Korzár logo Korzár Košice
Štvrtok, 19. máj, 2022 | Meniny má Gertrúda

Železnice plánujú skrátiť cestovný čas medzi Košicami a Bratislavou

Košice - Vo verejnosti sa opäť začína nahlas hovoriť o možnom zastavovaní IC vlakov na viacerých zastávkach. V súčasnosti sa totiž prerokováva a

pripravuje nový železničný grafikon a opäť raz vyskočil problém zastavovania IC vlakov "Tatran" a "Kriváň" v mestách

Liptovský Mikuláš, Trenčín, Trnava a ďalších. Vlaky IC a EC kategórie sú však vyňaté zo zmluvy so štátom o výkonoch vo verejnom záujme.

"Železničná spoločnosť, a. s. ich prevádzkuje ako vlastný obchodný produkt bez podpory štátu. Boli by sme radi, keby sa cestujúca verejnosť stotožnila s našimi snahami zabezpečiť komfortnosť a vyššiu úroveň

cestovania tak, aby na Slovensku jazdili okrem osobných vlakov a rýchlikov aj vlaky vyššej kategórie Eurocity a InterCity," povedal nám hovorca Železničnej spoločnosti Miloš Čikovský.

SkryťVypnúť reklamu

Kritériá Medzinárodnej železničnej únie sú neúprosné a osobné vozne musia byť klimatizované, musia zabezpečiť reštauračné služby, jazdiť priemernou rýchlosťou

najmenej 90 km za hodinu a plniť cestovný poriadok. IC vlak "Tatran" stojí v železničných staniciach Bratislava-hlavná stanica - Žilina - Poprad-Tatry - Kysak - Košice. IC vlak "Kriváň" stojí v

železničných staniciach Bratislava-hlavná stanica - Žilina - Liptovský Mikuláš - Poprad-Tatry - Kysak - Košice.

"V súčasnosti kategória IC vlakov umožňuje túto trasu prekonať za päť hodín. Na Slovensku je potrebné

jedno diaľkové rýchlikové spojenie, ktoré umožní rýchle prepojenie hlavného mesta Bratislavy s priemyselným centrom východu - Košicami. Ak by sa vyhovelo každoročne predkladaným požiadavkám, z rýchlikov by sa postupne stali osobné vlaky, a tým by sa neúmerne predĺžil cestovný čas," tvrdí hovorca.

SkryťVypnúť reklamu

Železničná spoločnosť vykonala podrobné analýzy frekvencie cestujúcich v jednotlivých železničných staniciach. Vyplýva z nich, že cestujúcim sa okrem

vlakov kategórie IC ponúka možnosť cestovať aj inými rýchlikmi pomerne rýchlo. Rýchliky na trase Bratislava - Žilina jazdia vo frekvencii každú hodinu a na trase Bratislava - Košice každé dve hodiny. Na základe toho nebudú železnice rozširovať počet staníc na zastavovanie IC vlakov.

Pripravovaný grafikon vlakovej dopravy, ktorý bude platný od 15. decembra 2002, teda neprinesie žiadne úpravy a zmeny týkajúce sa IC vlakov. "Členstvo v spoločenstve železničných podnikov EÚ nám umožňuje, aby sme mohli konfrontovať naše predpisy, procesy a grafikony so zahraničnou praxou. Otázka presadenia sa v konkurenčnom prostredí osobnej i nákladnej prepravy je však otázkou schopnosti poskytovania služieb vyššej kvality. Našou ambíciou je absolvovať trasu Bratislava - Košice v časovom limite tri a pol hodiny. Je to zároveň snaha konkurencie schopnosti leteckej prepravy a priblížiť sa k európskym trendom v osobnej doprave," dodal M. Čikovský.

