Korzár logo Korzár Košice

Poškodenú tašku reklamovali, ale predajňa medzičasom "zmizla"

Košice - Kúpite si slovenský výrobok, aby ste podporili slovenských výrobcov, a ako na truc sa vám pokazí ešte v záruke. "No čo už," poviete si a aj

keď vás ide poraziť od zlosti, idete tovar reklamovať. V dobrej viere totiž dúfate, že reklamačný poriadok platí. Aspoň mal by. Tak jednoducho si to predstavoval aj náš čitateľ. Ten si ešte 12. novembra zakúpil v predajni Soňa v Obchodnom centre Grunt na Sídlisku KVP koženkovú tašku od výrobcu Imbiz za 1 069 korún.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

"Už po dvoch týždňoch normálneho nosenia a používania sa mi na nej roztrhla rúčka. Bola to evidentne chyba materiálu. Tak som ešte 2. decembra išiel tašku do predajne reklamovať. Tašku mi prevzali s tým, že sa mám do predajne po ňu dostaviť do 30 dní. Keďže táto predajňa sa mala od Nového roku sťahovať do nových priestorov, poradili mi, aby som prišiel ešte pred koncom roka."

SkryťVypnúť reklamu

Náš čitateľ to spravil. Prišiel do predajne ešte pred Vianocami, ale jeho problém ešte nebol vyriešený. Podľa reklamačného poriadku musí byť reklamácia vybavená do 30 dní, čiže v tomto prípade do 2. januára.

"Dal som im trochu načas a v predajni som bol opäť až 9. januára. Lenže predajňa tam už nebola. Veľmi mi to nevadilo, lebo na dverách bol nalepený papier, že sa presťahovala na Štúrovú 4. Tak som tam zašiel."

Aké však bolo jeho prekvapenie, keď ani tam sa predajňa nenachádzala a nikto v okolí o tomto obchode nikdy nepočul a ani nevedel, že by tam mal byť. Dokonca na dverách ešte starej predajne nebola na letáku ani zmienka o tom, kde sa vybavujú reklamácie.

"Som pobúrený takýmto prístupom. O tom, že sa predajňa sťahuje, som však vedel, a preto som nechal vedúcej predajne aj svoje mobilné číslo a adresu, aby ma mohla informovať," pokračuje pohoršený čitateľ.

SkryťVypnúť reklamu

Skutočne z reklamačného lístka sa nedalo vyčítať, kto vlastne za predajňou Soňa stojí. To sa nám podarilo len cez telefónny zoznam (samozrejme, telefónne čísla nefungovali), ale pri predajni bolo uvedené, že patrí Jaspolu, s. r. o. v Partizánskom. Preto sme sa obrátili priamo na nich. K celej záležitosti sa nám vyjadrila vedúca maloobchodu Jaspol Iveta Galová: "Predajňa na inom mieste bude otvorená, lenže nie je vinou našej spoločnosti, že nie sú ešte priestory."

To všetko chápeme, lenže nie je nám jasné, prečo sa svojmu zákazníkovi neozvali a nevysvetlili mu to. Mohli mu ušetriť zbytočnú cestu a nervy.

Tento postoj nechápe ani riaditeľ Združenia slovenských spotrebiteľov (ZSS) Pavel Hraško: "Je to veľmi osobitný prípad a prekvapuje ma, že taká spoločnosť ako Jaspol toto neustriehla. Bolo to od nich neférové a neetické, že zákazníkovi neoznámili takú vec, ako a čo ďalej s jeho reklamáciou. Je to skutočne hazard s dôverou zákazníka, najmä keď si uvedomíme, že podľa zákona musí byť reklamácia do 30 dní vybavená."

SkryťVypnúť reklamu

Tento prípad má však šťastný koniec. Aj po našej osobnej angažovanosti nás nakoniec oslovila opäť I. Galová z Jaspolu: "Prišiel nám z firmy Imbiz dobropis, takže peniaze za tašku poukazujeme klientovi na účet. Samozrejme, ospravedlňujeme sa mu a dúfame, že sme v ňom nezanechali zlý dojem."

Jej slová klienta potešili, nás však zaujímalo, ako majú zákazníci postupovať v prípadoch, keď majiteľa zaniknutého obchodu vôbec nevypátrajú.

"Poškodený zákazník sa musí obrátiť na príslušný okresný úrad, kde majú evidenciu o všetkých vydaných živnostiach. Potom by ho mal osloviť, a keď mu to nepomôže, musí to riešiť súdnou cestou cez Občiansky zákonník," dozvedeli sme sa na Slovenskej obchodnej inšpekcii.

Najčítanejšie na Košice Korzár

Komerčné články

  1. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  2. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  3. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  4. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  5. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže
  6. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  7. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  1. Slovenské naj na jednom mieste. Stačí lúštiť
  2. Nový rekord v politickom terore utvorili Červení Khméri
  3. Šéf nemocníc v Šaci Sabol: Nemôžeme byť spokojní s počtom roboti
  4. Chcete dokonalé zuby? Čo vám reklamy nepovedia
  5. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  6. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  7. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  8. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  1. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 99 246
  2. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 21 150
  3. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže 10 875
  4. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 462
  5. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 6 106
  6. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 5 243
  7. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky 4 888
  8. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 4 717
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Už ste čítali?

SME.sk Najnovšie Najčítanejšie Minúta Video
SkryťZatvoriť reklamu