dopravného okruhu mesta. Táto komunikácia medzinárodného významu E 571 slúži zároveň aj ako diaľničný privádzač s napojením na diaľnicu do Prešova. Premiér M. Dzurinda poďakoval všetkým ľuďom, ktorí prispeli k uskutočneniu tejto investícii. "Aj na tom sa dá ukázať, že naša vláda chce riešiť problémy s dopravou nielen v Bratislave, ale aj v ďalších slovenských metropolách. Zatiaľ sme preinvestovali vyše jednej miliardy korún a zhruba rovnakú čiastku musíme ešte preinvestovať," skonštatoval premiér.
Stavbu pre Slovenskú správu ciest (SSC) projektovalo prešovské stredisko Dopravoprojektu a zhotovili ju košické Inžinierske stavby Košice. Ako uviedol riaditeľ SSC Ján Šedivý, stavba štvorprúdovej komunikácie dlhej 1700 metrov si vyžiadala prekládku viacerých inžinierskych sietí, ďalej vybudovanie štyroch mostných objektov v celkovej dĺžke 346 metrov, vybudovanie troch oporných múrov, dvoch mimoúrovňových križovatiek a troch protihlukových bariér.
Novovybudovaná štvorprúdová komunikácia podľa investora výrazne zvyšuje plynulosť a bezpečnosť dopravy na tomto cestnom ťahu. Spomínaná cesta cez Južné nábrežie plynule nadväzuje na stavbu Červený rak - VSS, ktorá už niekoľko mesiacov slúži nielen košickým motoristom.
Hoci sa rekonštrukciou tejto cesty odstránil jeden z neuralgických bodov na dopravnej mape Košíc, miestni motoristi boli počas slávnostného prestrihávania pásky značne nedočkaví a svoju nespokojnosť dávali najavo hlasným trúbením... Nie príliš spokojní boli aj niektorí obyvatelia z Bukoveckej ulice. Kvôli neexistujúcemu priechodu pre chodcov musia ísť na najbližšiu zastávku autobusov smerom na Jazero cez podchod, čím sa im trasa predĺži o takmer pol kilometra.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk. Všetky správy z Košíc nájdete na košickom Korzári