Najčítanejšie na Košice Korzár

Inzercia - Tlačové správy

  1. Contact Center Hub a Ncontactcenter od NFON
  2. Volkswagen ID.5 prináša nový softvér aj pre staršie modely
  3. Do čoho sa oplatí investovať, aby ste ušetrili na energiách?
  4. Šprintérsky duel IONIQ 5 vs i30 N Performance má víťaza
  5. MS v hokeji: TV Tipsport + špeciálna kurzová ponuka!
  6. Obnovené lety do Marsa Alam. Po dvoch rokoch opäť víta turistov
  7. Odišlo už štvrť milióna mladých ľudí. Má Slovensko budúcnosť?
  8. Princípy ostávajú, nástroje sa menia
  1. Župné mestečko ovládne krajské mesto aj celý Abov. Už zajtra
  2. 5 najčastejších chýb pri zateplení šikmej strechy: vyhnite sa im
  3. Aké typy cukrovky poznáme?
  4. Biele srdce putovalo aj do Nemocnice AGEL Košice-Šaca
  5. Potrebujete tichú kosačku? Vsaďte na aku verziu!
  6. Čo by ste mali vedieť o ročnom vyúčtovaní spotreby tepla a vody?
  7. Contact Center Hub a Ncontactcenter od NFON
  8. McDonald´s Cup pozná víťazný tím z Košického kraja
  1. Odišlo už štvrť milióna mladých ľudí. Má Slovensko budúcnosť? 13 799
  2. Obnovené lety do Marsa Alam. Po dvoch rokoch opäť víta turistov 7 111
  3. Do čoho sa oplatí investovať, aby ste ušetrili na energiách? 5 620
  4. Jazdecký areál v lete 2022 ožije akciami 1 940
  5. 5 najčastejších chýb pri zateplení fasády: zabráňte im 1 732
  6. Doplaťte tisíce. Ako bojovať s podrazmi developerov? 1 683
  7. Príliš veľa vitamínov škodí zdraviu, majte ich pod kontrolou 1 399
  8. Šprintérsky duel IONIQ 5 vs i30 N Performance má víťaza 1 180

Blogy SME

  1. Elena Antalová: Myslite si o Ficovi, Matovičovi a Soukupovi čo chcete,
  2. Martin Greguš: NBS investovala do novej web stránky 266 871 EUR, celkovo na ňu dá vrátane prevádzky 472 071 EUR. Je toto normálne???
  3. Martin Greguš: Ako plnia politici svoje volebné sľuby? Napríklad taký Matúš Vallo v Bratislave - záchytné parkoviská a Petržalská električka - 2 sľuby a? 2x nič
  4. Irena Šimuneková: Túlačky Kremnicou a okolím - Skalka, Görgeyho tunel
  5. Alena Miklošová: New Orleans: Mon Amour
  6. Robert Štepaník: diel 68 - rubrika: moje najhranejšie v marci 2022 - časť 2
  7. Irena Šimuneková: Túlačky Kremnicou a okolím - rozhľadňa na Krahulskom vrchu
  8. Anton Kaiser: Noc múzeí a galérií
  1. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť I) 23 915
  2. Jana Melišová: Pomalý pád na Wall Street sa zrejme ešte neskončil 7 738
  3. Vladimír Benčík: Zvitky od Mŕtveho mora - boli napísané pred 2000 rokmi, predpovedajú apokalypsu? 7 189
  4. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť II) 6 445
  5. Jana Melišová: Skutočná cena za vojnu 5 755
  6. Miroslav Kocúr: Pápež sa pomýlil 5 464
  7. Ivan Beňovič: Sankcie voči oligarchom vojnu na Ukrajine nezastavia 3 948
  8. EQUUS: Prvý 6-kolesový lesný traktor EQUUS. Čo všetko dokáže? 3 809
  1. Jiří Ščobák: Vydrží Rusko dlhú ekonomickú vojnu? Nevyčerpajú sa spojenci?
  2. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 38. - Arktída - Amundsenova expedícia na lodi Maud (1918 - 1925)
  3. Jiří Ščobák: Jaká je situace na linii dotyku? Pomůže Rusku mobilizace?
  4. Jiří Ščobák: Mohu zemřít, ale nebudu žít jako otrok
  5. Adam Valček: Pri čudnom zákroku na súde sa NAKA pokúšala zmocniť utajených dokumentov
  6. Jiří Ščobák: Sluha národa: Recenze 1. řady seriálu s Volodymyrom Zelenskym
  7. Jiří Ščobák: Sú reformy Igora Matoviča (zvýšené prídavky na deti a daňové bonusy pre pracujúcich rodičov) dobrý nápad?
  8. Jiří Ščobák: Čo robiť, aby sme sa nezbláznili z inflácie? Máme infláciu riešiť?
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Prvé zasadnutie vlády Eduarda Hegera.

