triedy na Južné nábrežie je evidentný, zaujímavé by však určite bolo aj zistiť číselne vyjadrený súčasný efekt ich zámeru...

Najčítanejšie na Košice Korzár

Komerčné články

  1. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  2. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  3. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  4. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  5. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže
  6. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  7. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  1. Motoristi späť za volantom. Riziko nehôd opäť rastie.
  2. Lávové polia i skvostné pláže. Lanzarote je dôkazom sily prírody
  3. Tvorivé háčkovanie aj 30 otázok pre Hanu Gregorovú
  4. Budúci lesníci opäť v teréne: S LESY SR vysadia les novej generá
  5. Slovenské naj na jednom mieste. Stačí lúštiť
  6. Nový rekord v politickom terore utvorili Červení Khméri
  7. Šéf nemocníc v Šaci Sabol: Nemôžeme byť spokojní s počtom roboti
  8. Chcete dokonalé zuby? Čo vám reklamy nepovedia
  1. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 103 515
  2. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 21 825
  3. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže 11 635
  4. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 6 787
  5. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 6 339
  6. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky 5 443
  7. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde 4 743
  8. Šaca - centrum robotickej chirurgie na východe Slovenska 4 528
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Už ste čítali?

SME.sk Najnovšie Najčítanejšie Minúta Video
SkryťZatvoriť reklamu