neho dozvieme pozitívne slová. "Kým Košice boli v minulosti symbolom znečistenia ovzdušia, teraz to už považujem za minulosť. Keď sa teraz prejdete po meste, tak to ani nezaregistrujete. Ak by sme to prepočítali na množstvo obyvateľov, tak je to úplne zanedbateľné," skonštatoval minister. Pri tejto príležitosti pochválil aj U.S. Steel, ktorý sa výrazne pričinil o zníženie ekologického zaťaženia mesta ako aj za niekoľkostomiliónovú investíciu pri ekologizácii tzv. suchej haldy. Dobre tu vraj funguje aj systém zberu odpadu, pričom podľa jeho slov v rámci Slovenska patria sumy, ktoré za odpad Košičania platia, medzi tie "priateľskejšie". L. Miklós sa nezabudol pochváliť, že jeho ministerstvo finančne podporilo košickú botanickú záhradu a takisto sú pripravení poskytnúť aj prostriedky na využitie geotermálnej energie z Ďurkova.
Nás najviac zaujímalo aký má minister a nominant SMK L. Miklós názor na zatiaľ stále nezrušené rozhodnutie exministra dopravy J. Macejka ohľadom posunutia výstavby tzv. rýchlocesty Košice - Miškolc až k roku 2010. "S týmto určite nemôžem súhlasiť, no viem, že aj vláda už podniká určité kroky, aby sa to prehodnotilo. Samozrejme, že je výhodnejšie napojiť tento región na maďarskú diaľničnú sieť. Je to dobré aj kvôli rozšíreniu ekonomických kontaktov." Výhrady ministerstva dopravy, že súčasná cesta k maďarským hraniciam úplne stačí, považuje za neopodstatnené. "Viem, že sa argumentuje hustotou premávky. Lenže tá hustota premávky je presne taká, aká je cesta. Ak bude kvalitná cesta, výrazne sa oživí celá oblasť a bude po nej prúdiť omnoho viac aút ako doteraz." To, kedy by sa tak mohlo stať, však tipovať nechcel. "Bola by to veľká lotéria, no keďže maďarská diaľnica je už takmer v Miškolci, predpokladám, že okolo roku 2007 by to mohlo byť dokončené."
Košice podľa neho ako soľ potrebujú diaľničné prepojenie, pričom pripustil, že terajší malý kúsok diaľnice smerom na Prešov je vzhľadom na význam mesta veľmi málo. Z ekologického hľadiska je tiež prevedčený, žeby mala byť vybudovaná aj kvalitnejšia "južná" spojnica medzi Košicami a Bratislavou. "Ak sa na to pozriem očami ekológa, južný ťah je lepší. Azda jediný problém je v tom, čo by sme urobili so Soroškou, keďže tunel pod týmto kopcom by stál obrovské peniaze. Z hľadiska ochrany prírody je najvhodnejší južný variant, avšak nepredpokladám, že štvorprúdovka z Bratislavy cez Zvolen, Lučenec a Rožňavu by mohla byť hotová skôr ako v roku 2020," myslí si.
L. Miklós sa nechcel veľmi vyjadrovať na otázku uplatňovania kontraverzného zákona o zahraničných Maďaroch na našom území. "Viete, to nie je práve moja parketa. Avšak nechápem, že keď sme sa s premiérom Dzurindom snažili nájsť kompromis v troch zásadných otázkach, on potom hovoril až o 13 problémoch. Nehovorím síce, že sme tie 3 vyriešili k úplnej spokojnosti, no aspoň sme sa zhodli. Je pravdou, že kvôli krajanskému zákonu z vlády neodídeme, no tá dôvera medzi SMK a ďalšími vládnymi stranami už nebude taká ako na začiatku..."
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk. Všetky správy z Košíc nájdete na košickom Korzári