Korzár logo Korzár Košice

"Pána prsteňov: Dve veže" zakončí efektná bitka 10-tisíc ´skřetov´

Košice - Fanúšikovia Tolkienovej ságy sa konečne dožili vytúženej druhej časti s názvom Dve veže. "Naozaj som zvedavý, ako svetové publikum prijme

Dve veže. Už prvý film bol totiž oslavovaný ako strhujúci vizuálny epos. Ubezpečujem vás však, že to nebolo nič oproti tomu, čo príde teraz," sľubuje Richard Taylor, šéf vizuálnych efektov. A tvorcovia filmu si vskutku môžu mädliť ruky.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Režisér Peter Jackson tentoraz použil ešte viac filmárskych trikov. Druhý diel sa podľa neho svojou atmosférou podstatne líši od Spoločenstva prsteňa. A tí, čo pôjdu na Dve veže s očakávaním, že dostanú ďalšiu porciu toho istého, budú sklamaní. Tento film je iný, temnejší, psychologicky prepracovanejší a napínavejší. Dve veže obsahujú približne 600 trikových scén, čo je o dobrých 80 viac, než sme videli v Spoločenstve. Dokonca sa konečne objaví aj Glum (slov. prekl. Gloch alebo Sméagol), ktorý sa v jednotke iba mihol. Animátori z firmy WETA dokonale pretransformovali celkový fyzický prejav britského herca Andyho Serkisa do kompletne digitálneho Gluma.

SkryťVypnúť reklamu

V Dvoch vežiach zrejme vyvolá hlasné protesty tolkienológov absencia pavúčice Oduly (slov. prekl. Opucha). Scéna boja Froda a Sama so strážkyňou priesmyku Cirith Ungol nebola vypustená úplne, ale presunutá na začiatok tretieho filmu. Zato však nebudú chýbať "vrrci" a olyfanti, slonom podobní bojoví obri. Režisér Peter Jackson v Dvoch vežiach zdôraznil motív lásky medzi Aragornom a elfskou princeznou Arwen (slov. verzia Éowyn). Toto sa tiež poniektorým poučeným znalcom diela nepáči. "Podľa mňa tam láska nepatrí. Je to nesúlad s knihou. V príbehu láska nikdy nehrala dôležitú rolu, Tolkien ju odbavil dvoma-troma slovami," prezradil nám 13-ročný fanúšik.

Náplasťou za tento režisérov prehrešok bude gigantická bitka o Helmov žľab. Potrvá nepretržite 45 minút a nakrúcali ju neuveriteľných 9 týždňov. "Je to bitka, z ktorej sa všetci jednoducho potentujete. Uvidíte 10 000 skřetov (slov. prekl. ohyzdov) bojujúcich s ľuďmi a elfmi v Helmovom žľabe, čo je mohutná stará pevnosť. Táto scéna patrí medzi tie najživšie kusy prózy, aké Tolkien napísal. Priam cítite, ako v tom vrie krv. A môžem vám povedať, že aj vo filme to bude parádny krváčik!" opisuje farbisto túto scénu Peter Jackson.

SkryťVypnúť reklamu

Dve veže očakávajú aj distributéri, ale najmä prevádzkovatelia kín. Slovenská premiéra bude dnes. Najprv v kine Capitol a potom v Úsmeve a v Tatre. "Veríme, že sa zopakuje divácky úspech ako pri prvom filme, minimálne, a možno viac. Každý, kto videl jednotku, chce vidieť aj dvojku. Dokonca nám jeden návštevník oznámil, že príde na premiéru v kostýme. Zrejme Tolkienov vyznávač," prezradila nám Katarína Hingisová, vedúca kina Capitol.

