ostatných štrajkov maďarských železničiarov konštatovali, že hrozba štrajkom znamená reálnu nestabilitu, stratu dôvery zákazníkov a stratu kontraktov.
"Podmienky na dopravnom trhu sú veľmi tvrdé a zasielateľské podniky musia v záujme svojich zákazníkov obstarávať prepravu tak, aby čo najviac chránili ich záujmy. Pokiaľ Železničná spoločnosť nebude schopná garantovať služby v tej kvalite a rozsahu, v akej boli dohodnuté, budú zasielatelia nútení urýchlene hľadať iné spôsoby prepravy tovarov," hovorí pracovníčka odboru komunikácie Železničnej spoločnosti Zuzana Červená.
Podľa vedenia Železničnej spoločnosti hrozia v prípade neobmedzeného štrajku katastrofálne dosahy. "Dlhodobejšie trvanie štrajku si vyžiada vyhlásiť medzinárodný zákaz prepravy. To spôsobí odklonenie tovarových tokov a výrazne negatívne ovplyvní tranzitné toky tovarov po sieti našich železníc. Skúsenosti železničných manažérov sú jednoznačné a to, že tovarové toky, ktoré sa raz odklonia, sa už nikdy nevrátia do pôvodných smerovaní."
Prípadné vyhlásenie medzinárodného zákazu prepravy považujú železnice za neseriózne, pretože nemajú zabezpečený náhradný spôsob dopravy. "Naruší sa kontinuita obchodných zmlúv, pretože železnica nebude môcť splniť prijaté záväzky. Naviac tým, že neprepraví dohodnuté objemy tovarov, bude musieť prevziať na seba plnú zodpovednosť za škody."
Autor: krs
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk. Všetky správy z Košíc nájdete na košickom Korzári