výkony vo verejnom záujme namiesto 5,5 len 4,3 miliardy Sk.
"Začali sme pripravovať nový variant zmluvy o výkonoch vo verejnom záujme. Príprave zmluvy predchádzali viaceré porovnávacie analýzy, ktoré naznačujú možnosti znižovania nákladov. Ako sa ukázalo, zvýšenie cestovného a redukcia zliav neprinesie postačujúci efekt, a tak musíme pristúpiť aj k redukcii osobnej dopravy," informoval nás hovorca spoločnosti Miloš Čikovský.
Najväčšie straty v osobnej preprave vznikajú na 36 vybraných regionálnych tratiach, kde na jednu korunu tržieb pripadá 5,70 Sk nákladov.
"Napriek tomu uprednostňujeme alternatívu zastavenia osobnej dopravy nie na 36, ale len na 22 regionálnych tratiach s celkovou dĺžkou 511 km, pričom čiastočne ju nahradíme autobusovou dopravou. Podľa tejto alternatívy dosiahne spoločnosť ročnú úsporu prevádzkových nákladov 539 miliónov Sk, pričom na tržbách by sme zároveň stratili 48 miliónov. Ďalšou redukciou výkonov na hlavných tratiach a internými opatreniami na znižovanie nákladov by sme následne dokázali nahradiť chýbajúce prostriedky na osobnú dopravu," uviedol hovorca a dodal, že o variantoch redukcie osobnej dopravy sa v súčasnosti stále rokuje a preto sú predčasné závery ešte nepresné.
"Stojíme pred konečným rozhodnutím o zastavení prevádzky na konkrétnych regionálnych tratiach, ktoré sa uskutoční na úrovni ministerstva dopravy a vlády SR Preto do tej doby kým sa tak nestane nebudeme zverejňovať žiadne, a teda ani predbežné zoznamy tratí, na ktorých bude zastavená osobná doprava."
Autor: krs
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk. Všetky správy z Košíc nájdete na košickom Korzári