Železničná spoločnosť vráti cestujúcim cestovné.
"Ak si cestujúci zakúpil cestovný lístok v predpredaji alebo počas šesťhodinového štrajku a rozhodne sa v tejto mimoriadnej situácii necestovať, má nárok na vrátenie plnej výšky cestovného. Musí však v ten
istý deň odovzdať cestovný doklad pred nástupom cesty vo výdajnom mieste železničnej stanice, kde si lístok zakúpil," uviedol hovorca Železničnej spoločnosti Miloš Čikovský.
Ak sa cestujúci počas cesty vlakom rozhodne, že pre štrajk nepôjde až do cieľovej stanice, má dve možnosti. "Požiada sprievodcu o pečiatku na cestovný lístok s odôvodnením, že predčasne ukončí cestu alebo požiada o
pečiatku vo výdajni cestovných lístkov v stanici, v ktorej predčasne vystúpi. Výdajňa cestovných lístkov odošle túto reklamáciu do Odúčtovne tržieb ZSSK, ktorá týmto cestujúcim vráti do 30 dní alikvotnú časť zvyšku
cestovného."
Cestujúci, ktorí majú predplatné časové lístky (týždenné, mesačné alebo štvrťročné) a rozhodnú sa v deň avizovaného štrajku necestovať, Odúčtovňa
tržieb železníc im po uplynutí platnosti časového lístka vráti alikvotnú časť zľavneného cestovného za príslušný deň. Cestujúci však musí v deň štrajku vyplniť vo výdajni cestovných lístkov vo svojej nástupnej stanici reklamačnú prihlášku.
Autor: krs
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk. Všetky správy z Košíc nájdete na košickom Korzári