Korzár logo Korzár Košice
Nedeľa, 18. apríl, 2021 | Meniny má ValérKrížovkyKrížovky

Nemá topánky ani peniaze, čaká, kým sa tretíkrát odlepia a budú aspoň tie peniaze

Košice - Zimné kožené talianske topánky za 2 290 korún (na snímke) si pred niekoľkými týždňami kúpil Košičan, ktorý však teraz nosí namiesto nových

topánok len reklamačné lístky. "Mal som topánky na nohách len jeden deň, a už sa mi odlepila podošva na jednej z nich, tak som ich hneď na druhý deň šiel reklamovať s tým, že do troch dní mám nárok na výmenu tovaru alebo vrátenie peňazí. Bolo mi však povedané, že to síce je pravda, ale platí to len v prípade topánok, ktoré ešte neboli nosené. Takže tie moje boli poslané na riadnu reklamáciu, aby bola posúdená jej oprávnenosť a prípadne boli opravené," hovorí.

Fakt, že do troch dní síce topánky menia a vracajú peniaze, no len ak ešte topánky nenosil, ho trochu zmiatol, lebo mu to pripadá nelogické. "Predsa ak by som ich nevyskúšal a nenosil, ako inak by sa chyba prejavila?"

Skryť Vypnúť reklamu

Lehota na vyriešenie reklamácie je 30 dní, ale už po týždni a pol od podania reklamácie mu prišlo oznámenie, že topánky sú opravené a môže si ich vyzdvihnúť. "Vizuálne sa zdali byť v poriadku, ale hneď prvý raz, ako som ich zobral, sa opäť odlepili. Tak som ich bol znovu reklamovať, znovu som dostal reklamačný lístok, znovu je 30-dňová lehota na vyriešenie reklamácie, tak teraz znovu čakám..."

Je však teraz už pomerne vysoko nepravdepodobné, že by po druhej oprave tej istej chyby boli topánky tip-top a neodlepili by sa aj tretí raz. "Keď mi ich zas, už druhýkrát opravia a ešte raz, tretíkrát sa mi podrážka odlepí, až potom dostanem naspäť peniaze." Práve to je očakávaný vývoj, no iné než čakať a čakať náš sťažovateľ nemôže. Ihneď po tretej reklamácii tej istej chyby, ktorá už bola dva razy opravená, má zákazník nárok na vrátenie peňazí, vtedy už nemusí čakať na nič.

Skryť Vypnúť reklamu

"Mňa najviac na tom všetkom štve to, že vlastne v najhoršom prípade až 60 dní nemáte ani peniaze, ani topánky, nehovoriac o tom, že stáli tak veľa, a o 60 dní už bude aj po zime... To sú asi topánky do truhly, človek by bol s nimi spokojný len vtedy, keby si ich dal do vitríny, vôbec by ich nenosil, len sa na ne pozeral!" vychrlil zo seba svoj oprávnený hnev...

A tak sme oslovili Annu Cimbaľákovú, vedúcu predajne MT Shoe v košickom nákupnom centre Optima, kde dotyčný svoju obuv kúpil. "Rozhorčenie toho pána chápem, ale taký je proste reklamačný poriadok. Do troch dní vymieňame len ešte nenosenú obuv, ak zákazník doma zistí, že potrebuje iné číslo, alebo že sa v nej necíti dobre, na to však môže prísť, aj keď sa v nich prejde doma, a nie po vonku, pri reklamácii do troch dní totiž skúmame, či sú čisté a nepoškodené. A ak sa chyba prejaví po krátkom nosení, už potom musíme spísať riadnu reklamáciu, pretože čo by sme potom robili s tými topánkami, ktoré už boli nosené, sú poškodené, a nie sú vlastne prakticky ani reklamované?" vysvetľuje vedúca predajne, ktorá má týždenne priemerne jednu-dve reklamácie. Reklamovanú obuv posielajú do Nitry, na topánky je polročná záruka. "Aj mne osobne sa už párkrát čosi podobné stalo s topánkami z iných obchodov, nechcelo sa mi čakať tak dlho na opravu, tak som si ich sama dala opraviť za peniaze, tým však nič nechcem naznačiť, len povedať, že viem, aké je čakanie na vybavenie reklamácie nepríjemné."

