Korzár logo Korzár Košice
Streda, 18. máj, 2022 | Meniny má Viola

Hasiči tvrdia, že veliteľ, ktorý zrazil cyklistu na služobnom vozidle, nemusel k požiaru vôbec ísť

Košice - Vyzerá to tak, že veliteľa hasičskej stanice v Košiciach D. B., ktorý sa stal v piatok 23. augusta účastníkom dopravnej nehody, zatiaľ

žiaden postih nečaká.

Nedávno sme vás informovali o požiari rodinného domu v Barci, ako aj dopravnej nehode veliteľa hasičskej stanice. Ten sa rozhodol ísť k požiaru na služobnej Tatre 613, pričom po tom, čo do Barce prišiel, zistil, že nie je vystrojený a vrátil sa späť na základňu, aby si zobral ochranný odev. Riaditeľ Okresného riaditeľstva Hasičského a záchranného zboru v Košiciach Ing. Jozef Bodnár sa po nehode vyjadril, že veliteľ stanice niesol kolegom dýchacie prístroje do Barce, kde horel dom. Aby bol na mieste čo najrýchlejšie, zapol si na vozidle maják, pričom bol riadne osvetlený. Na križovatke pod mostami mu však uvedený cyklista smerujúci zo Sídliska nad jazerom nedal prednosť a vletel rovno na jeho kapotu. Cyklista utrpel zranenia s časom liečenia až pol roka. Ide o zlomeninu bedrovej kosti, otvorenú zlomeninu ľavého predlaktia a množstvo tržno-oderných rán.

SkryťVypnúť reklamu

Vyjadrenia Ing. Bodnára sa však hasičom nepozdávajú, preto nás niekoľkí z nich navštívili v redakcii. "Evidentne vás niekto zámerne klamal, vôbec sa však tomu nedivíme. Veliteľ hasičskej stanice D. B. bol v osudný deň poverený plnením úloh v zaradení operačného dôstojníka na operačnom stredisku OR HaZZ v Košiciach. Požiar teda vznikol počas jeho služby, lenže práve v období počas jeho nazveme to prestávky na oddych, kedy bol zastupovaný iným príslušníkom. Nemienime ho súdiť, ale vzhľadom k istým faktom k tejto nehode a pri dodržaní predpisov, ktoré máme, by k nehode na 100% nedošlo a ak predsa len, o ťažkých zraneniach cyklistu by sa nedalo hovoriť," dozvedeli sme sa od hasičov.

"Faktom ostáva že, príslušník má nariadenú pohotovosť - podľa predpisov - výhradne na pracovisku, ktoré však svojvoľne opustil! Nie je nezanedbateľné ani to, že si dovolil vlastne oslabiť svojím odchodom činnosť operačného strediska a zanechal tam neskúseného príslušníka, ktorý by nemusel zvládnuť zabezpečenie úloh operačného strediska v prípade inej udalosti, obzvlášť vo chvíli kedy bola jednotka oslabená o množstvo techniky a príslušníkov, ktorí zasahovali pri požiari rodinného domu v Barci. O tejto skutočnosti nasvedčuje i fakt, že tú osudnú noc na pokyn riaditeľa OR HaZZ bol stiahnutý z domu do služby operačný dôstojník z inej zmeny," tvrdia hasiči znajúc pomery na stanici, pričom dodávajú, že aj keď je D. B. veliteľom hasičskej stanice nesmel opustiť budovu, ako to predpisy vyžadujú.

