Prokopovič. K tomuto záveru dospel po včerajšom kontrolnom dni na cestársko-baníckom veľdiele slovenského formátu.
Zároveň skonštatoval, že prvý júl nemusí znamenať aj otvorenie skúšobnej prevádzky najdlhšej cestnej diery v horskom masíve na Slovensku. Otvorenie automobilového koridoru do Prešovského kraja bude po tomto termíne musieť odobriť ešte Ministerstvo vnútra SR. Pripomíname, že predchodcovia nového ministra Prokopoviča, Jozef Macejko a Ivan Mikloš na čele s Mikulášom Dzurindom už niekoľko podobných termínov v priebehu tohto roka veštili.
Na stretnutí s novinármi minister Prokopovič vyjadril spokojnosť so splnením úloh ktoré mali byť od posledného kontrolného dňa v jeseni hotové do polovice decembra. "Menej som bol spokojný s tým, že stále sa vyskytujú niektoré problémy, ktoré z pohľadu verejnosti odďaľujú ukončenie a odovzdanie tunela Branisko do užívania," skonštatoval. Zároveň vysvetlil, že ide o subjektívne prekážky, ktoré sa dajú odstrániť lepšou komunikáciou medzi firmami, ale i firmami a investorom. Na otázku, či si zimu 2003 šoféri vychutnajú v jednosmernom tuneli,. odpovedal: "Pokiaľ nenastane nejaký vis maior, som presvedčený, že to bude ešte skôr."
Začatie niekoľkých prác podľa správy o diele investora, Slovenskej správy ciest, je podmienené podpísaním zmlúv do konca kalendárneho roka. Podľa Prokopoviča ide o dielčie zmluvy, ktoré budú podpísané len s kompletnou a odsúhlasenou projektovou dokumentáciou. "Práve tieto veci sme zdá sa dnes vyriešili a problémy už problémami nie sú," tvrdí. Ako brzdu v doterajších prácach cestári zhodne s ministrom označili, okrem neschopnosti komunikovať, aj posledné požiare v európskych tuneloch. Tie viedli k dodatočným zmenám bezpečnostného systému v tuneli, naťahovaniu času i nárastu prostriedkov. "Hlavným fetišom pre nás nie je stanovený termín. Hlavným fetišom je pre nás dokonalá bezpečnosť." Celkovú sumu stavby dnes investor uvádza na viac ako 5 miliárd korún.
Investorom stavby, ktorá má vdýchnuť život na severovýchod Slovenska, je Slovenská správa ciest. Hlavní realizátori Váhostav, Hydrostav a ZPA Křižík. Ich subdodávatelia však zmluvné podmienky opakovane a z rôznych dôvodov nedodržali. Nový generálny riaditeľ SSC Dušan Faktor tvrdí, že každá ďalšia zmluva podpísaná so subdodávateľmi bude obohatená o sankciu za nedodržanie termínu.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk. Všetky správy z Košíc nájdete na košickom Korzári