povolania.
"Nič neviem, nič neviem," odpovedal nám dvakrát jeden z nich ešte predtým, než sme sa sklonili k jeho okienku. Ďalší taxikár čakajúci v špalieri Róbert Kováčik bol zdieľnejší.
"Bohužiaľ, naše zamestnanie je značne rizikové. Človek si nemôže byť nikdy istý, koho vezme do auta. Dokonca ani u ženy, veď pred niekoľkými dňami nášho kolegu na západnom Slovensku podrezala nejaká žena."
Pracovník Maxi Taxi uviedol iba, že nemá strach, jeho kolega Pavol K. mieni, že taxikárčenie je jeho osud, s ktorým sa zmieril, na strach nemyslí. "Asi by som to nerobil, keby som na to myslel," povedal.
Posledný - najmladší taxikár z Lucky taxi - povedal, že robí tri roky a stretol s kadejakými grázlami, na strach však vôbec nemyslí.
Košické taxislužby podnikajú dvoma spôsobmi. Kým jedna skupina vlastní motorové vozidlá, ďalšia vozidlá nevlastní a pracujú v nej ľudia s vlastnými autami. V prvom prípade, kde patrí aj Radio Taxi, zamestnanci za celodenné používanie vozidla zaplatia od 1050 do 1350 korún prevádzkovateľovi. Taxikári s vlastnými povozmi odvádzajú poplatky na náklady pre dispečera za parkovacie miesta a majiteľovi firmy. Podľa nemenovaného taxikára v prípadoch, keď nasadne do vozidla zle oblečený klient, alebo zjavne podgurážený a žiada odvoz do vzdialenejšieho miesta, taxikár spravidla pýta zálohu. V niektorých prípadoch taxikári hlásia "fúru" do iného mesta aj vtedy, keď si potrebujú oddýchnúť. Nahlásia, že idú povedzme do Rožňavy, pritom idú domov relaxovať. Vtedy sa nepátra, či a kedy sa vrátil z miesta. Ozve sa po niekoľkýách hodinách, niekedy až na druhý deň.
Autor: ss
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk. Všetky správy z Košíc nájdete na košickom Korzári