Skryť Vypnúť reklamu

Takýto postup je však riskantný, lebo v prípade, ak sú nejaké topánky veľmi nekvalitné, zákazník takto môže prísť o možnosť vrátenia peňazí po tretej riadnej reklamácii. "Iste, pretože po akomkoľvek zásahu niekoho iného už za to výrobca nemusí prevziať zodpovednosť."

Najčítanejšie na Košice Korzár

Inzercia - Tlačové správy

  1. Happy Hour vymysleli námorníci, dnes poteší aj vaše auto
  2. Desať obľúbených miest Slovákov na letnú dovolenku v Chorvátsku
  3. Dobrým začiatkom stavby vyriešime veľa budúcich problémov.
  4. Pozor, stravné môže vzbudiť vlnu nevôle vašich zamestnancov
  5. Korporátne dlhopisy s fixným ročným výnosom od 7 do 8 %
  6. Prihláste sa na odber nových newslettrov od SME
  7. Chceli by ste televízor alebo práčku k nákupu ako bonus?
  8. Festival pre dušu prináša návod, ako si zachovať duševnú pohodu
  9. Slováci sú rekordéri, majú aj 20 vernostných programov súčasne
  10. Bolesti kĺbov po Corone? Zbystrite pozornosť!
  1. Zase pozeráte do obrazovky? Radí fyzioterapeut aj očný lekár
  2. Happy Hour vymysleli námorníci, dnes poteší aj vaše auto
  3. Podcasty zdravotnej poisťovne Union sú najpočúvanejšie
  4. AURES Holdings sa vydáva na západ
  5. Výčínanie počasia spôsobuje najviac škôd v júni
  6. Dodávame len preverené riešenia, hovorí šéf ABRA Software
  7. Dobrým začiatkom stavby vyriešime veľa budúcich problémov.
  8. Desať obľúbených miest Slovákov na letnú dovolenku v Chorvátsku
  9. Pozor, stravné môže vzbudiť vlnu nevôle vašich zamestnancov
  10. Reverzné inžinierstvo na FVT
  1. Telefóny čaká zásadná zmena. Z dnešných nezostane takmer nič 51 996
  2. Zo žraloka rybka. Ako sa rozpadlo impérium Maria Hoffmanna? 18 662
  3. Desať obľúbených miest Slovákov na letnú dovolenku v Chorvátsku 18 268
  4. Leto na ostrove Malta: desať najkrajších miest 9 926
  5. Krvou a železom: Ako Bismarck pred 150 rokmi zjednotil Nemecko 9 719
  6. Slovákom hrozia malé dôchodky. V čom je problém? 8 758
  7. Plánujete dovolenku na leto? Toto sú najkrajšie pláže Turecka 7 895
  8. Veľkonočné inšpirácie, rozhovor so Zuzanou Šebovou 7 862
  9. Bolesti kĺbov po Corone? Zbystrite pozornosť! 7 279
  10. Prihláste sa na odber nových newslettrov od SME 6 277
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Predseda BSCF Gabriel Galgóci

S Gabrielom Galgócim o budúcnosti sektora.

9. apr

Hegerovi dôveruje len 30 percent ľudí.

5 h
Zuzana Kepplová.

Vybrať sa s nákupným vozíkom do Ruska, akoby nebolo žiadne včera ani zajtra, sa nedá.

1 h
Mladý brankár Filip Baláž.

Brankár Banskobystričanov zažil pamätný debut.

17. apr

Už ste čítali?

SME.sk Najnovšie Najčítanejšie Video Desktop