izátori z košického Auto Klubu deväť náročných rýchlostných skúšok s celkovou dĺžkou 107 kilometrov, na ktorých sa očakávajú veľmi zaujímavé súboje, pretože vo viacerých z vypísaných klasifikácií ešte nie je rozhodnuté o tituloch majstrov Slovenska.
S napätím je očakávaný najmä súboj o titul absolútneho rely šampióna Slovenska, ktorý možno až do poslednej zákruty budú zvádzať domáci favorit Jozef Béreš junior (Peugeot Super 2000, Styllex Motorsport) s Poliakom Grzegorzom Grzybom (Rufa Rally Team). Zatiaľ vlaje vyššie, aj keď len o málo, slovenská zástava, pretože posádka Grzyb - Mazur (ktorá sa na Slovensku prvý raz predstaví na vozidle Škoda Fabia Super 2000) má na Béreša a jeho navigátora Müllera stratu jediného bodu. Ale svoj náskok by si mohli "styllexáci" na domácich cestách v pohode uhájiť. Bez šance na titul ešte nie je ani tretia posádka v celkovom poradí šampionátu Igor Drotár - Vladimír Bánoci (Slovakia Rally System) na aute Škoda Octavia WRC.
Zo 73 prihlásených posádok bude 58 súperiť o body do seriálu Mediaracing majstrovstvá Slovenska v rally 2009 a zvyšných pätnásť do Slovenského rally pohára. Medzinárodný punc 35. ročníku košickej rely dodá aj niekoľko posádok z Česka, Maďarska, Poľska, Rakúska, ba aj Francúzska. Svoje jazdecké umenie určite v plnej paráde predvedú aj tí, ktorí už majú majstrovský titul vo vrecku, v triede N1 Pavol Nagy a Lukáš Zámečník na Škode Fabia, v triede N2 István Radó a Szilvia Kovácsová na Honde Civic, v triede A6 Maciej Rzeznik a Boguslaw Browinski na Suzuki Swift, v triede A8 už spomínaní Igor Drotár a Vladimír Bánoci na Škode Octavia, v triede F11 Matej Knapek na Nissan Sunny, či v triede F12 Ľubomír Eliáš s Pavlom Kušnierom na vozidle Mitsubishi Lancer Evo III. Poradie za predčasnými víťazmi vo svojich triedach sa môže na Subaru Stilcar Rally Košice 2009 ešte poriadne premiešať.
Najväčšia pozornosť sa však sústredí na kategórie, kde o tituloch ešte nie je rozhodnuté. V triede F9 si to rozdajú Alexander Baffy a Marek Klus (Peugeot 106) s Gabrielom Szenderákom na Škode Favorit, a zaujímavý súboj sa črtá aj v triede A7, kde sú kandidátmi na titul momentálne vedúci Maroš Kysucký s Robertom Pečnerom na Seate Ibiza a Ivan Kapušanský s Gabrielou Szendrákovou na Škode Fabia RS TDi. Najkvalitnejšie obsadená je však N4-ka, kde si brúsi zuby na víťazstvo vo finále sezóny 16 vozidiel. V nej je poradie, na rozdiel od absolútnej klasifikácie, obrátené, o bod vedú Poliaci Grzyb s Mazurom pred domácou posádkou Béreš jun. - Müller. Spestrením košickej rely budú aj súboje v kategórii historických vozidiel, kde sú najväčšími majstrami Viliam Lörinc na VW Golf a Jozef Béreš senior, ktorý v priebehu sezóny presedlal na Audi Quatro.
Keď sme už pri histórii... Oddá sa pripomenúť, že tá sa začala písať 8. mája 1971, keď sa na štart Rally VSŽ Košice prihlásilo 28 posádok, aby absolvovali jedinú rýchlostnú skúšku, ktorá bola v itinerári premiérového ročníka. Vtedy bola košická rely iba súčasťou krajského šampionátu. Postupne sa však prepracovala cez majstrovstvá Slovenska až k federálnemu československému šampionátu, kde mala premiéru v roku 1982. O päť rokov neskôr presiahol počet štartujúcich prvý raz stovku. Ambiciózny plán zaradiť Rally VSŽ Košice do seriálu FIA majstrovstiev Európy mal dve trhliny, v roku 1991 a 1994, keď sa preteky neuskutočnili, ale po obnovení tradície sa to v roku 1997 organizátorom podarilo. Rally VSŽ Košice dostala v seriáli FIA majstrovstiev Európy koeficient 2. Nasledujúci 24. ročník pretekov zapísali organizátori do svojej kroniky zlatými písmenami, keď sa v rámci majstrovstiev troch štátov, Maďarska, Česka a Slovenska, na tunajších tratiach predviedla naozajstná jazdecká špička, na čele s majstrom Európy Enricom Bertonem...
Od roku 2007 košická rely uzatvára domácu pretekársku sezónu, takže po jej skončení sú hneď dekorovaní aj medailisti vo všetkých kategóriách šampionátu. Tak bude aj po skončení 35. ročníka.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk. Všetky správy z Košíc nájdete na košickom Korzári