domácností sa to zrejme nedotkne. Ako sme sa dozvedeli od povereného hovorcu spoločnosti Stanislava Šalinga, spoločnosť momentálne vyhodnocuje možné varianty cenových úprav pre Kabel Plus Východné Slovensko na budúci rok, no aspoň nateraz sa žiadne zmeny neschválili. A tak v platnosti zatiaľ zostávajú "klasické" ceny, teda 120 Sk za základnú ponuku (8 programov) a 290 Sk za rozšírenú ponuku (24 programov).
Ceny znížené podľa novej sadzby DPH o tri percentá budú v účinnosti od 1. januára 2003 v Bratislave, Banskej Bystrici, Trnave, Dolnom Kubíne a ďalších mestách, kde UPC Slovensko prevádzkuje káblové rozvody. V týchto mestách tak "základná" káblovka bude stáť 60,10 Sk a rozšírený súbor s vyše 30 kanálmi 342,80 Sk. "Cena je stanovená na základe cenovej regulácie Telekomunikačného úradu SR. Vychádzajúc z tejto regulácie si UPC Slovensko mohla vypočítať cenu vyššiu než sú platné ceny. Proces tvorby cien je charakteristickým znakom trhového hospodárstva a preto je prirodzené, že ich prispôsobujeme vzťahu medzi dopytom a ponukou. O akýchkoľvek zmenách vás budeme informovať," uviedol S. Šaling.
Rovnako ako o (staro)nových cenách sa zatiaľ nerozhodlo ani o tom, či po vzore českého UPC pribudne do ponuky jeho slovenskej "sestry" aj športový kanál Galaxie Sport. Ako nám však S. Šaling povedal, ak sa ho spoločnosť rozhodne zaradiť do svojej ponuky, tak sa objaví aj v sieti Kabel Plus VS.
Keďže vo viacerých častiach Košíc v poslednej dobe až podozrivo často vypadáva signál, zaujímali sme sa aj o to, ako majú v podobných prípadoch postupovať takto postihnutí klienti a či majú v takomto prípade nárok na odpustenie časti mesačného poplatku. Posledným takýmto prípadom bol výpadok káblovky u niekoľkých domácností v MČ Sever. "Áno, registrovali sme to. Ten výpadok vznikol následkom sporu medzi správcami bytov. Zámerné vypnutie elektriny v spoločných priestoroch odstavilo aj zdroj napájania elektrickej energie pre káblovku. Za priebeh a dôsledky spomenutého konfliktu nemôže niesť Kabel Plus VS zodpovednosť. Výpadky dodávky televízneho signálu sú ošetrené v zmluve. Našim klientom odporúčame, aby sa v prípade akýchkoľvek porúch obracali na naše zákaznícke stredisko na ulici Slovenskej jednoty, kde im poskytnú ďalšie informácie," uzavrel S. Šaling.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk. Všetky správy z Košíc nájdete na košickom Korzári