SkryťVypnúť reklamu

"Prečo vôbec k požiaru šiel? Nebolo to vôbec nutné! Priebeh likvidácie požiaru rodinného domu v Barci, vzhľadom k nasadeným silám a prostriedkom nebol ničím neobvyklým. Veliteľ zásahu jednoznačne zvládal situáciu a nedopustil sa žiadnych chýb pri riadení. Nebolo teda nutné prebrať velenie. Potrebovali ho tam jednoducho, ako chromý korčule. Aj keď išiel do Barce dvakrát, prečo tak rýchlo. Dôvod nebol! Obvykle sa pri prenášaní prístrojov neprekračuje rýchlosť 40 až 60 km/h, nehovoriac o tom za daných okolností by vlastne vozidlo nemuselo ísť s majákom a sirénou vôbec! Skutočnosť, že vám niekto podal informáciu, že tam niesol dýchacie prístroje je teda účelovým zavádzaním, pretože žiaden veliteľ zásahu si nedovolí riskovať životy svojich mužov a ísť k zásahu nevyzbrojený touto technikou. Pri požiari sa totiž nachádzalo množstvo techniky s dýchacími prístrojmi a dokonca bola včas vyslaná i proti plynová AVIA 31 v ktorej je dostatok prístrojov a nosenie ďalších by sa dalo prirovnať k noseniu dreva do lesa."

SkryťVypnúť reklamu

Hasiči teda majú na celú zaležitosť iný názor ako ich nadriadený. Preto sme sa Ing. Bodnára opýtali ako sa skutočnosti udiali. "Vytiahnutie tohoto prípadu a jeho medializácia je z môjho hľadiska pomstou niektorých hasičov voči veliteľovi a som presvedčený, že 90% hasičov absolútne nesúhlasí s medializáciou. Ide totiž o zámerné poškodzovanie mena Hasičského a záchranného zboru v Košiciach. Nie sú to presné tvrdenia, že by bol na útvare jediný operačný dôstojník. V tom čase mal menovaný príslušník služobnú pohotovosť a službu na operačnom stredisku za neho vykonával iný príslušník. V tom čase bol najvyšším funkcionárom na stanici a mal právo rozhodnúť sa ísť k požiaru. Iniciatívne išiel k požiaru a bohužiaľ sa mu stala dopravná nehoda. Skutočne som povolal z domu druhého operačného, na to mám ale právo. Udialo sa tak kvôli tomu, že sa veliteľovi stala dopravná nehoda a bol na tom psychicky dosť zle na to, aby mohol ďalej slúžiť."

Schvaľujete teda jeho postup?

"Po vojne je každý generál. Na jednej strane ak by sa nebolo nič stalo bol by to úplne štandartný postup. To že prvýkrát išiel nevystrojený...?, samozrejme mohol byť už pri prvom výjazde vystrojený. Vtedy však nemohol vedieť, či bude tieto prostriedky potrebovať. Vyžiadal som si od neho vysvetlenie."

Niesol na miesto požiaru dýchacie prístroje?

"Zo správy, ktorú som si od neho vyžiadal vyplýva, že z miesta zásahu vyrozumel operačné stredisko o vyslanie protiplynovej Avie s dýchacími prístrojmi. V čase, keď sa prvýkrát vracal na základňu videl, ako Avia opúšťa dislokácie stanice. Obliekol sa teda a nasadol do auta smerujúc k požiaru. Následne sa mu stala dopravná nehoda."

Šiel tam oprávnene, ste jeho nadriadený a musíte vedieť, či išiel na kontrolu, alebo prevziať velenie pri zásahu. Prečo použil maják?

"S majákom, či bez, to môže byť len porušenie dopravných predpisov. Nemám informáciu, že by z jeho strany došlo k zavineniu dopravnej nehody. Čiže pokiaľ išiel na zásah, pretože jednoznačne išiel k požiaru a pokiaľ išiel pod majákom vtedy tam zavinenie nebolo. Samozrejme dalo by sa diskutovať, že tam mohol ísť bez majáku, či električkou. Mohol, ale v tom čase bol najvyšším veliteľom on a rozhodol sa tak ako sa rozhodol. Verte mi, už sa nepamätám, či išiel na kontrolu, alebo prevziať velenie."

Musel tam teda ísť?

"Viete dnes špekulovať o tom, či musel, alebo nie je smiešne. Teoreticky tam ísť nemusel, ale aj mohol. Keby sme pri každom jednom zásahu skúmali, či niekto niekde musí, alebo nemusí isť, veľa by sme neurobili."

