Korzár logo Korzár Košice
Utorok, 22. jún, 2021 | Meniny má PaulínaKrížovkyKrížovky

Parkovanie na Šrobárovej: Vysoký obrubník zvládnu iba džípy

Novému chodníku na Šrobárovej ulici sa chodci nedávno potešili. Menej radosti však majú motoristi. Tým pripravili nemilé prekvapenie.

Pre kaskadérov. Zaparkovať na Šrobárovej ulici nie je také jednoduché. Zdolať treba vysoký obrubník.Pre kaskadérov. Zaparkovať na Šrobárovej ulici nie je také jednoduché. Zdolať treba vysoký obrubník. (Zdroj: Róbert Sándor)



KOŠICE. Vodiči nás upozornili na problematické parkovanie. Hlavný problém je v tom, že "maliari" čiar prišli a namaľovali pozdĺžne čiary, ktoré povoľujú státie sčasti na chodníku a sčasti na ceste. Motoristi sa aj potešili, veď keď je spoplatnené parkovania, nech je aspoň kde odstaviť v centre mesta auto.

Výškový rozdiel

Všetko by bolo v poriadku, keby túto možnosť neobmedzoval veľký výškový rozdiel medzi vozovkou a chodníkom. V niektorých miestach je to možno aj dvadsať centimetrov. Cez obrubník prejde bez problémov iba terénne vozidlo, bežné modely s nižším podvozkom prekážku bez rizika poškodenia auta nezdolajú.

Na celom úseku ulice sme nenašli ani jeden nájazd. Sem-tam nejaký kaskadér zariskuje a vyštverá sa na zvýšenú plochu. Ostatní radšej parkujú na druhej strane ulice, kde je kolmé státie bez bariér. Ako na potvoru, všetky obrubníky sú v jednom rade a nechýba žiaden. Túto robotu odviedli cestári kvalitne. Pravdepodobne sa nerátalo s tým, že sa tu bude aj parkovať.

"To je úžasné, čo tu urobili. Asi pri tom nikto nerozmýšľal. Podarilo sa im to. Bol by som zvedavý, či by mi niekto zaplatil, keby som si poškodil pneumatiky. Aspoň na niekoľkých miestach mali urobiť znížené plochy na nájazd. Kto tu zastaví, riskuje škodu," povedal nám práve parkujúci vodič Michal. Bez ujmy síce prekonal prekážku a zaparkoval, ale s takýmto stavom spokojný nie je.

Niektorí to vzdali a odišli, iní zostali s jedným kolesom na "poschodí" a zadnými trčali na "prízemí" do cesty, nerešpektujúc vymedzené miesto dopravným značením. Lepšie sa nedalo.

Mesto: Je to v norme

"Rekonštrukciou chodníka došlo k zlepšeniu parkovacích možností na Šrobárovej ulici. Parkovisko bolo aj pred rekonštrukciou riešené pozdĺžnym parkovaním s čiastočným parkovaním na chodníku pred UPJŠ. Vymenili sa obrubníky, pričom ich výška je v súčasnosti nižšia ako predtým a zodpovedá príslušným technickým normám. Vzhľadom na zabezpečenie odvodnenia komunikácie je v strede ulice, v mieste uličnej vpuste, výška obrubníka viac ako 15 cm. Na ostatných častiach parkoviska je do 15 cm," poskytla vyjadrenie hovorkyňa magistrátu Lucia Mihoková.

Dopravný expert: Norma hovorí inak

"STN 73 6110 Projektovanie miestnych komunikácií stanovuje výšku obrubníka 8-15 cm. Ide pritom o klasické prevýšenie napr. chodníka oproti nivelite komunikácie v jej dotyku s chodníkom. Ale táto norma jednoznačne hovorí, že v prípade parkovania na chodníku a čiastočnom státí na chodníku je potrebné použiť obrubníky so zošikmenou podstupnicou, a to tak, aby hrana obrubníka v mieste výjazdu automobilu z komunikácie na chodník prevyšovala najviac 2 cm a šikmá hrana obrubníka bola v sklone maximálne 1:8. Takže obrubníky na Šrobárovej nie sú osadené v súlade s normou, ak správca rekonštruoval komunikáciu s tým, že tu ponechá pôvodný režim parkovania. Predtým tam bol obrubník znížený," vyjadril sa dopravný expert Pavel Titl.

Na prvý pohľad je jasné, že takto riešené parkovanie s výjazdom na vysoký ostrý obrubník je nelogické. Vodiči si môžu poškodiť podvozok, disky, pneumatiky, zaparkovanie a následný odjazd z miesta parkovania trvá oveľa dlhšie a nebude fungovať ani automatické parkovanie vozidla (tzv. Park Assistent), ktorým sú vybavené nové vozidlá. Parkovací senzor vyhodnotí taký obrubník ako prekážku a stane sa nefunkčným. Keď si na tomto mieste pri zaparkovaní poškodíte motorové vozidlo, dopravná polícia môže stanoviť ako príčinu chybu komunikácie a na vine bude správca komunikácie - mesto.

pod

Najčítanejšie na Košice Korzár

Inzercia - Tlačové správy

  1. Kde sa dá elektromobil nabiť a za koľko? Veľký prehľad nabíjania
  2. Dream job pre programátorov: Silicon Valley na Slovensku
  3. Ako ochrániť svoje peniaze pred infláciou
  4. Vedci z BMC SAV vo vlakoch nový koronavírus nenašli
  5. Výber auta na lízing môže byť slobodnejší, ako ste si mysleli
  6. Regeneračný spánok s ideálne podopretou chrbticou
  7. Developer Slnečníc postaví bývanie pri lese. S bazénom aj fitkom
  8. Recyklovať PET fľaše a plechovky môžu už aj obyvatelia Krupiny
  9. Nový Volkswagen Polo je najšikovnejšie malé auto
  10. Ako sa v lete správne starať o citlivú detskú pokožku?
  1. Recyklovať PET fľaše a plechovky môžu už aj obyvatelia Krupiny
  2. V centre Bratislavy vznikajú apartmány určené na predaj
  3. 100% ovocné šťavy pod lupou – Prečo sa ich oplatí konzumovať?
  4. 3 veci, s ktorými zvládnete horúčavy v byte
  5. Spoločnosť ASBIS uvádza na európske trhy novinku
  6. Vedci z BMC SAV vo vlakoch nový koronavírus nenašli
  7. V BILLA pokračuje Doba slovenská
  8. Nový Volkswagen Polo je najšikovnejšie malé auto
  9. Legislative intention - recodification of the corporate law
  10. Ako ochrániť svoje peniaze pred infláciou
  1. Je lepšie zobrať si rozkladateľný obal alebo vytriediť plastový? 9 011
  2. Viete, čo jete, keď si kupujete pečivo dopečené v predajni? 8 744
  3. Dovolenka v Chorvátsku: stavte na overenú a obľúbenú klasiku 8 533
  4. Stačí mi elektromobil? Pozreli sme sa, ako je to s dojazdom 7 256
  5. Dream job pre programátorov: Silicon Valley na Slovensku 7 063
  6. Developer Slnečníc postaví bývanie pri lese. S bazénom aj fitkom 5 915
  7. Sme vodná veľmoc a napriek tomu vody dovážame 3 841
  8. Crème de la crème po slovensky 3 247
  9. Po Slovensku na motorke 3 052
  10. Nový Volkswagen Polo je najšikovnejšie malé auto 2 537
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Už ste čítali?

SME.sk Najnovšie Najčítanejšie Video Desktop