V zozname sú trasy VSS - Červený rak - Pereš - Šaca a Barca - Šebastovce, kadiaľ jazdia linky MHD. Vedenie košického dopravného podniku (DPMK) s tým nesúhlasí a tvrdí, že ich tak mýtne môže vyjsť poriadne draho.
KOŠICE. Generálny riaditeľ DPMK Michal Tkáč uviedol, že po spomínaných úsekoch premáva 19 autobusových liniek MHD z celkového počtu 41. V pracovných dňoch jazdí na spoplatnených cestách až 81 autobusov zo 159.
"Ročne najazdíme na týchto úsekoch podľa novelizovanej vyhlášky milión kilometrov," tvrdí M. Tkáč. "Pokiaľ bude musieť DPMK platiť mýto, pri plnej sadzbe to znamená zvýšené náklady o 130-tisíc eur, pri polovičnej sadzbe o 65-tisíc eur. Nehovoriac o montáži palubných jednotiek a zaplatenie depozitu, čo si vyžiada ďalšie investície, predbežne ich máme vyčíslené na 40-tisíc eur."
Mýtne vraj nemá opodstatnenie
Mestské dopravné podniky zabezpečujú mestskú hromadnú dopravu vo verejnom záujme, preto podľa DPMK nemá opodstatnenie, aby platili mýtne.
"Ak mýto budeme musieť platiť, vyjde nás to v plnej výške možno aj na 170-tisíc eur ročne. Tie peniaze by sme pritom mohli investovať do rekonštrukcií našich tratí alebo obnovy vozového parku," dodal Tkáč.
Elektronické mýtne začne platiť o dva týždne. DPMK preto bude montovať do 200 autobusov špeciálne palubné prístroje, ale aj žeriavy či plošiny do vozidiel, ktoré slúžia pri odstraňovaní havárií.
Primátor mesta: "Je to nelogické"
Ako vo štvrtok uviedol primátor mesta František Knapík (KDH), považuje za nelogické, aby mestský dopravný podnik musel platiť mýto.
"Podobne ako polícia či záchranná služba a ďalšie inštitúcie aj vozidlá DPMK by mali byť oslobodené od tejto povinnosti," zdôraznil primátor. "Privítali by sme, ak by to príslušný orgán ešte prehodnotil. Budeme tlačiť na zmenu legislatívy prostredníctvom samosprávnych združení. Neplánujeme zvýšenie nákladov DPMK kompenzovať zvyšovaním cestovného."
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk. Všetky správy z Košíc nájdete na košickom Korzári