Korzár logo Korzár Košice

Kampaň na župana: kandidáti stavili na repeťákov

Na súboj dvoch kandidátov Jána Süliho a Zdenka Trebuľu sa zúži súboj o post predsedu Košického samosprávneho kraja. To zrejme pochopil aj zvyšný poltucet kandidátov, ktorí dali o sebe za týždeň kampane vedieť len pár bilbordmi.

V Košickom kraji sa županský súboj reálne zúžil na dvoch kandidátov.V Košickom kraji sa županský súboj reálne zúžil na dvoch kandidátov. (Zdroj: SITA/Ivan Fleischer)

Na súboj dvoch kandidátov Jána Süliho a Zdenka Trebuľu sa zúži súboj o post predsedu Košického samosprávneho kraja (KSK). To zrejme pochopil aj zvyšný poltucet kandidátov, ktorí dali o sebe za týždeň kampane vedieť len pár bilbordmi.

KOŠICE. Süliho, ako aj Trebuľov volebný štáb majú pri realizácii svojich kampaní mnoho spoločného. Mítingy za účasti jedného politika z Bratislavy a svojich kandidátov na poslancov do zastupiteľstva KSK organizujú zásadne v okresných, príp. ďalších väčších mestách kraja. Viac ako politická prevažuje skôr umelecká časť programu. To, kto je cieľovou skupinou oboch kandidátov, dokumentuje aj fakt, že iba volebné tímy sa sústreďujú najmä na pozývanie umelcov známych najmä z relácie Repete.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Smer má Mázikovú, Süli Laiferovú

Kým smeráci spolu so svojím lídrom Zdenkom Trebuľom stavili na Evu Mázikovú, Drišľak, Andera a "hudobno zábavnú ľudovú skupinu" Ščamba, Süliho SDKÚ dôveruje dlhoročným hviezdam slovenského popu Petrovi Stašákovi a Marcele Laiferovej. Na najväčšom mítingu 9. 11. v Košiciach budú priaznivcov Jána Süliho síce zabávať zatiaľ ešte bližšie nešpecifikovaní umelci, avšak aj tí by mali byť podľa šéfa kampane Pavla Mitríka generačne blízki "repeťákom". Spomínaní umelci sú aspoň podľa údajov z centrál oboch štábov pomerne lacní, keďže ich honoráre dokopy sú porovnateľné s gážou za jeden koncert Desmodu, R. Müllera alebo IMT Smile.

Župan vysolí 9-tisíc, Süli 12-tisíc €

Ako nám povedal krajský šéf Smeru Peter Žiga, náklady na celú kampaň Smeru predstavujú 33 000 €, pričom župan k nim prihodí ešte svojich 9 000 €. SDKÚ nás informovalo, že doteraz minuli na kampaň J. Süliho 30 000 €, celkovo predpokladajú maximálne 50 000 €. Exstarosta Süli prispel na kampaň 12 000 €, 36 ich kandidáti za poslancov dali po 1 000 €/osobu. "Naše skúsenosti z kampane sú prevažne kladné. Pán Süli, s ktorým v týchto dňoch cestuje po kraji pani Radičová, má slušnú podporu v Košiciach a veľmi dobre je vnímaný v južných okresoch kraja. Ľudia oceňujú, že prináša konkrétne riešenia. Ešte musím popracovať, aby bol známejší v ďalších oblastiach kraja, ale na to máme kampaň," uviedol P. Šimko.

Naopak P. Žiga sa spolieha na to, že župana Z. Trebuľu každý pozná. "My pracujeme systematicky štyri roky, nemáme potrebu na poslednú chvíľu naháňať si voličov. Ľudia dobre vedia, čo pozitívne sme pre nich urobili a na to sa spoliehame. Ak niekam ideme, v zásade nejde o politický míting, skôr o stretnutie našich členov a sympatizantov spojený s kultúrnym programom. Mimo okresných miest to bude napr. do Ploského a Čane v okrese Košice-okolie. Na košický míting okrem umelcov pozveme aj Pavla Pašku, Ľubomíra Jahnátka a Richarda Rašiho.

