požiarom, no hasičov zamestnávali aj všelijakí ´vtipálkovia´.
"Veľa závisí od počasia, pretože najviac požiarov zaznamenávame v súvislosti s vypaľovaním trávy a porastov. Ak je suchá jar, ako minulý rok, počet takýchto požiarov narastie," dozvedeli sme sa od riaditeľa Okresného riaditeľstva HaZZ v Košiciach pplk.Ing. Jozefa Bodnára.
Ako dodal, okrem požiarov vyrážali muži v modrých uniformách aj k technickým zásahom, ekologickým zásahom, no v nejednom prípade išlo o planý poplach. "Stáva sa to veľmi často, niekto spozoruje dym valiaci sa oproti z bloku, zavolá nás a my po príchode zistíme, že to si len niekto opeká špekáčiky, prípadne ide o únik pary. Oveľa závažnejším problémom sú však rôzne telefonáty anonymov, ktorí si robia srandy. Niekedy mám pocit, že je to národný šport. Keď som spomínal celkový počet výjazdov, počet telefonátov, ktoré sme na operačnom stredisku obdržali, sa pohybuje na čísle okolo 15-tisíc."
Frekventovanými zásahmi hasičov boli požiare bytov, ktoré tvorili v minulom roku 14,7 percenta zásahov a po viac ako 6 percent predstavovali dopravné nehody a lesné požiare. "V januári 2002 sme hasili požiar v dvojizbovom byte na Bašťovanského ulici, kde sa škoda vyšplhala na pol milióna. Výsledok - úmyselné podpálenie, išlo o vzbĺknutie neznámej horľaviny pred vchodovými dverami bytu, následkom čoho zhorel celý. O tri mesiace neskôr utrpel muž obývajúci byt na Nešporovej ulici popáleniny tváre a rúk po tom, čo mu začal horieť byt v dôsledku fajčenia. Škody sa väčšinou vyšplhajú vysoko v prípadoch, keď ide o úmyselné podpálenie, aktéri podpaľačstva si zrejme na tom dajú záležať. Príkladom toho je i nedávny prípad zhoreného Citroenu Xsara, ktorý zhorel do tla, škoda predstavuje 700-tisíc korún."
Okrem výjazdov k požiarom zaevidovali hasiči minulý rok aj množstvo technických zásahov. To znamená, že vypomáhali pri dopravných nehodách a asistovali pri otváraní bytov. "Po prechode spod správy mesta pod krídla štátu sme však otváranie bytov obmedzili. My nie sme zámočníci a byt otvoríme len v urgentných prípadoch, keď je v byte zranená osoba, dieťa, prípadne nás o to požiada polícia. Máme pomerne veľa ekologických zásahov, no musím povedať, že väčšinu z nich predstavuje likvidácia pohonných hmôt alebo olejových škvŕn z ciest po dopravných haváriách. Túto činnosť by mal robiť správca komunikácie, no keďže v takom prípade zohráva čas nezanedbateľnú úlohu, robíme to aj my."
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk. Všetky správy z Košíc nájdete na košickom Korzári