Korzár logo Korzár Košice
Utorok, 15. jún, 2021 | Meniny má VítKrížovkyKrížovky
POKRAČUJEME V RUBRIKE, V KTOREJ DÁVAME PRIESTOR NAŠIM ČITATEĽOM, ICH PODNETOM, POSTREHOM A OTÁZKAM

Linka č. 3 bola podľa prieskumu nenaplnená, preto jej vzali jeden vozeň

Na základe vašich podnetov sa na tomto mieste venujeme postrehom a pripomienkam čitateľov. Za doterajšie ďakujeme a ďalšie čakáme na adrese Košický večer - Korzár, Letná 47, 040 01 Košice, alebo telefonicky na čísle 600 22 64.



"V poslednom čase zredukoval DPMK na električkovej linke č. 3 počet vozňov z dvoch na jeden," píše nám čitateľ Eduard Slanina. "Nerozumiem, z akého dôvodu, keď podľa môjho názoru patrí táto linka z Jazera na Železničnú stanicu a hlavne späť zo stanice na sídlisko k najvyťaženejším. Teraz sa v tom jednom vozni tlačíme ako sardinky v konzerve a o kultúre cestovania nemôže byť ani reči!

Ďalšia moja pripomienka je k prebiehajúcej rekonštrukcii trate električiek spod mosta VSS - križovatka - zastávka Levočská. Tu DPMK nasadil náhradnú autobusovú dopravu X. Lenže už viackrát sa mi stalo, že náhradný autobus s označením X prišiel na zastávku VSS križovatka a električka stojaca smerom do mesta práve vtedy odišla. Na cestujúcich jednoducho nepočkala! To isté platí aj opačne. Keď sme dorazili s električkou na zastávku VSS križovatka, autobus X na sídlisko sa pohol a cestujúcich z električky nepočkal. Odišiel takmer prázdny. Nasledujúci spoj X bol už plný. Myslím si, že pre DPMK by nemal byť problém zosúladiť jednotlivé spoje tak, aby na seba nadväzovali a cestujúca verejnosť by bola spokojná."

Problém nášho čitateľa sme posunuli DPMK. Odpovedala nám hovorkyňa Monika Murová. "Vozne linky č. 3 boli upravené pred vyše tromi mesiacmi. Dopravný prieskum, ktorý DPMK realizoval v mesiacoch február a marec, poukázal na to, že vyťaženosť linky č. 3 je na úrovni 30/30, 40/40 a v čase špičky 50/50. Naplnenosť linky č. 3 na 30/30 znamená, že v jednom aj druhom vozni je 30-percentná naplnenosť. Takže dvojdielna električka chodila mimo špičky nenaplnená. Z tohto dôvodu sa zaviedol iba jeden vozeň na trase tejto linky, aby prevádzka bola efektívnejšia." Spolu s novými úpravami linkového vedenia, ktoré navrhol DPMK, sa budú realizovať aj úpravy linky č. 3. Prípadné zmeny momentálne nechce DPMK konkretizovať, pretože návrh úprav je širší a momentálne o nich rozhoduje Magistrát mesta Košice. Len čo budú úpravy mestom schválené, DPMK o nich bude informovať.

"Pokiaľ ide o rekonštrukciu pri moste VSS v smere na sídlisko Nad jazerom, DPMK riešil situáciu tak, aby cestujúcim spôsobovalo prestupovanie čo najmenšie problémy. Preto v čase špičky nadväzujú autobusy na električky v intervale troch minút, mimo špičky šesť minút. Interval je teda taký hustý, že cestujúci sa nemusia obávať odchodu jednotlivých spojov," dodáva M. Murová.

My len dodávame, že by azda stačilo, aby sa ten ktorý vodič električky lebo autobusu pred odchodom zo svojej východzej zastávky presvedčil, či sa práve neblíži kolega, ktorý mu vezie cestujúcich "na výmenu". Dve-tri minúty zdržania nikoho nezabijú a cestujúci budú spokojní.



Skryť Vypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
Skryť Vypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Najčítanejšie na Košice Korzár

Inzercia - Tlačové správy

  1. Ako sa mení dynamika firiem?
  2. Developer Slnečníc postaví bývanie pri lese. S bazénom aj fitkom
  3. Regeneračný spánok s ideálne podopretou chrbticou
  4. Po Slovensku na motorke
  5. Jablone prinesú ovocie v podobe komfortného bývania
  6. Stačí mi elektromobil? Pozreli sme sa, ako je to s dojazdom
  7. Viete, čo jete, keď si kupujete pečivo dopečené v predajni?
  8. Desať hotelov v destináciách, ktoré sú toto leto favoritmi
  9. Málokto im verí. Prekvapia Slováci na futbalovom EURO 2020?
  10. P. Lednický: Koronavírus tu už zostane, musíme si na to zvyknúť
  1. Začíname prikrmovať: Ako vybrať detskú ovocnú výživu?
  2. Arónia: Spoznajte jej zázračné účinky na zdravie, chutné recepty
  3. Po Slovensku na motorke
  4. Brusnica – lahodná i účinná zároveň
  5. Jablone prinesú ovocie v podobe komfortného bývania
  6. Stačí mi elektromobil? Pozreli sme sa, ako je to s dojazdom
  7. Developer Slnečníc postaví bývanie pri lese. S bazénom aj fitkom
  8. Behind every successful business lies a set of skilled people
  9. Klimatická zmena rozkývala štatistiky škôd na domoch a bytoch
  10. Ako sa mení dynamika firiem?
  1. Viete, čo jete, keď si kupujete pečivo dopečené v predajni? 21 559
  2. Sme vodná veľmoc a napriek tomu vody dovážame 12 858
  3. Desať hotelov v destináciách, ktoré sú toto leto favoritmi 12 001
  4. Málokto im verí. Prekvapia Slováci na futbalovom EURO 2020? 10 131
  5. Ako sa z nenásytných Bödörovcov stal symbol oligarchie 10 080
  6. Čo robiť v Tatrách, keď počasie pokazí plány? 7 319
  7. P. Lednický: Koronavírus tu už zostane, musíme si na to zvyknúť 6 687
  8. 4 veci, ktoré potrebujete vedieť o bezpečnosti elektromobilov 6 147
  9. Obľubovali ste termínované vklady? Spoznajte alternatívy 5 655
  10. Stačí mi elektromobil? Pozreli sme sa, ako je to s dojazdom 4 837
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Marian Kočner počas pojednávania na Najvyššom súde.

Pôvodný rozsudok v prípade vraždy Jána Kuciaka a jeho snúbenice sprevádzali pochybnosti.


2 h
Šéfredaktorka denníka SME Beata Balogová

Špecializovaný súd by mal vysvetliť prečo niektoré dôkazy odmietol.


59m

Oslobodzujúci rozsudok zrušili.


a 1 ďalší 19 h

Už ste čítali?

SME.sk Najnovšie Najčítanejšie Video Desktop