Je bežnou praxou, že sa počas noci a dokonca dvakrát vyberie veliteľ k požiaru?

"Ak sa ukáže, že je to požiar, že je potrebné aby tam bol, môže isť."

V súvislosti s vystrojením porušil určité zásady, budete ho za to postihovať, veď práve kvôli tomu sa musel vrátiť na základňu...

"Mohol byť už pri prvej jazde vystrojený, to mohol."

A prečo nebol?

"No to ja neviem, skrátka nebol."

Budete voči nemu vyvodzovať dôsledky?

"Najprv musím získať komplexné poznatky, teraz je predčasné uzatvárať to."

Ale keby išiel už pri prvej jazde k požiaru ustrojený, k nehode by vôbec nedošlo.

"Určite by to tak bolo, tam došlo k tej chybe, že už prvýkrát mohol byť vystrojený."

Najčítanejšie na Košice Korzár

Inzercia - Tlačové správy

  1. Contact Center Hub a Ncontactcenter od NFON
  2. Volkswagen ID.5 prináša nový softvér aj pre staršie modely
  3. Do čoho sa oplatí investovať, aby ste ušetrili na energiách?
  4. Šprintérsky duel IONIQ 5 vs i30 N Performance má víťaza
  5. MS v hokeji: TV Tipsport + špeciálna kurzová ponuka!
  6. Obnovené lety do Marsa Alam. Po dvoch rokoch opäť víta turistov
  7. Odišlo už štvrť milióna mladých ľudí. Má Slovensko budúcnosť?
  8. Princípy ostávajú, nástroje sa menia
  1. Contact Center Hub a Ncontactcenter od NFON
  2. McDonald´s Cup pozná víťazný tím z Košického kraja
  3. Hypoglykémia – nebezpečná komplikácia cukrovky
  4. Volkswagen ID.5 prináša nový softvér aj pre staršie modely
  5. Bojovník Jiří Procházka sa stal novou tvárou XTB
  6. Hľadáte kvalitné diamantové šperky? Kúpite ich na Ardiama.sk
  7. Do čoho sa oplatí investovať, aby ste ušetrili na energiách?
  8. Príliš veľa vitamínov škodí zdraviu, majte ich pod kontrolou
  1. Odišlo už štvrť milióna mladých ľudí. Má Slovensko budúcnosť? 12 887
  2. Obnovené lety do Marsa Alam. Po dvoch rokoch opäť víta turistov 6 725
  3. Do čoho sa oplatí investovať, aby ste ušetrili na energiách? 5 041
  4. 5 najčastejších chýb pri zateplení fasády: zabráňte im 3 508
  5. Doplaťte tisíce. Ako bojovať s podrazmi developerov? 2 166
  6. Jazdecký areál v lete 2022 ožije akciami 2 032
  7. Príliš veľa vitamínov škodí zdraviu, majte ich pod kontrolou 1 387
  8. Manuál k výsadbe priesad 1 220

