Korzár logo Korzár Košice
Utorok, 26. marec, 2019 | Meniny má Emanuel
Nájdete nás na webe
ASI NAJVIAC SÚ NABRÚSENÍ PRACOVNÍCI U. S. STEEL

Mýto narobilo v košickej MHD poriadny galimatiáš

Od prvej sekundy Nového roka začali platiť v košickej MHD zmeny. Vyžiadalo si ich zavedenie elektronického mýta. Asi najviac sa dotkli spojov do U. S. Steelu.

Zmätok v MHD. Na Moldavskej museli ľudia z autobusov vystúpiť.Zmätok v MHD. Na Moldavskej museli ľudia z autobusov vystúpiť.(Zdroj: Judita Čermáková)

Od prvej sekundy Nového roka začali platiť v košickej MHD zmeny. Vyžiadalo si ich zavedenie elektronického mýta. Asi najviac sa dotkli spojov do U. S. Steelu (USSK). Ľudia musia pri kruhovom objazde na Moldavskej ceste prestúpiť do električiek a na vstupnom areáli USSK opäť nasadnú do autobusov (aj tých istých, čo ich predtým dopravili na Moldavskú!), ktoré ich potom rozvezú do prevádzok. DPMK sľubuje, že ide o dočasné riešenie, ktoré sa 4. januára zmení.

KOŠICE. Od včerajšieho rána vládol na Moldavskej ceste zmätok, cestujúci hromžili. Tentoraz však nie na DPMK, ale na ministerstvo dopravy kvôli zavedeniu mýta.

Zmeny ľudí nemilo prekvapili

Opatrenia z dielne DPMK nemilo prekvapili mnohých, ktorí sa vybrali včera do práce v USSK, o ničom totiž netušili.

„Ráno som išiel autobusom 'RA' do roboty, musel som vystúpiť na Moldavskej ceste," posťažoval sa nám Miroslav z Ťahanoviec. „Električka nás odviezla pred vstupný areál podniku, tam prišiel o chvíľu ten istý autobus, ktorý ma viezol z Ťahanoviec, ním sme potom išli na prevádzky. Má to logiku? Veď nás mohol odviezť priamo."

Nemohol, lebo tak by musel ísť po elektronickým mýtom spoplatnenej rýchlostnej ceste, čomu sa však vyhol tým, že od Moldavskej išiel prázdny k USSK okľukou po nespoplatnených bočných cestách.

Kritizovali najmä ministra Vážneho

Na Moldavskej ceste pri kruhovom objazde stáli včera popoludní tri dispečerské vozidlá DPMK, ľudia vystupujúci z liniek, smerujúcich predtým priamo do USSK, sa dispečerov pýtali, čo majú robiť ďalej. Všetci dostávali tú istú odpoveď, aby nastúpili do pristavených posilových električiek.

„Veríme, že to naozaj potrvá iba do 3. januára, je tu zmätok, ľudia sú poriadne napálení a podráždení," povedal nám jeden z dispečerov. Na zastávke sa medzitým nazbieral slušný zástup ľudí, ktorí išli na zmenu do USSK.

„Je to teda poriadna blbosť, čo museli kvôli mýtnemu vymyslieť v DPMK," uľavoval si pri nastupovaní do posilovej električky na Moldavskej starší chlapík. „Minister Vážny by mal prísť do Košíc a vyskúšať si to na vlastnej koži," pridal sa k nemu kolega, ďalší súhlasne pritakávali.

DPMK vyčíslil zvýšené náklady na 105 500 eur

V súvislosti s mýtom DPMK zajtra rozhodne, v akom rozsahu budú pokračovať prípadné úpravy od 4. januára.

„Pokiaľ sa situácia nezmení, čiže pokiaľ nedôjde k úprave legislatívy, DPMK bude hľadať aj ďalšie spôsoby znižovania nákladov, napríklad úpravou cestovných poriadkov ďalších liniek," uviedol na margo zmien kvôli mýtu generálny riaditeľ DPMK Michal Tkáč.

V prípade DPMK sa zavedenie mýta vzťahuje na asi 50 percent liniek. Takzvané palubné jednotky, evidujúce prejazdy po spoplatnených úsekoch ciest, treba namontovať do 219 vozidiel DPMK. Náklady s tým súvisiace, ale aj s platením polovičného mýta oproti nákladným dopravcom, ktoré pre dopravné podniky v SR odsúhlasilo ministerstvo dopravy, vyčíslil DPMK na 105 500 eur.

