košickej železničnej stanici sa v tom čase nachádzalo len niekoľko cestujúcich, hlúčik železničiarov a príslušníci Železničnej polície.
Posledným vlakom, ktorý dorazil pred začiatkom štrajku do Košíc, bol zmeškaný IC rýchlik z Bratislavy. Títo šťastlivci obišli lepšie ako tí, ktorí sa nemali ako dostať domov do okolia Košíc. Tabule s odchodmi vlakov hlásali, že všetky vlaky sú odrieknuté. "Celé Slovensko stojí, som zvedavý, koľko to bude stáť. Tento štát sa takto rúti do záhuby," zahundral si jeden z cestujúcich a na taxíku odfrčal preč.
Situácia na stanici bola v noci z piatka na sobotu pokojná. Vlaky nepremávali, železničiari nečinne postávali. Až na pokladníčky, ktoré do štrajku vstúpili asi o dvadsať minút neskôr. Museli totiž ešte vybaviť cestujúcich zo zmeškaného rýchlika, ako aj niekoľko ďalších ľudí. Niektorí si žiadali predať lístky aj na sobotu, či nedeľu, dúfajúc, že štrajk tak dlho nepotrvá.
"Nie každý sa štrajku zúčastňuje, pretože pracujeme na zmeny. Veľa ľudí dochádza, preto tu všetci nie sme. Ak to takto pôjde ďalej, ľudia sa čoskoro nebudú mať možnosť dostať do práce," hovorí železničiar Pavel Kupčík. Postupne sa vo vestibule nahromadili štrajkujúci, čakajúc na odborárskych predákov. Vedúci košickej kancelárie generálnej rady odborového zväzu železničiarov Peter Šemrák nakoniec oznámil, že "celé Slovensko stojí". "Ďakujem vám za rozhodnosť. Boli sme označení za teroristov, upiera sa nám naše ústavné právo. Náš štrajk je legálny. Nebojte sa, konečne dáme najavo, že odbory plnia svoju úlohu," uviedol P. Šemrák a dodal: "Zo strany vedenia ŽSR sú na odborárov vyvíjané tlaky, nepodľahneme im však. V štrajku zotrváme do splnenie našich požiadaviek."
Následne sa odboroví predáci odobrali preč a stanica sa pomaly vyľudňovala. Okupovalo ju len niekoľko bezdomovcov. Tí využívajú čakáreň pre cestujúcich na oddych vo vyhriatych priestoroch.
Škody na železniciach každou minútou štrajku stúpajú. Pri osobnej preprave odhadujú dennú škodu na 37 miliónov, u nákladnej prepravy sa počas každého dňa nevypraví, respektíve neprejde územím Slovenska 970 vlakov, čo znamená stratu 66 miliónov Sk.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk. Všetky správy z Košíc nájdete na košickom Korzári