Sk v nákladnej doprave. Vyplýva to z návrhu postupu transformácie regionálnych dráh, ktorý je pripravený na rokovanie vlády SR.
Tržby v osobnej doprave na 29 regionálnych tratiach predstavujú ročne 55,6 milióna Sk a dotácie zo štátneho rozpočtu 83,5 milióna Sk. Náklady na prevádzku vlakov na týchto tratiach však ročne dosahujú až 722,3 milióna Sk. Tržby v nákladnej doprave na celkovo 25 prevádzkovaných regionálnych tratiach v SR dosahujú ročne 125,7 milióna Sk a náklady 400,7 milióna Sk.
Ďalšie prevádzkovanie regionálnych tratí bude podľa ministerstva dopravy závisieť od výsledkov rokovaní s Vyššími územnými celkami (VÚC), ktoré plánuje rezort uzavrieť do konca mája tohto roka. V prípade, že VÚC budú schopné finančne zabezpečiť dopravu na regionálnych tratiach, do konca roka by si mali založiť obchodné spoločnosti. Tie si dopravu zaplatia od roku 2004 buď u súčasného dopravcu a. s. Železničná spoločnosť (ZSSK) alebo u iného dopravcu. Alternatívou je, že VÚC preberú okrem dopravy aj správu nad regionálnymi dráhami od a. s. Železnice SR. V takomto prípade by regionálne dráhy začali fungovať v nových podmienkach od 1. štvrťroka 2004.
Z 32 regionálnych tratí v SR v celkovej dĺžke 623 km bola doteraz z dôvodu nerentability prevádzky zrušená trať Kvetoslavov - Šamorín a zastavená doprava na trati Poltár - Rimavská Sobota (náklady na 1 Sk tržieb 15,74 Sk). Návrh na zrušenie dopravy je posudzovaný pre trať Piešťany - Vrbové. Medzi trate s najvyššími nákladmi na 1 Sk tržieb patrí Devínske Jazero - Stupava (45,20 Sk), Breznička - Katarínska Huta (17,82 Sk), Brezová pod Bradlom - Jablonica (14,91 Sk), Banská Štiavnica - Hronská Dúbrava (13,45 Sk) Spišské Podhradie - Spišské Vlachy (11,82 Sk).
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk. Všetky správy z Košíc nájdete na košickom Korzári