Náklady zaplatia všetci Košičania

Hovorkyňa DPMK Monika Murová nás včera informovala, že po 3. januári sa rozsah opatrení určite zmení.

„Snahou DPMK je minimalizovať ich, avšak dôsledkom súčasného linkového vedenia, keď množstvo autobusových liniek kopíruje električkovú trať do U. S. Steel, bude neeefektívne vynakladanie prostriedkov na mýtne poplatky. Ak by došlo k aplikácii prestupného systému aj na linky, premávajúce do Pereša, Lorinčíka, Šace a U. S. Steel, bolo by možné tieto náklady minimalizovať."

Opýtali sme sa, či opatrenia súvisia s tým, že DPMK nestihol včas vybaviť autobusy palubnými jednotkami a koľko vozidiel ich už má namontovaných.

„DPMK sa snažil v uplynulých týždňoch o to, aby ako mestský dopravca nebol povinný platiť mýto. V konečnom dôsledku totiž zvýšené náklady DPMK zaplatia všetci Košičania. Keďže naša iniciatíva na vyňatie DPMK, respektíve mestských úsekov ciest z povinnosti platiť mýto, nebola do 30. decembra úspešná, museli sme pristúpiť k dočasnej úprave trás liniek, pokiaľ nebude palubnými jednotkami vybavený dostatočný počet autobusov."

Chceli vraj ušetriť peniaze daňových poplatníkov

K dnešnému dňu, podľa informácií z DPMK, by malo mať namontované palubné jednotky minimálne 80 vozidiel. Vedenie DPMK tvrdí, že spomedzi všetkých mestských dopravcov v SR sa ich mýtne dotkne najviac.

„Palubnými jednotkami musíme vybaviť všetkých vyše 200 autobusov," zdôraznila hovorkyňa DPMK. „Navyše sme očakávali, že Národná diaľničná spoločnosť, respektíve ministerstvo dopravy prehodnotí svoje rozhodnutie, najmä ak za ostatné dva mesiace ministerstvo dvakrát novelizovalo vyhlášku, určujúcu spoplatnené úseky. Palubné jednotky sme nedali do autobusov namontovať skôr preto, lebo sme chceli ušetriť peniaze daňových poplatníkov. Ak by ministerstvo koncom roka rozhodlo o vyňatí mestských dopravcov či spoplatnených mestských úsekov ciest z povinnosti platiť mýto, finančné prostriedky na inštaláciu palubných jednotiek by boli vynaložené zbytočne, a DPMK by ich nikto už nevrátil."

Čo vymyslel DPMK

Úpravy v MHD

Všetky spoje linky č. 12 premávajú len po zastávku Podnikateľská v Barci, kde je zabezpečený prestup na linku náhradnej dopravy X12 do Šebastoviec. Odchody linky X12 zo Šebastoviec sú podľa cestovného poriadku linky č. 12.

Linky 20, 25, 52L, RA3, RA4, RA5, RA6 a RA7 v smere z mesta končia na zastávke SOŠ automobilová (Moldavská cesta). Ďalej je zabezpečená náhradná doprava - do Šace (linka 20): prestup na posilnenú električkovú linku R1, pri Vstupnom areáli USSK prestup na posilnenú linku č. 26; do Poľova (linka 25): prestup na posilnenú električkovú linku R1, na zastávke Poľov-rázcestie prestup na kyvadlovú dopravu X25 do Poľova; do Pereša a Lorinčíka (linka 52L): prestup na posilnenú električkovú linku R1, na zastávke Perešská prestup na kyvadlovú dopravu X52 na Pereš a do Lorinčíka; do USSK: prestup na posilnenú električkovú linku R1, ktorá bude nadväzovať aj na spoje RA.

Linka 21 bude premávať medzi zastávkami SOŠ automobilová a EZ elektrosystémy po obchádzkovej trase cez Valaliky. Nebude obsluhovať zastávky Moldavská, obchodné centrá, Pereš vodojem, Perešská, Poľov rázcestie a Ludvíkov dvor.

Linky 26P a RA2 nebudú premávať. Cestujúcim DPMK odporúča využiť linky náhradnej dopravy X25 a X52 a prestup na električku linky R1 a autobus linky 26.

