KOŠICE. "Navrhli sme, aby k OC zachádzala linka č. 20, ktorá spája Košickú Novú Ves so Šacou a nahradila by súčasnú linku č. 10. Ďalej uvažujeme o obsluhe obchodného územia linkou č. 34, ktorá by sa rozdelila tak, aby niektoré spoje premávali k Optime. To je základná obslužnosť, ktorú sme ponúkli," predstavil zámer generálny riaditeľ DPMK Michal Tkáč.
Ďalšou alternatívou je rozšírenie o ponuku električkovej linky R7, ktorá by spájala OC s amfiteátrom. Týmito tromi linkami by bolo pokryté a dopravne prepojené dosť veľké územie. V akej výške žiada DPMK kompenzácie od Optimy, považuje M. Tkáč za obchodné vťahy, ku ktorým sa vyjadrovať nebude.
Ako dodal, základná obslužnosť vyplýva z legislatívy a ak je potrebné z hľadiska požiadaviek cestujúcich či nejakých subjektov rozšíriť ju, tak vstupujú do rokovaní a dohadujú obojstranne výhodné podmienky. Na ťahu je teraz Optima, ktorá sa má vyjadriť, ktorá z možností je akceptovateľná. Zavedená bude jedna alebo druhá alternatíva.
"Návrhy zo strany DPMK boli predložené. Vedenie OC Optima zvažuje, ktoré riešenie by bolo najvhodnejšie a či vôbec niektorá z alternatív je prijateľná. Spoločne rokovali ešte len v pondelok tento týždeň. O ponuke obslužnosti územia zatiaľ rozhodnuté nie je. Rovnako ani o ekonomických záležitostiach, takže nie je zrejmé, či sa Optima bude podieľať na spolufinancovaní dopravy alebo nie," vyjadril sa Anton Oberhauser z agentúry Communication House.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk. Všetky správy z Košíc nájdete na košickom Korzári