Korzár logo Korzár Košice
Utorok, 21. november, 2017 | Meniny má Elvíra
Pridajte si svoje mesto

Splnomocnenec J. Tribula: "Takto vznikne ďalšia nerovnováha medzi západom a východom republiky"

"Investíciou desaťročia" nazvala slovenská tlač príchod automobilky PSA Peugot Citroën do našej krajiny. Investíciu sa podarilo získať po

niekoľkomesačných rokovaniach investora so zástupcami ministerstva hospodárstva, jeho podriadených organizácií a Úradu vlády SR. Jedným z najdôležitejších činovníkov pri týchto rokovaniach bol aj vládny splnomocnenec pre rozvoj automobilovej výroby na Slovensku Ján Tribula, s ktorým sme sa včera porozprávali.

Aký bude mať príchod PSA význam pre Slovensko?

- Dá sa na to pozrieť z dvoch strán. Je to fantastický úspech, spojenie s týmto výrobcom nám prinesie nové pracovné príležitosti, bude pozitívom pre náš vývoz a bude mať kladný dopad na podnikateľské prostredie. Pre ďalší rozvoj Slovenska však asi nebude dobré, že sa automobilka rozhodla postaviť závod v Trnave. Je to aj pre nás poučenie.

Azda nie poučenie z krízového vývoja?

- Aj tak sa to dá povedať... (smiech) Z hľadiska vyrovnávania regionálnych rozdielov by to bolo lepšie niekde na strednom Slovensku, no zrejme úplne najlepšie na východe.

Čo rozhodlo pre Trnavu?

- Logistické napojenie. Vysvetlím to na príklade, že automobilka bude musieť najmä v prvých rokoch činnosti dovážať mnohé súčiastky a polotovary zo západnej Európy. Kvôli tomu je nevyhnutné, aby fabrika stála na takom mieste, ktoré bude dopravne dobre dostupné. Trnava im to mohla zaručiť, Košice nie, lebo vám chýba diaľnica. Žiaľ, to sme my ovplyvniť nemohli. Francúzi sa rozhodli pre Trnavu, my sme radi, že ten závod je na Slovensku. Hoci, ako som už povedal, na východe by to bolo lepšie. Takto vznikne ďalšia nerovnováha medzi západom a východom republiky.

Aj Košice by však za istých priaznivých okolností mohli byť do 4-5 rokov cez Maďarsko napojené na európsku diaľničnú sieť...

- To by bolo asi komplikovanejšie a nebolo by to hneď. Osem rokov sme stratili tým, že sa nebudovali diaľnice. Keby mal francúzsky investor záujem o Maďarsko, tak by ten závod postavil priamo tam, hoci by aj diaľnica išla odtiaľ až do Košíc.

Majú Košice alebo aj východ republiky vôbec šancu, aby sem prišla nejaká väčšia zahraničná investícia?

- Šanca tu je vždy. Keby sem chcela prísť napr. nejaká automobilka sídliaca mimo Európy, mohla by svoj závod postaviť aj pri Košiciach alebo v inej lokalite na východe. Nebola by totiž až tak závislá od dovozu komponentov z materskej krajiny, ale kvôli dopravným nákladom by sa ich zrejme snažila dovážať od lokálnych výrobcov. Môžu sem však prísť aj iní investori z menej "náročných" odvetví, ktorí na rozdiel od automobiliek nebudú mať až také veľké požiadavky.

Neprehliadnite tiež

Okradnúť U. S. Steel pomohol zamestnanec bezpečnostnej služby

V decembri 2009 zmizli z oceliarní medené výfučne za desaťtisíce eur.

Rozhovor

Albert Rusnák: Odchod do Ameriky bol stopercentne správny

Reprezentačný futbalista má za sebou prelomový rok.

Komentár Petra Schutza

Berme vážne OĽANO

Matovič je isteže Matovič, ale premiér je, samozrejme, čisto politická, nie odborná funkcia.

Hlavné správy zo Sme.sk

EKONOMIKA

Štátna firma ukázala, ako by sa dalo obísť zvyšovanie príplatkov

Najväčší súkromní zamestnávatelia zhodne tvrdia, že také kroky, ako chystá železničné Cargo, neplánujú.

PLUS

Čo sa deje v Smere? Fico drží Kaliňáka aj za cenu, že stranu pochová

Premiér umlčal hlasy, ktoré volali po personálnych zmenách v jeho strane.

EKONOMIKA

PSA bude v Trnave vyrábať elektromobily. Model je tajomný

Koncern PSA Groupe na Slovensku vyrába Citroën C3 a Peugeot 208.

DOMOV

Bratislavu zradila doprava aj kultúrna uzavretosť, hovoria experti

Lieková agentúra v Bratislave nebude.

Najčítanejšie na Košice Korzár


Inzercia - Tlačové správy


  1. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  2. Slovenské deti dostávajú mesačne 22€
  3. V tomto roku si už konečne užijem Vianoce bez vrások.
  4. Online analýza spotreby elektriny vám pomôže ušetriť
  5. Stavba domu na kľúč – úspora času aj financií
  6. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu
  7. Moskva alebo Petrohrad?
  8. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  9. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  10. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  1. V tomto roku si už konečne užijem Vianoce bez vrások.
  2. Online analýza spotreby elektriny vám pomôže ušetriť
  3. Stavba domu na kľúč – úspora času aj financií
  4. Zóna Nové Nivy splnila kvalifikačné podmienky pre registráciu
  5. Dekan ocenil študentov Stavebnej fakulty STU v Bratislave
  6. Application of GDPR with respect to the size of the enterprise
  7. Modern luxury next to the Blue Church
  8. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu
  9. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  10. Moskva alebo Petrohrad?
  1. Moskva alebo Petrohrad? 7 975
  2. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 4 155
  3. 3 pravidlá pre lepší dôchodok 3 717
  4. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 2 113
  5. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu 1 414
  6. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni 1 412
  7. Nový Jaguar XF Sportbrake 1 312
  8. Slovenské deti dostávajú mesačne 22€ 1 166
  9. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program 1 151
  10. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov 1 120

Už ste čítali?

Domov Najnovšie Najčítanejšie Desktop