Korzár logo Korzár Košice

Železnice plánujú skrátiť cestovný čas medzi Košicami a Bratislavou

Košice - Vo verejnosti sa opäť začína nahlas hovoriť o možnom zastavovaní IC vlakov na viacerých zastávkach. V súčasnosti sa totiž prerokováva a

pripravuje nový železničný grafikon a opäť raz vyskočil problém zastavovania IC vlakov "Tatran" a "Kriváň" v mestách

Liptovský Mikuláš, Trenčín, Trnava a ďalších. Vlaky IC a EC kategórie sú však vyňaté zo zmluvy so štátom o výkonoch vo verejnom záujme.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

"Železničná spoločnosť, a. s. ich prevádzkuje ako vlastný obchodný produkt bez podpory štátu. Boli by sme radi, keby sa cestujúca verejnosť stotožnila s našimi snahami zabezpečiť komfortnosť a vyššiu úroveň

cestovania tak, aby na Slovensku jazdili okrem osobných vlakov a rýchlikov aj vlaky vyššej kategórie Eurocity a InterCity," povedal nám hovorca Železničnej spoločnosti Miloš Čikovský.

SkryťVypnúť reklamu

Kritériá Medzinárodnej železničnej únie sú neúprosné a osobné vozne musia byť klimatizované, musia zabezpečiť reštauračné služby, jazdiť priemernou rýchlosťou

najmenej 90 km za hodinu a plniť cestovný poriadok. IC vlak "Tatran" stojí v železničných staniciach Bratislava-hlavná stanica - Žilina - Poprad-Tatry - Kysak - Košice. IC vlak "Kriváň" stojí v

železničných staniciach Bratislava-hlavná stanica - Žilina - Liptovský Mikuláš - Poprad-Tatry - Kysak - Košice.

"V súčasnosti kategória IC vlakov umožňuje túto trasu prekonať za päť hodín. Na Slovensku je potrebné

jedno diaľkové rýchlikové spojenie, ktoré umožní rýchle prepojenie hlavného mesta Bratislavy s priemyselným centrom východu - Košicami. Ak by sa vyhovelo každoročne predkladaným požiadavkám, z rýchlikov by sa postupne stali osobné vlaky, a tým by sa neúmerne predĺžil cestovný čas," tvrdí hovorca.

SkryťVypnúť reklamu

Železničná spoločnosť vykonala podrobné analýzy frekvencie cestujúcich v jednotlivých železničných staniciach. Vyplýva z nich, že cestujúcim sa okrem

vlakov kategórie IC ponúka možnosť cestovať aj inými rýchlikmi pomerne rýchlo. Rýchliky na trase Bratislava - Žilina jazdia vo frekvencii každú hodinu a na trase Bratislava - Košice každé dve hodiny. Na základe toho nebudú železnice rozširovať počet staníc na zastavovanie IC vlakov.

Pripravovaný grafikon vlakovej dopravy, ktorý bude platný od 15. decembra 2002, teda neprinesie žiadne úpravy a zmeny týkajúce sa IC vlakov. "Členstvo v spoločenstve železničných podnikov EÚ nám umožňuje, aby sme mohli konfrontovať naše predpisy, procesy a grafikony so zahraničnou praxou. Otázka presadenia sa v konkurenčnom prostredí osobnej i nákladnej prepravy je však otázkou schopnosti poskytovania služieb vyššej kvality. Našou ambíciou je absolvovať trasu Bratislava - Košice v časovom limite tri a pol hodiny. Je to zároveň snaha konkurencie schopnosti leteckej prepravy a priblížiť sa k európskym trendom v osobnej doprave," dodal M. Čikovský.

Najčítanejšie na Košice Korzár

Komerčné články

  1. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  2. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  3. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  4. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  5. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže
  6. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  7. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  1. Slovenské naj na jednom mieste. Stačí lúštiť
  2. Nový rekord v politickom terore utvorili Červení Khméri
  3. Šéf nemocníc v Šaci Sabol: Nemôžeme byť spokojní s počtom roboti
  4. Chcete dokonalé zuby? Čo vám reklamy nepovedia
  5. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  6. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  7. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  8. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  1. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 98 223
  2. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 21 103
  3. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže 10 804
  4. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 462
  5. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 6 059
  6. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 5 267
  7. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 4 877
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky 4 825
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Už ste čítali?

SME.sk Najnovšie Najčítanejšie Minúta Video
SkryťZatvoriť reklamu