Nový futbalový štadión MFK Košice, ktorý má byť ako súčasť multifunkčného centra vo VŠA, sa aj napriek pôvodným predpokladom (november 2009 - pozn. red.) určite nezačne tento rok stavať. Dosť otázne je aj to, či sa na ňom niečo začne robiť v budúcom roku.
KOŠICE. Aj keď primátor mesta a zároveň viceprezident klubu František Knapík (KDH) nám povedal, že mesto naďalej počíta s výstavbou štadióna za predpokladu, že ho bude financovať výlučne súkromný investor, konkrétny termín si netrúfol odhadnúť ani on. "Projekt multifunkčného centra vo VŠA je zatiaľ v štádiu územnoplánovacej prípravy. Platnosť stavebných povolení je zo zákona 2 roky, čiže môžeme stavať do 2 rokov od nadobudnutia právoplatnosti stavebného povolenia. Naďalej platí, že výstavbu nemá financovať mesto, ale súkromný investor. Podľa našich informácií otázka financovania ešte uzavretá nie je."
B. Podolák: Je možné, že nám štadión ani nebude treba...
Prezident MFK Košice B. Podolák naopak nevidí najvážnejší problém výstavby štadióna ani tak vo finančnom zabezpečení projektu, skôr v tom, že zatiaľ neschválili územný plán vo VŠA. Pripustil však, že aj pre finančnú krízu by mal mať štadión, ak sa vôbec začne stavať, skromnejšie parametre. "Ak mám byť úprimný, momentálne sme zastavili aktivity ohľadom výstavby nového štadióna. Povedal by som, že teraz sme v takej nulovej polohe. Už rok sa na VŠA mení územný plán mesta, kde by sa menili aj prístupové cesty a ďalšie veci z infraštruktúry a my sa preto nevieme pohnúť ďalej. Samozrejme, nielen mesto, ale aj my máme záujem o výstavbu štadióna, ale zrejme to už nebude také veľkolepé, ako sme s tým počítali pred krízou. Tento rok sa určite nestane nič, po schválení územného plánu budeme musieť urobiť nejaké zámeny pozemkov, a to tiež pár mesiacov potrvá, čiže v blízkej budúcnosti sa s najväčšou pravdepodobnosťou nič stavať nebude. A čo bude ďalej, momentálne neviem, lebo po rozhodnutí mesta o znížení dotácií na tento rok a zatiaľ nevyriešenom modeli financovania na budúci rok si vôbec nič netrúfam odhadovať."
Developer už rok čaká
B. Podolák si však aspoň nateraz nemyslí, žeby košický štadión dopadol rovnako ako ten v Trnave, kde švajčiarsky developer Hidber Consultants aj pre krízu odložil jeho výstavbu. Štadión by mala s celkovými nákladmi maximálne 28 miliónov eur stavať spoločnosť E SIDE PROPERTY LIMITED. "Stále sa snažím byť optimista. Nemôžem však ísť teraz za nimi, lebo im ani nič nové nemôžem povedať. Firma sa pravidelne informuje, čo sa s tým deje, lebo pre nich ten rok čakania tiež znamenal isté finančné straty. Žiaľ, z našej strany nie sú splnené podmienky, tým pádom ani oni nemôžu začať bez nášho zadania nič robiť. Po schválení územného plánu týkajúceho sa VŠA by sme do 3 mesiacov vedeli dať investorom konkrétnu ponuku a podpísať s generálnym dodávateľom zmluvu o výstavbe. Ak by všetko dobre išlo, hádam zhruba za dva roky by sa toto multifunkčné centrum vrátane štadióna dalo postaviť. Tým pádom by sme ešte ďalšie tri sezóny museli hrať na štadióne Lokomotívy, ktorý však už dlhší čas nevyhovuje a je potrebné doňho neustále investovať."
Knapík: Mesto nepríde o pozemky
Mesto už pred časom s cieľom výstavby nového štadióna previedlo pozemky vo VŠA na MFK Košice. Klub získal do vlastníctva pozemky s rozlohou cca 80 000 m2 v celkovej súdno-znaleckej hodnote cca 4,3 milióna eur od mesta na základe uznesení mestského zastupiteľstva a zmlúv z rokov 2005 a 2006. Primátor F. Knapík sa neobáva, že ak by sa štadión napokon nepostavil, mesto by o pozemky prišlo. "Prevod pozemkov bol podmienený účelom ich využitia, ktorý je predmetom zmlúv. V súčasnosti nie sú aktuálne iné alternatívy využitia pozemkov, než je pripravovaná výstavba štadióna."
Vozovňa DPMK sa zatiaľ nesťahuje
Zrušenie výstavby štadióna by však na druhej strane paradoxne pomohlo mestskému rozpočtu, keďže mesto momentálne nemá peniaze ani na to, aby vysťahovalo vozovňu DPMK spred haly Cassosport vo VŠA, čo sa malo uskutočniť už do konca júna tohto roka. Autobusy tam však budú parkovať minimálne ešte pár mesiacov. Ako primátor dodal, otázka zabezpečenia finančného krytia sťahovania autobusov z VŠA a potrebných úprav areálu DPMK na Bardejovskej je zatiaľ stále v štádiu riešenia. Celé sťahovanie by podľa neho malo stáť 5 miliónov eur.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk. Všetky správy z Košíc nájdete na košickom Korzári