Už mesiac žasnú Košičania, ako aj ďalší obyvatelia kraja nad logikou novej bilbordovej kampane "o malej veľkej krajine" na Košický samosprávny kraj (KSK). Bilbordy, na ktorých je obrovská fotografia Dómu svätej Alžbety, pozývajú na návštevu KSK. Mimoriadne komicky pritom vyzerá bilbord s dómom pri odbočke od Baránka na Bankov smerom von z Košíc. Ďalšie sme našli umiestnené na plote budúceho Auparku na Námestí osloboditeľov či na Sídlisku dargovských hrdinov.
KOŠICE. Viacerých ľudí zaujímalo, komu napadlo dávať také "zmysluplné" reklamy, ktoré majú prilákať ľudí na návštevu KSK práve do Košického kraja... KSK sa od kampane dištancuje.
Trebuľa: Peniaze sa mohli využiť zmysluplnejšie
Ako nám povedal župan Zdenko Trebuľa (Smer), hoci je na bilbordoch o "malej veľkej krajine" uvedená aj ich webová stránka, nemajú s touto kampaňou nič spoločné, nijako ju finančne nepodporili a ani ju nemohli pripomienkovať.
"Je to kampaň Slovenskej agentúry pre cestovný ruch (SACR). Tá nás síce vlani na jeseň informovala, že budú osadzovať bilbordy, ale vopred nám nič konkrétnejšie neoznámili. Náš referát cestovného ruchu pre nich vytypoval zoznam miest, kde by bolo vhodné bilbordy umiestniť, ale nerešpektovali to... Na pripomienkovanie sme bilbordy dostali až po ich osadení, keď už bolo neskoro na akékoľvek zmeny. Upozorňovali sme SACR, že nemá význam robiť ich v slovenčine. Chceli sme ich v cudzích jazykoch a osadiť v prihraničných oblastiach. Spoločne s ostatnými krajmi sme chceli aj to, aby sa osadzovali v iných krajoch a nie vo vlastnom. Viem si predstaviť aj omnoho zmysluplnejšie využitie týchto peňazí na propagáciu nášho kraja, než sa to teraz podarilo SACR," myslí si župan.
SACR: Kampaň sme si zaplatili na máj
V bratislavskom ústredí SACR sme sa presné čísla, koľko kampaň stála, s odvolaním na obchodné tajomstvo nedozvedeli.Podľa prepočtov Korzára to však mohlo byť približne 50-tisíc eur. Referent oddelenia domáceho cestového ruchu Jozef Motešičký nám povedal len toľko, že "to bolo pod úrovňou bežných cien a v Košickom kraji je nainštalovaných spolu 35 bilbórdov".
Zistili sme, že spomínanú kampaň realizovali okrem Bratislavského vo všetkých slovenských krajoch z peňazí zo štrukturálnych fondov EÚ, ktoré boli určené na propagáciu našej krajiny. Mala jednotnú schému, v každom kraji visia bilbordy, kde sa propaguje ich "domáci" kraj.
"Nie celkom rozumiem výhradám, ktoré ste mi prezentovali. My sme zatiaľ žiadne ohlasy na to nezaznamenali. Tie bilbórdy sú aj pre turistov mimo Košíc, aby ich navigovali, kam majú ísť. Tipy, kam ich máme umiestniť, nám dávali pracovníci našej regionálnej kancelárie v Košiciach. Ide o predsezónnu kampaň, ktorú sme si zaplatili na mesiac máj a bude trvať aj v júni dovtedy, pokiaľ naše bilbórdy nebudú prelepené nejakými inými," skonštatoval vedúci odboru e-marketingu SACR Peter Švehla.
Toho doplnil J. Motešický, podľa ktorého nejde priamo o propagáciu jednotlivých samosprávnych krajov, ale skôr o také "avízo" pre ich návštevníkov, čo by si nemali nechať ujsť. Na bilborde KSK sa napríklad okrem dómu nachádzajú aj zmenšené fotky Dobšinskej ľadovej jaskyne, Tomašovského výhľadu a Krásnej Hôrky.
"Umiestnili sme ich najmä na príjazdových trasách k mestám, išlo nám o podnietenie záujmu, aby turisti navštevovali atraktívne miesta v jednotlivých krajoch. To, že u vás je hlavným motívom dóm, je skôr zhoda okolností, vybrali sme ho preto, že sa nám zdal byť fotogenický. V prvom rade je na bilbordoch odkaz na náš nový portál www.slovakia.travel, o ktorom nikto nevedel. Ten turistom pomôže pri trávení voľného času, dajú sa nájsť mnohé konkrétne veci a tipy."
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk. Všetky správy z Košíc nájdete na košickom Korzári