Linky 23 a N3 budú premávať bez zmeny trasy. Na linke 23 pri zdvojených posilových spojoch však pôjde iba neskorší z nich.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na Košice Korzár

Inzercia - Tlačové správy

  1. Tip na aukciu: 15 objektov, kde sa dá rozbehnúť biznis
  2. Gansberg: Každý deň v objatí komfortu
  3. Tatra banka otvorila pobočku budúcnosti
  4. Pomôžeme aj vašim deťom pochopiť hodnotu peňazí
  5. Pobyt na čerstvom vzduchu je skvelý liek. Skúste to vo vlastnom
  6. Tipy, kam ísť na dovolenku počas Veľkej Noci
  7. Tablet nie je na všetko, ale v tomto dokáže zázraky
  8. Doplňte si knižnicu o svetovú klasiku už od 99 centov
  9. Žiaci sa šikanovali, dnes si pomáhajú. Pomohlo sedem krokov
  10. Investment Advisory Guide for Slovakia
  1. Staň sa súčasťou sveta pohybu
  2. Tatra banka otvorila pobočku budúcnosti
  3. Pomôžeme aj vašim deťom pochopiť hodnotu peňazí
  4. Vypestujte si chutné a voňavé bylinky
  5. Tip na aukciu: 15 objektov, kde sa dá rozbehnúť biznis
  6. Energetici rozsvecujú Svetielko nádeje
  7. Noerr appoints a new national counsel starting from 2019
  8. Gansberg: Každý deň v objatí komfortu
  9. Pobyt na čerstvom vzduchu je skvelý liek. Skúste to vo vlastnom
  10. Vaše umenie bude hýbať Tatrami. Zapojte sa do súťaže ZSSK
  1. Žiaci sa šikanovali, dnes si pomáhajú. Pomohlo sedem krokov 26 831
  2. Tipy, kam ísť na dovolenku počas Veľkej Noci 23 961
  3. Doplňte si knižnicu o svetovú klasiku už od 99 centov 23 245
  4. Tablet nie je na všetko, ale v tomto dokáže zázraky 19 324
  5. Slovensko čaká najdôležitejšie politické rozhodnutie roka 12 327
  6. Premýšľate o aute do 10 000 eur? Poradíme vám, ako nenaletieť 11 159
  7. Forum Prešov má platné stavebné povolenie a začína s výstavbou 7 073
  8. Jazdili sme na novom Volkswagene T-Cross! 4 054
  9. Test LG OLED B8: špičkový 4K televízor za cenu, akú ste nečakali 3 846
  10. Obľúbené Tunisko sa vracia do ponuky dovoleniek na rok 2019 3 602

Neprehliadnite tiež

Megaprojekt vystrašil sídlisko, developer sa krachu neobáva

Starosta i obyvatelia KVP poukazujú na to, že problém z Ťahanoviec sa iba presunul k nim.

Nová zástavba má vzniknúť medzi Wuppertálskou ulicou na KVP a Topásovou ulicou na Západe.

Pasažiera v taxíku bodol do srdca. Za vraždu mu hrozí 20 rokov

Krajská prokuratúra odstúpila spis Okresnému súdu Košice II.

Zadržanie Tomáša políciou.

Nové elektrobusy by mohli po Prešove jazdiť už tento rok

Majú mať wifi aj USB prípojky na nabíjanie. Dopravný podnik spustil obstarávanie.

Staršie midibusy by mali nahradiť nové elektrobusy.
Ilustračné.

Vo Švedlári sa zastavil čas, pre nútenú správu sa nemôže rozvíjať

Chýba kanalizácia, plyn, občianske hliadky. Obec žiada o pomoc štát.

Vláda počas zasadnutia v Gelnici riešila aj Švedlár.

Hlavné správy zo Sme.sk

Kočner je obvinený v kauze tzv. televíznych zmeniek za takmer 70 miliónov eur.
Dobré ráno

Dobré ráno: Povedali, či Donald Trump konšpiroval s Rusmi

Čo povedala takzvaná Muellerova správa.

Podcast Dobré ráno.
Komentár Zuzany Kepplovej

Pente odporúčame, aby skúsila Sorosa

Nákup konšpiračných médií sa zo strednodobého hľadiska môže vyplatiť.

Zuzana Kepplová, komentátorka denníka SME.

Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop