Korzár logo Korzár Košice

Knihu o slávnej trati pokrstili samotní autori

Košice - Na košickej železničnej stanici včera slávnostne odhalili pamätnú tabuľu pri príležitosti 130. výročia Košicko Bohumínskej ulice. Na prvom

nástupišti sa zišli hodnostári železníc, ako aj mesta, ktorí si pripomenuli okrúhle výročie. To bolo sprevádzané aj autorskou prezentáciou novovydanej knihy o Košicko - Bohumínskej železnici a otvorením vernisáže výstavy so železničnou tematikou v Slovenskom technickom múzeu.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Autormi knihy je trojica Ladislav Szojka, Rudolf a Pavol Kukučíkovci, ktorí prezentovali svoju lásku k železnici aj na papieri. Publikácia, ktorú vydalo Generálne riaditeľstvo Železníc SR, vyšla v náklade 1000 kusov a vo voľnom predaji pre verejnosť prístupná nebude. A čo autorov primälo k napísaniu knihy o železnici?

SkryťVypnúť reklamu

"Dá sa povedať, že publikácie na podobnú tématiku zatiaľ nevyšli, chceli sme potešiť všetkých železničiarov, ako aj prezentovať svoj vzťah k železnici. Ide o akýsi prierez históriou, ktorý priblíži ľuďom skutočnosti, ako táto trať vznikala," dozvedeli sme sa od autorov knihy.

V prípade vysokého záujmu je možnosť urobiť dotlač publikácie. Skutočnosť, že čas naozaj rýchlo beží, charakterizoval jeden zo zúčastnených hostí slovami:

"Ešte nedávno sme oslavovali sté výročie, chodili tadiaľ vyzdobené vlaky, železničiari si dali do nosa. To nie je pravda, ako to zbehlo."

Košicko - Bohumínska železnica mala v čase svojho vzniku osobitný význam, pretože spájala Slovensko s uhoľnou panvou v Ostrave a Karvinej. Na trať tejto železnice s dĺžkou 367 kilometrov sa vo Vrútkach napájala Uhorská severná železnica, smerujúca do Budapešti. S výstavbou trate, ktorá niesla názov v troch jazykoch (Cisársko - kráľovská privilegovaná Košicko - Bohumínska železnica) sa začalo 1. 10. 1869 na v úseku Košice - Kysak - Prešov. Uhorská vláda schválila dodatok koncesie, ktorý zaručoval finančné krytie s preddavkom päť miliónov zlatých. Po rozdelení železníc SR na dva subjekty sa spomínaná železnica stala súčasťou projektu transeurópskych multimodálnych koridorov.

Najčítanejšie na Košice Korzár

Komerčné články

  1. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  2. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  3. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  4. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  5. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže
  6. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  7. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  1. Motoristi späť za volantom. Riziko nehôd opäť rastie.
  2. Lávové polia i skvostné pláže. Lanzarote je dôkazom sily prírody
  3. Tvorivé háčkovanie aj 30 otázok pre Hanu Gregorovú
  4. Budúci lesníci opäť v teréne: S LESY SR vysadia les novej generá
  5. Slovenské naj na jednom mieste. Stačí lúštiť
  6. Nový rekord v politickom terore utvorili Červení Khméri
  7. Šéf nemocníc v Šaci Sabol: Nemôžeme byť spokojní s počtom roboti
  8. Chcete dokonalé zuby? Čo vám reklamy nepovedia
  1. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 103 594
  2. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 21 851
  3. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže 11 655
  4. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 6 808
  5. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 6 207
  6. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky 5 469
  7. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde 4 767
  8. Šaca - centrum robotickej chirurgie na východe Slovenska 4 529
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Už ste čítali?

SME.sk Najnovšie Najčítanejšie Minúta Video
SkryťZatvoriť reklamu