Voliči si pamätajú pád Radičovej vlády.


10 h
Hráči Slovenska a tréner Craig Ramsay na MS v hokeji 2022.

Pardavý vysvetľoval nedorozumenie v závere.


7 h
Aj keď Ukrajinci zožnú úrodu, nemajú ju ako dostať do sveta.

V dôsledku ruskej agresie narástli ceny múky. Robí to Moskva zámerne?


15 h
Logo podcastu Dobré ráno.

Koalícia sa navzájom obviňuje z vlastizrady a znásilnenia demokracie.


a 2 ďalší 1 h

Blogy SME

  1. Elena Antalová: Myslite si o Ficovi, Matovičovi a Soukupovi čo chcete,
  2. Martin Greguš: NBS investovala do novej web stránky 266 871 EUR, celkovo na ňu dá vrátane prevádzky 472 071 EUR. Je toto normálne???
  3. Martin Greguš: Ako plnia politici svoje volebné sľuby? Napríklad taký Matúš Vallo v Bratislave - záchytné parkoviská a Petržalská električka - 2 sľuby a? 2x nič
  4. Irena Šimuneková: Túlačky Kremnicou a okolím - Skalka, Görgeyho tunel
  5. Alena Miklošová: New Orleans: Mon Amour
  6. Robert Štepaník: diel 68 - rubrika: moje najhranejšie v marci 2022 - časť 2
  7. Irena Šimuneková: Túlačky Kremnicou a okolím - rozhľadňa na Krahulskom vrchu
  8. Anton Kaiser: Noc múzeí a galérií
  1. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť I) 23 915
  2. Jana Melišová: Pomalý pád na Wall Street sa zrejme ešte neskončil 7 738
  3. Vladimír Benčík: Zvitky od Mŕtveho mora - boli napísané pred 2000 rokmi, predpovedajú apokalypsu? 7 189
  4. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť II) 6 445
  5. Jana Melišová: Skutočná cena za vojnu 5 755
  6. Miroslav Kocúr: Pápež sa pomýlil 5 464
  7. Ivan Beňovič: Sankcie voči oligarchom vojnu na Ukrajine nezastavia 3 948
  8. EQUUS: Prvý 6-kolesový lesný traktor EQUUS. Čo všetko dokáže? 3 809
  1. Jiří Ščobák: Vydrží Rusko dlhú ekonomickú vojnu? Nevyčerpajú sa spojenci?
  2. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 38. - Arktída - Amundsenova expedícia na lodi Maud (1918 - 1925)
  3. Jiří Ščobák: Jaká je situace na linii dotyku? Pomůže Rusku mobilizace?
  4. Jiří Ščobák: Mohu zemřít, ale nebudu žít jako otrok
  5. Adam Valček: Pri čudnom zákroku na súde sa NAKA pokúšala zmocniť utajených dokumentov
  6. Jiří Ščobák: Sluha národa: Recenze 1. řady seriálu s Volodymyrom Zelenskym
  7. Jiří Ščobák: Sú reformy Igora Matoviča (zvýšené prídavky na deti a daňové bonusy pre pracujúcich rodičov) dobrý nápad?
  8. Jiří Ščobák: Čo robiť, aby sme sa nezbláznili z inflácie? Máme infláciu riešiť?

Už ste čítali?

SME.sk Minúta Najčítanejšie
SkryťZatvoriť reklamu