SkryťVypnúť reklamu

Sidor: Väčšina ľudí nevie, aké voľby budú

Nateraz takmer neviditeľnú kampaň iných strán obzvláštňujú len občasné stretnutia kandidátov na poslancov v uliciach miest a obcí so svojimi potenciálnymi voličmi. Novovytvorená strana Most-Híd stavila na stretnutia s občanmi najmä pred obchodnými centrami v Košiciach, krajský podpredseda strany Igor Sidor si tento nápad veľmi pochvaľoval. "Sám som bol prekvapený ako pozitívne nás po počiatočných 'okukávacích' rozpakoch vnímali voliči. A keď sme im rozdali nejaké darčekové predmety, nevedeli sme, komu skôr sa máme venovať a odpovedať im na otázky. Zistili sme však, že väčšina ľudí ani nevedela, aké voľby sa chystajú, aké kompetencie má kraj, a tak sme im to aspoň vysvetlili."

Poznámka

Nuda, nuda, hrozná nuda

SkryťVypnúť reklamu

Nuda. Tak by sa jedným slovom dala charakterizovať úroveň predvolebnej kampane pri voľbách predsedu a poslancov do zastupiteľstva Košického samosprávneho kraja. Kandidáti na seba nevyťahujú žiadne negatíva, chýba iskrivý boj argumentov, jednoducho šťavnatej kampane niet.

Košický kraj mal spomedzi všetkých krajov na Slovensku najnižšiu účasť v tohtoročných prezidentských voľbách i voľbách do Európskeho parlamentu. Vyzerá to tak, že rovnako to dopadne aj 14. novembra. Už teraz je jasné, že úspechom bude, keď si cestu k voľbám nájde aspoň každy ôsmy volič, čo znamená volebnú účasť 12,5 percenta. A možno aj preto sa kandidáti sústreďujú len na občanov maďarskej národnosti a dôchodcov, o ktorých sa vie, že voliť chodia pravidelne.

Ešte predtým si vo svojich schránkach budú môcť nájsť pár pozoruhodných letákov, kde sa dozvedia, že istá starostka ako poslankyňa "znova rozbehne ekonomiku" a ďalší košický poslanec NR SR zrekonštruuje vo svojom okrese všetky cesty patriace kraju, hoci v metropole východu ich KSK nemá ani centimeter...

O tom, na koho sa sústreďuje kampaň a ktorá voličská skupina v skutočnosti určuje, kto bude obyvateľov kraja zastupovať svedčí aj zostava umelcov, ktorí podporia kandidátov v predvolebnom boji. Nie náhodou politikov podporia väčšinou hviezdy známe z Repete, Drišľakovín a Kaviarne Slávia.

Na druhej strane je koncom roka 2009 neuveriteľné, že z troch kandidátov parlamentných strán má vlastnú web stránku "až" jediný - Ján Süli. Ale ani z nej sa nedozviete, kde môžete dnes, zajtra alebo cez víkend stretnúť tohto pravicového kandidáta.

Štátny tajomník ministerstva pôdohospodárstva Ján Slabý (SNS) rovnako tak ako súčasný košický župan Zdenko Trebuľa sa o vlastnú webstránku, kde by sa predstavili vekovo mladším voličom, ani len nepokúsili. O facebooku a ďalších sociálnych sieťach, na ktorých "frčia" mnohí politici za našimi hranicami, radšej ani nehovoríme...

Tí "naši" zatiaľ netušia, že internet je ideálne miesto, kde šíriť všetky svoje politické aj občianske názory medzi (najmä) prvo, druho aj treťovoličmi.

Marián Kizek

Najčítanejšie na Košice Korzár

Komerčné články

  1. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  2. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  3. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  4. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  5. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže
  6. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  7. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  1. Motoristi späť za volantom. Riziko nehôd opäť rastie.
  2. Lávové polia i skvostné pláže. Lanzarote je dôkazom sily prírody
  3. Tvorivé háčkovanie aj 30 otázok pre Hanu Gregorovú
  4. Budúci lesníci opäť v teréne: S LESY SR vysadia les novej generá
  5. Slovenské naj na jednom mieste. Stačí lúštiť
  6. Nový rekord v politickom terore utvorili Červení Khméri
  7. Šéf nemocníc v Šaci Sabol: Nemôžeme byť spokojní s počtom roboti
  8. Chcete dokonalé zuby? Čo vám reklamy nepovedia
  1. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 103 594
  2. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 21 851
  3. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže 11 655
  4. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 6 808
  5. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 6 207
  6. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky 5 469
  7. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde 4 767
  8. Šaca - centrum robotickej chirurgie na východe Slovenska 4 529
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Už ste čítali?

SME.sk Najnovšie Najčítanejšie Minúta Video
SkryťZatvoriť reklamu