vyústia do oddialenia dokončenia stavby minimálne o pol roka. Investor, ktorým je Slovenská správa letísk, nemá finančné prostriedky na jeho dokončenie, spolieha sa v tomto smere na vládu. Navyše došlo k navýšeniu pôvodného rozpočtu. Ten predpokladal náklady vo výške 277 miliónov korún, reálne však bude potrebné preinvestovať až 350 miliónov korún.
"Kvôli nedostatku peňazí sa dokončenie odsúva zhruba o pol roka," potvrdila riaditeľka košického letiska Marta Horváthová. "Problém sa však nesie aj v inej rovine. Dodávateľ stavebných prác totiž nedodržal harmonogram, a tak z peňazí, ktoré boli na tento projekt v tomto roku vyčlenené, sa nebude čerpať zhruba 34 miliónov korún. Dúfam, že sa nám tieto nevyčerpané prostriedky podarí presunúť do budúceho roku, teda že o ne neprídeme."
Dodávateľom stavebných prác sú Bardejovské pozemné stavby (BPS). Keďže peniaze na budúci rok sú ešte vo hviezdach, zaujímalo nás, prečo sa neprestavali aspoň tie, ktoré boli k dispozícii tohto roku. Prečo nebol dodržaný harmonogram prác, na to sme sa opýtali predsedu predstavenstva Bardejovských pozemných stavieb (BPS) Ľubomíra Skaloša. "Problém spočíva v nedoriešenom rozpočte, kvôli ktorému sme utlmili postup prác. Pre nás stále platí termín dokončenia február budúceho roku."
Podľa našich informácií však problém nedodržania harmonogramu prác má súvisieť so subdodávkami, ktoré BPS nie sú schopné prefinancovať. "Je pravdou, že aj tento aspekt sa podpísal pod túto záležitosť, ale iba menším percentom. Problém so subdodávateľmi už máme k dnešnému dňu vyriešený, ostáva počkať si na rozhodnutie o dofinancovaní stavby. Máme o tom rokovať na Slovenskej správe letísk, podstatný bude výsledok týchto rokovaní."
Pôvodný finančný zámer hovoril, že z prvotne plánovaných 277 miliónov uhradí viac ako polovicu štát. Doposiaľ sa prestavalo 125 miliónov. Investor Slovenská správa letísk vlastné zdroje na dofinancovanie nemá. Kontaktovali sme sa na Slovenskú správu letísk, jej riaditeľ Ján Kaššák nám však odkázal, že o probléme dofinancovania projektu sa ešte len vedú rokovania a informovať bude, keď bude známy ich výsledok.
Navýšenie pôvodného rozpočtu 277 miliónov na 350 miliónov korún si vyžiadali nedostatky projektu, ale najmä skutočnosť, že po vstupe Slovenska do Európskej únie bude košické letisko odbavovať pasažierov do schengenského priestoru, s čím na počudovanie pôvodný projekt nerátal...
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk. Všetky správy z Košíc nájdete na košickom Korzári