KOŠICE. erzita (TU) v Košiciach.
Jazykové zručnosti nielen uľahčujú štúdium, cestovanie a prácu na celom svete, umožňujúc interkultúrnu komunikáciu a integráciu, ale sú aj prínosom pri zvládaní nových ekonomických a profesionálnych výziev Európskej únie. Práve tieto skutočnosti stáli na začiatku vzniku projektu CMC (Komunikácia vo viacjazyčnom prostredí) v rokoch 2005 až 2006. Jeho cieľom bolo podporiť jazykovú rôznorodosť v únii, prispieť ku skvalitneniu výučby a štúdia jazykov, podporiť prístup k možnostiam celoživotného vzdelávania podľa potrieb jednotlivcov, uviedla pre TASR koordinátorka projektu Beáta Czereová z TU v Košiciach.
Finálnym produktom projektu je multimediálny materiál, ktorého hlavným cieľom je umožniť vysokoškolským študentom pripraviť sa na štúdium v kultúrne odlišnom akademickom prostredí v Taliansku, Anglicku, Holandsku, Portugalsku, na Slovensku a v Španielsku rozvíjaním ich jazykových a akademických zručností a stratégií na prekonávanie kultúrnych odlišností v novom akademickom prostredí.
Projekt CMC získal ocenenie Európska značka 2006
Projekt je financovaný s podporou Európskej komisie v rámci Programu celoživotného vzdelávania. Je to dvojročný projekt schválený na roky 2008-2009. Kontraktorom projektu je University of Calabria v Taliansku a zapojené sú do neho aj Instituto Politécnico de Castelo Branco z Portugalska; London School of Economics vo Veľkej Británii, Technická univerzita v Košiciach - Katedra jazykov, Slovensko; Universidad de Santiago de Compostela zo Španielska a Wyzsza Szkola Informatyki, Zarzadzania i Administracji z Poľska.
Cieľom projektu je vytvoriť virtuálne učebné prostredie poskytujúce učebné materiály v šiestich jazykoch, pomáhať zvyšovať povedomie o potrebe znalosti jazykov a zlepšovať prístup k výučbe jazykov, podporiť jazykovú a kultúrnu rôznorodosť v rámci Európskej únie a vytvoriť a šíriť jazykové on-line učebné materiály na zlepšovanie jazykových schopností aj menej používaných jazykov ako sú: poľský, portugalský, slovenský, doplnila Helena Mazurová z TU.
Jazykové zručnosti, funkcie a témy boli vybrané na základe požiadaviek respondentov. Medzi najviac žiadané zručnosti patrili: telefonovanie, písanie e-mailov, vhodné používanie odbornej slovnej zásoby, prezentácia, účasť na výstavách a opis výrobkov. Aktivity sú pestré, interaktívne, obohatené o audio a videonahrávky. Súčasťou každej lekcie je aj riešenie jednotlivých úloh s komentárom, ktorý usmerňuje učiaceho sa pri hľadaní správnej odpovede a až potom mu ponúkne riešenie, spresnila Czereová. Štúdium cudzieho jazyka tak prebieha na báze vlastnej iniciatívy prostredníctvom internetu.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk. Všetky správy z Košíc nájdete na košickom Korzári