Najčítanejšie na Košice Korzár

Komerčné články

  1. Čo bude toto leto in?
  2. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú
  3. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie
  4. Kam smerujú peniaze bohatých?
  5. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  6. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je
  7. Prémiové bankovníctvo je dnes o osobnom prístupe a inováciách
  8. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad
  1. Čo bude toto leto in?
  2. Najkrajšie letné túry, cyklotrasy, jazerá a pamiatky v Rakúsku
  3. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú
  4. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie
  5. V Košiciach vzniká nové digitálne epicentrum
  6. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  7. Kam smerujú peniaze bohatých?
  8. Prémiové bankovníctvo je dnes o osobnom prístupe a inováciách
  1. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie 8 329
  2. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je 7 995
  3. V Japonsku vlaky meškajú len vo filmoch. Aj jedlo má pravidlá 6 165
  4. Kam smerujú peniaze bohatých? 3 545
  5. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad 3 371
  6. V Košiciach vzniká nové digitálne epicentrum 3 109
  7. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú 2 763
  8. Viete správne založiť oheň? Podľa kachliara to robíte zle 2 424
  1. Adam Austera: Nečakaný ťah juhokórejského Samsungu: Nový ultratenký S25 Edge má vymazať predchádzajúci 30 % pokles ceny akcií
  2. Tomas Hlavaty: Cirkev v službách, nepokoj a jednota.
  3. Michal Fizer: Ponad Košice v legendárnej Cessne 172
  4. Martin Krištofiak: Porušuje Ministerstvo zákon ak sprístupňuje rodné čísla?
  5. František Kukura: Slovensko ešte neskončilo. Možno práve začína.
  6. Marián Viskupič: Fico a Kamenický sa pred kamerami tľapkajú po chrbte, čísla ich usvedčujú z klamstva
  7. Anna Miľanová: Vládna koalícia žije v bubline so zdravou klímou?!
  8. Michaela Witters: Štvorročnej škôlkarke nadávali spolužiaci do „kaka“. Takto zareagovala...
  1. Matej Galo: Tibor Gašpar, ste hluchý, nemý, slepý alebo čo? 28 980
  2. Viktor Pamula: Slovenský zväz ľadovej hanby 17 003
  3. Miroslav Ferkl: Stupnica Ficovej nenávisti 9 899
  4. Anna Brawne: Pridrahý Robo, nebolo tých klamstiev už dosť? 7 951
  5. Ivan Čáni: Pobavený Fico ako nevinné batoľa. 7 397
  6. Věra Tepličková: Keď sa bojíš valašky 7 216
  7. Vlado Jakubkovič: Ukážte rozstrieľané brucho. 6 970
  8. Branko Štefanatný: Hráči z KHL nie, Šatan nie! 6 426
  1. Radko Mačuha: Fico je kráľ politickej džungle.
  2. INESS: Energetická pomoc – adresnosť v nedohľadne
  3. Věra Tepličková: "I napriek tomu, že ste žena, buďte slušná."
  4. Radko Mačuha: Šmejdi" sa menia. Predražené hrnce nahradili politikou.
  5. Tupou Ceruzou: Pandemická
  6. Radko Mačuha: "Rež a rúbaj do krve po Šimečkovej kotrbe" dokial Fico na Slovensku, pánom nebude.
  7. Věra Tepličková: Keď sa Lojza Hlinu bojí už aj generál
  8. Marcel Rebro: Aká krajina, taký hokej
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Matúš Šutaj Eštok.

Hlas by volilo v máji v priemere 8,7 percenta voličov. Menej ešte nemal.


98
Jindřich Šídlo

Riaditeľ Sveta knihy Praha toleruje rôzne názory, ale Murín bol naňho priveľa.


Veterná turbína.

Pri Nitre chcú stavať veľký veterný park.


3
SSC Neapol čaká rozhodujúci a posledný zápas sezóny.

Slovenský mladík môže skaziť oslavy SSC i Lobotku.


8
  1. Adam Austera: Nečakaný ťah juhokórejského Samsungu: Nový ultratenký S25 Edge má vymazať predchádzajúci 30 % pokles ceny akcií
  2. Tomas Hlavaty: Cirkev v službách, nepokoj a jednota.
  3. Michal Fizer: Ponad Košice v legendárnej Cessne 172
  4. Martin Krištofiak: Porušuje Ministerstvo zákon ak sprístupňuje rodné čísla?
  5. František Kukura: Slovensko ešte neskončilo. Možno práve začína.
  6. Marián Viskupič: Fico a Kamenický sa pred kamerami tľapkajú po chrbte, čísla ich usvedčujú z klamstva
  7. Anna Miľanová: Vládna koalícia žije v bubline so zdravou klímou?!
  8. Michaela Witters: Štvorročnej škôlkarke nadávali spolužiaci do „kaka“. Takto zareagovala...
  1. Matej Galo: Tibor Gašpar, ste hluchý, nemý, slepý alebo čo? 28 980
  2. Viktor Pamula: Slovenský zväz ľadovej hanby 17 003
  3. Miroslav Ferkl: Stupnica Ficovej nenávisti 9 899
  4. Anna Brawne: Pridrahý Robo, nebolo tých klamstiev už dosť? 7 951
  5. Ivan Čáni: Pobavený Fico ako nevinné batoľa. 7 397
  6. Věra Tepličková: Keď sa bojíš valašky 7 216
  7. Vlado Jakubkovič: Ukážte rozstrieľané brucho. 6 970
  8. Branko Štefanatný: Hráči z KHL nie, Šatan nie! 6 426
  1. Radko Mačuha: Fico je kráľ politickej džungle.
  2. INESS: Energetická pomoc – adresnosť v nedohľadne
  3. Věra Tepličková: "I napriek tomu, že ste žena, buďte slušná."
  4. Radko Mačuha: Šmejdi" sa menia. Predražené hrnce nahradili politikou.
  5. Tupou Ceruzou: Pandemická
  6. Radko Mačuha: "Rež a rúbaj do krve po Šimečkovej kotrbe" dokial Fico na Slovensku, pánom nebude.
  7. Věra Tepličková: Keď sa Lojza Hlinu bojí už aj generál
  8. Marcel Rebro: Aká krajina, taký hokej

Už ste čítali?

SME.sk Najnovšie Najčítanejšie Minúta Video
SkryťZatvoriť reklamu