Rozpočet na túto sezónu počíta s podobnými nákladmi ako pred rokom. Suma sa však ešte môže zmeniť v závisloti od snehových podmienok, no nemala by prekročiť 2 milióny eur.
KOŠICE. Správa ciest KSK sa stará o vyše 2 000 km ciest II. a III. triedy po celom Košickom kraji a na základe dohody s Národnou diaľničnou spoločnosťou (NDS) aj o 3,7 km diaľnic v kraji.
Riadenie zimnej údržby ciest bude podľa operačného plánu koordinovať centrálny dispečing v Košiciach. Priamo ho majú zabezpečovať cestmajsterské obvody v Michalovciach, Moldave nad Bodvou, Rožňave, Spišskej Novej Vsi a Trebišove. Správa ciest KSK bude využívať na odhŕňanie snehu a posyp ciest svoje mechanizmy a dopravné prostriedky, medzi ktorými je 82 sypačov, 10 nákladných áut, 9 nákladných áut s pluhmi, 22 traktorov s radlicami, 4 snehové frézy, 3 buldozéry - grédre a 30 nakladačov.
V prípade kalamity pomôžu aj súkromníci
Pre zabezpečenie údržby v prípade snehovej kalamity pripravuje aj dohodu s 34 firmami, resp. živnostníkmi, ktorí by mali zabezpečiť ďalších 90 mechanizmov.
"Pracovníci správy ciest v súčasnosti robia údržbu strojov a obhliadky pripravenosti mechanizmov. Ich počty v jednotlivých strediskách vychádzajú z dĺžky udržiavaných komunikácií, počtov rajónov, náročnosti a špecifík terénu a najmä z dlhoročných skúseností pri zabezpečovaní zimnej údržby. Rozvážajú sa zásoby posypového a rozmrazovacieho materiálu. Jednotlivé strediská okrem bežnej údržby osadzujú snehové koly popri cestách, vytvárajú na nebezpečných miestach pohotovostné skládky posypového materiálu a osadzujú snehové zábrany," povedal nám hovorkyňa predsedu KSK Zuzana Bobriková.
Vlani išlo na cesty 38-tisíc ton posypu
Cestári v kraji použili uplynulú sezónu vyše 38-tisíc ton inertného a chemického posypového materiálu. "Vlani boli poveternostné podmienky pomerne náročné, najmä čo sa týka dĺžky zimy. Pluhovalo sa až do konca marca. Celkovo sme mali 107 mrazových dní, 51 ľadových, 89 zrážkových a 112 výkonových dní. Na cestách I., II. a III. triedy cestári prepluhovali 100 720 km a posypali 82 823 km ciest. V priebehu výkonu zimnej údržby ciest 2008/2009 neboli zaznamenané v okruhu pôsobnosti SC KSK žiadne dopravné nehody, pri ktorých by bola konštatovaná priama súvislosť s nevyhovujúcim stavom cestnej komunikácie," tvrdí generálny riaditeľ Správy ciest KSK Zoltán Bartoš.
Najnáročnejšie úseky ciest v kraji
Z pohľadu zimnej údržby a tým pádom aj vodičov sú najnáročnejšie úseky ciest v kraji najmä od Gemerskej Polomy cez Súľovú a Grajnár do Spišskej Novej Vsi, v úseku Mlynky - Dedinky, Spišské Vlachy - Spišská Nová Ves - Spišský Štvrtok, Margecany - Gelnica - Mníšek n. H. - Hnilčík, Folkmársky kopec - Margecany - Spišské Vlachy - Spišské Podhradie, Štóssky kopec - Smolník a Krásnohorské Podhradie - Úhorniansky kopec - Smolník - Mníšek nad Hnilcom.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk. Všetky správy z Košíc nájdete na košickom Korzári