Blogy SME

  1. Jozef Sitko: Tentoraz ani slovo o politike ...
  2. Irena Šimuneková: Túlačky Kremnicou a okolím – mesto a mestský hrad
  3. Lea Linerová: List začínajúcim učiteľom
  4. Ján Marton: Ultradementná organizácia rezortu poľnohospodárstva bez poľnohospodárov.
  5. Anna Milanová: Pri tkaní... 2005
  6. Peter Krivda Soliwarski: Túlačky XCIV - Zámok Žerotinských, Valašské Meziříčí /CZ/
  7. Irena Šimuneková: Túlačky Kremnicou a okolím – Kalvária
  8. Michala Guľasová: Michael Connelly - Zákon neviny - knižná recenzia
  1. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť I) 22 556
  2. Miroslav Kocúr: Pápež sa pomýlil 8 006
  3. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť II) 7 292
  4. Jana Melišová: Skutočná cena za vojnu 7 287
  5. Jana Melišová: Pomalý pád na Wall Street sa zrejme ešte neskončil 6 091
  6. Vladimír Benčík: Zvitky od Mŕtveho mora - boli napísané pred 2000 rokmi, predpovedajú apokalypsu? 3 848
  7. EQUUS: Prvý 6-kolesový lesný traktor EQUUS. Čo všetko dokáže? 3 585
  8. Ivan Beňovič: Sankcie voči oligarchom vojnu na Ukrajine nezastavia 2 927
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 38. - Arktída - Amundsenova expedícia na lodi Maud (1918 - 1925)
  2. Jiří Ščobák: Vydrží Rusko dlhú ekonomickú vojnu? Nevyčerpajú sa spojenci?
  3. Jiří Ščobák: Jaká je situace na linii dotyku? Pomůže Rusku mobilizace?
  4. Jiří Ščobák: Mohu zemřít, ale nebudu žít jako otrok
  5. Jiří Ščobák: Sú reformy Igora Matoviča (zvýšené prídavky na deti a daňové bonusy pre pracujúcich rodičov) dobrý nápad?
  6. Adam Valček: Pri čudnom zákroku na súde sa NAKA pokúšala zmocniť utajených dokumentov
  7. Jiří Ščobák: Sluha národa: Recenze 1. řady seriálu s Volodymyrom Zelenskym
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 37. - Arktída - Nansenova expedícia na lodi Fram (1893 - 1896)
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Blogy SME

  1. Jozef Sitko: Tentoraz ani slovo o politike ...
  2. Irena Šimuneková: Túlačky Kremnicou a okolím – mesto a mestský hrad
  3. Lea Linerová: List začínajúcim učiteľom
  4. Ján Marton: Ultradementná organizácia rezortu poľnohospodárstva bez poľnohospodárov.
  5. Anna Milanová: Pri tkaní... 2005
  6. Peter Krivda Soliwarski: Túlačky XCIV - Zámok Žerotinských, Valašské Meziříčí /CZ/
  7. Irena Šimuneková: Túlačky Kremnicou a okolím – Kalvária
  8. Michala Guľasová: Michael Connelly - Zákon neviny - knižná recenzia
  1. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť I) 22 556
  2. Miroslav Kocúr: Pápež sa pomýlil 8 006
  3. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť II) 7 292
  4. Jana Melišová: Skutočná cena za vojnu 7 287
  5. Jana Melišová: Pomalý pád na Wall Street sa zrejme ešte neskončil 6 091
  6. Vladimír Benčík: Zvitky od Mŕtveho mora - boli napísané pred 2000 rokmi, predpovedajú apokalypsu? 3 848
  7. EQUUS: Prvý 6-kolesový lesný traktor EQUUS. Čo všetko dokáže? 3 585
  8. Ivan Beňovič: Sankcie voči oligarchom vojnu na Ukrajine nezastavia 2 927
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 38. - Arktída - Amundsenova expedícia na lodi Maud (1918 - 1925)
  2. Jiří Ščobák: Vydrží Rusko dlhú ekonomickú vojnu? Nevyčerpajú sa spojenci?
  3. Jiří Ščobák: Jaká je situace na linii dotyku? Pomůže Rusku mobilizace?
  4. Jiří Ščobák: Mohu zemřít, ale nebudu žít jako otrok
  5. Jiří Ščobák: Sú reformy Igora Matoviča (zvýšené prídavky na deti a daňové bonusy pre pracujúcich rodičov) dobrý nápad?
  6. Adam Valček: Pri čudnom zákroku na súde sa NAKA pokúšala zmocniť utajených dokumentov
  7. Jiří Ščobák: Sluha národa: Recenze 1. řady seriálu s Volodymyrom Zelenskym
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 37. - Arktída - Nansenova expedícia na lodi Fram (1893 - 1896)

Už ste čítali?

SME.sk Minúta Najčítanejšie
SkryťZatvoriť reklamu